Με θέμα αριστοτελικής λογικής ( “Όργανον – Μέθοδος Τέχνης”) και τη βοήθεια σειράς διαφανειών με έργα του από την δεκαετία του ’60 μέχρι σήμερα, επιχείρησε ο βραβευμένος με “Χρυσό Λέοντα” διάσημος γλύπτης Franz Erhard Walther ,ο (σύμφωνα με τους κριτικούς απ όλο τον κόσμο) “εικαστικός επίγονος του Αριστοτέλη”, να εξηγήσει τη …λογική της τέχνης του, ενώπιον ολιγομελούς ακροατηρίου, στη σημερινή αναγόρευση του στο ΑΠΘ ως επιτίμου Διδάκτορα του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών.

Γεννημένος πριν από 80 ακριβώς χρόνια στη Φούλντα της Γερμανίας, ο Franz Erhard Walther, σπούδασε γλυπτική με τον Karl Otto G?tz και υπηρέτησε ως Καθηγητής Εικαστικών Τεχνών στην Ανώτατη Σχολή Εικαστικών Τεχνών του Αμβούργου από το 1971 έως και το 2005.
“ Κοντά του, κατανοήσαμε τον διάλογο των τεχνών με την ιστορία και τη διαφάνεια της εικαστικής γενεολογίας, χάρη στην επιμονή του για το αυτονόητο. Μας έπεισε πως η εσωτερική λογική δεοντολογία , έπρεπε να διέπει κάθε “ παλαβή” εικαστική πρόταση μας …ήταν αυτός που όρισε το χώρο ανάμεσα στον πυρήνα και το κέλυφος“ , έλεγε μεταξύ άλλων διαβάζοντας τον έπαινο του τιμώμενου ο αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος Εικαστικών Τεχνών του ΑΠΘ Αθανάσιος Πάλλας, μιλώντας για τον …προ 30ετίας καθηγητή του στο Αμβούργο.

“Τον περιμέναμε σαν τους ασθενείς το γιατρό τους, σαν τους δαιμονισμένους τον εξορκιστή τους -προκειμένου να εξετάσει και να κρίνει μια σειρά πρωτόλειων εικαστικών μας προτάσεων” έλεγε ο κ. Πάλλας ενθυμούμενος τη μαθητεία κοντά στον τιμώμενο πλέον καθηγητή του.
“Το σχέδιο έχει γίνει η γλώσσα μου. Αν δεν μπορούσα να ζωγραφίσω, θα ένιωθα σιωπηλός” έλεγε σε συνέντευξή του, ο 80χρονος σήμερα, Franz Erhard Walther, ο οποίος το Μάιο του 2017, απέσπασε τον “Χρυσό Λέοντα”, την ύψιστη διάκριση της Μπιενάλε της Βενετίας, ως ο καλύτερος εικαστικός καλλιτέχνης παγκοσμίως.

“Σταθμό” στην εικαστική του πορεία αποτελεί το περίφημο έργο “1. Werksatz”, που δημιούργησε στη διάρκεια 7 χρόνων, από το 1963 έως το 1969. Πρόκειται για 58 αντικείμενα, κατασκευασμένα από ύφασμα, βαμβάκι, ξύλο και διάφορα άλλα υλικά, τα οποία ο θεατής καλείται να “χρησιμοποιήσει”, καθώς ξεδιπλώνονται διαδραστικά και μπορούν να “χρησιμοποιηθούν” σχηματίζοντας γεωμετρικά σχήματα και χώρους.
“Μας δίδαξες πως …το κεφάλι σχεδιάζει και το χέρι σκέπτεται. Μετά από σένα, όλοι εμείς οι μαθητές σου, ο καθένας – ακόμα και οι θεατές των έργων του μπορούν να πούν: “Εγώ είμαι το γλυπτό” κατέληξε ο καθηγητής Αθανάσιος Πάλλας προσφωνώντας τον τιμώμενο.

Τo Tμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ αποφάσισε ομόφωνα (τον περασμένο Σεπτέμβριο) την αναγόρευση του Franz Erhard Walther σε Επίτιμο Διδάκτορα “ως ελάχιστο δείγμα τιμής για την προσφορά του στις Εικαστικές Τέχνες” ενώ όπως χαρακτηριστικά έλεγε στο χαιρετισμό του κατά τη διάρκεια της τελετής ο αναπληρωτής πρύτανης κ.Νίκος Βαρσακέλης (ένας …”ART OUTSIDER” -όπως αυτοχαρακτηρίστηκε) , η παρουσία του προσέφερε μέγιστη ευχαρίστηση και τιμή στην ακαδημαική κοινότητα του ΑΠΘ.

Ο Franz Erhard Walther θεωρείται για τους ιστορικούς Τέχνης ως “ο εικαστικός επίγονος του Αριστοτέλη” και συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους, παγκόσμια αναγνωρισμένους, εικαστικούς καλλιτέχνες των τελευταίων 50 χρόνων.

Η παραδοσιακή έννοια του “Έργου” όσο και ο ρόλος του “Παρατηρητή” στην τέχνη επαναπροσδιορίστηκαν μέσω των εικαστικών του στρατηγικών, όπου ο θεατής γίνεται αναπόσπαστο μέρος των γλυπτικών εγκαταστάσεων, στις οποίες μπορεί “να παίξει” με τα αντικείμενα που τις αποτελούν. Το σύνολο του έργου του αποτελείται από Αντικείμενα, Γλυπτικές Εγκαταστάσεις, Τοιχογραφίες, Σχέδια, Δρώμενα, Γραπτά, καθώς και εικαστικά βιβλία.
Στη σημερινή τελετή αναγόρευσης του στην αίθουσα τελετών της (παλιάς) Φιλοσοφικής σχολής του ΑΠΘ παρόντες ήταν μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής γενικός πρόξενος της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκης Carsten M?ller και η επίτιμη πρόξενος της Αυστρίας στην πόλη Έβελυν Παπαδοπούλου (Εικαστικός).