ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Ε΄ΕΛΜΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ: Μέσα σε μία μέρα τρεις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις – Η κυβέρνηση εμπαίζει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς

Πράξη 1η: Οι βαρύγδουπες κυβερνητικές δηλώσεις περί και εκπαιδευτικό για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, κράτησαν όσο και τα δελτία ειδήσεων.

Όταν η καταγραφή των αναγκών έδειξε το τεράστιο μέγεθος του προβλήματος, το Υπουργείο με αλλεπάλληλες, αλληλοαναιρούμενες εγκυκλίους διευκρίνισε ότι επουδενί η καταγραφή αναγκών των σχολικών μονάδων σε τεχνικό εξοπλισμό δεν αφορά φυσικά πρόσωπα (μαθητές, εκπαιδευτικούς), αλλά τις σχολικές μονάδες (!). Τηλεφωνικά μάλιστα έδωσε (!) σε διευθυντές ότι περίπου ξέρει τις ανάγκες των σχολικών μονάδων αφού υπολογίζει έναν Η/Υ ανά ορισμένο αριθμό μαθητών και κάτω από προϋποθέσεις μη δανεισμού κλπ

Πράξη 2η : Mε ανακοίνωσή του το Υπουργείο Παιδείας ενημερώνει ότι «θα δύναται να παρέχεται σε προαιρετική βάση εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κατά τη διάρκεια των δύο επερχόμενων εβδομάδων, με εξαίρεση το χρονικό διάστημα από Μεγάλη Τετάρτη 15.04.2020 ως και Τρίτη 21.04.2020. Το ακριβές πλαίσιο θα οριστεί με σχετικές διατάξεις».
Η Υ.Α 10645/ΓΔ4/22-1-2018 στο Κεφάλαιο Α΄ Άρθρο 2 ορίζει πως:

1. Διδασκαλία μαθημάτων δεν διεξάγεται και εξετάσεις δεν διενεργούνται κατά τις ακόλουθες χρονικές περιόδους του σχολικού έτους: α) Διακοπές Χριστουγέννων, από την 24η Δεκεμβρίου μέχρι και την 7η Ιανουαρίου. β) Διακοπές Πάσχα, από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Θωμά.
Η κυβέρνηση μέσω της εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και των προβλημάτων – απαιτήσεων της, όχι μόνο δεν έχει ενισχύσει τους εκπαιδευτικούς ώστε να ανταπεξέλθουν στην επαφή με όλους τους μαθητές τους αλλά έχει κάνει και τις εργασιακές τους σχέσεις λάστιχο. Το ίδιο ισχύει και για όσους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα δουλεύουν με τηλεργασία.Δε φτάνει αυτό και για πολλοστή φορά χρησιμοποιεί την προσφιλή της μέθοδο, ενοχοποίησης των εκπαιδευτικών και ενεργοποίησης του κοινωνικού αυτοματισμού. Στο όνομα της προαιρετικότητας επιδιώκει αφενός να εμφανίσει πως πράττει το καθήκον της απέναντι στους μαθητές και τις οικογένειες τους και αφετέρου να διαχωρίσει τους εκπαιδευτικούς σε πρόθυμους και μη.

Πράξη 3η : Αφού μετά από πολλές πιέσεις των εκπαιδευτικών σωματείων η κυβέρνηση αναγκάζεται να ανακοινώσει επιτέλους την, στα όρια της ύλης που είχε διδαχθεί πριν κλείσουν τα σχολεία, καταφτάνει νέα εγκύκλιος. Αυτή με υπογραφή της Γ.Γ κας Αναστασίας Γκίκα ορίζει τη δυνατότητα των σχολικών μονάδων στα πλαίσια της αυτονομίας(!;) «, κάνοντας χρήση μεθόδων τόσο σύγχρονης όσο και ασύγχρονης διδασκαλίας … οποιαδήποτε θέματα καλυφθούν πέραν της ύλης που έχει διδαχθεί έως την ημερομηνία αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων δεν αποτελούν διδακτέα ύλη παρά μόνο εφόσον αυτά παραδοθούν και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη μετά την επαναλειτουργία των σχολείων».

Πρακτικά με αυτό τον τρόπο αναγνωρίζει ότι ακόμη και αυτή , δεν έχει καλυφθεί σε αρκετές περιοχές, με ευθύνη της κυβέρνησης. Αφού αφενός η ύλη της Γ Λυκείου αποτέλεσε αντικείμενο διευκρινήσεων αρκετά μετά την έναρξη του σχολικού έτους και αφετέρου αφού άργησε να προσλάβει αναπληρωτές, χάριν κόστους. Υπολογίζει λοιπόν να καλύψει τις ευθύνες της και τύποις τη μη διδαχθείσα ύλη «» με ότι αυτό συνεπάγεται για τους μαθητές.
Επιπλέον, με βάση δημοσιεύματα η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιλέγει τη Μεγάλη Εβδομάδα για να καταθέσει το . Εν μέσω της πανδημίας του , με κλειστά τα σχολεία και χωρίς δυνατότητα Γενικών Συνελεύσεων του κλάδου. Σύμφωνα με τις κυβερνητικές το σχέδιο νόμου αφορά αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (διόρθωση του συστήματος «Γαβρόγλου», βλ. μείωση εισακτέων, βάση του 10 κ.ά.), την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών
Η ΕΑΠ με ανακοίνωση της από τις 20 Μαρτίου τόνιζε πως η κυβέρνηση χρησιμοποιεί και στην εκπαίδευση την αδυσώπητη υγειονομική και οικονομική κρίση ως ευκαιρία προώθησης της αντιλαϊκής πολιτικής της. Επιδιώκει πατώντας πάνω στην κατάσταση «έκτακτης ανάγκης» λόγω της πανδημίας, να ανοίξει και να εμπεδώσει νέα αντιδραστικά μέτρα στο δημόσιο σχολείο που θα χρησιμοποιηθούν και μετά τη λήξη της πανδημίας. Το ς και την αξιολόγηση συμμόρφωσης για σχολεία και εκπαιδευτικούς, μαζί με τις περικοπές των μισθών και των εργασιακών, μας δικαιωμάτων είναι το επόμενο βήμα. Θα τους αφήσουμε;