: Το υπουργείο υποβάθμισε μες στο καλοκαίρι τον ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων ισχυροποιώντας τον Διευθυντή-μάνατζερ, ο οποίος πλέον θα μπορεί να προτείνει Υποδιευθυντή, να επιβάλει υπερωρίες, να υποκαθιστά τον Σύλλογο στην Αξιολόγηση, κ.ά, αναφέρει Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Α ΕΛΜΕ Κορινθίας.

Η ανακοίνωση

Μέσα σε ένα εκρηκτικό πολιτικό περιβάλλον και με την Κυβέρνηση ΝΔ-Μητσοτάκη περικυκλωμένη από προβλήματα, φθειρόμενη ταχέως και λειτουργούσα ως ευρισκόμενη σε οιωνεί προεκλογική περίοδο, ξεκινάει η σχολική χρονιά 2021-22, με σοβαρά προβλήματα δυσλειτουργίας των σχολείων:

  • χιλιάδες κενά παρά τους διορισμούς: είναι χαρακτηριστικό ότι στην Κορινθία τα πραγματικά λειτουργικά κενά ΜΕΤΑ την έναρξη των σχολείων είναι ακόμη πάνω από 100 αφού φέτος έχει προσλάβει μόλις 50 αναπληρωτές (ενώ πέρσι ήταν 312!) οι οποίοι στην ουσία, μαζί με τις 104 προσλήψεις νεοδιόριστων, δεν επαρκούν για να καλύψουν ούτε τα μισά κενά (ενώ έχουν δημιουργηθεί κι επιπλέον κενά με 40 συνταξιοδοτήσεις-αποχωρήσεις!), παρότι δεν έχουν εγκριθεί και αρκετά ολιγομελή σε ΓΕΛ ακόμη και με 10 παιδιά στην κατεύθυνση. Το αποτέλεσμα είναι σε αρκετά σχολεία τα παιδιά να σχολάνε στο 4ωρο, να χάνονται πολλές διδακτικές ώρες ήδη (κατά τα άλλα, οι χαμένες ώρες λόγω καταλήψεων τους μάραναν…), και βεβαίως να επιδεινώνεται κι άλλο το μορφωτικό κενό που δημιούργησαν τα κλειστά σχολεία κι η φάρσα της τηλεκπαίδευσης.

  • Ελλιπή μέτρα προστασίας για την πανδημία, μερική αποτυχία του εμβολιαστικού προγράμματος, τεστ επί πληρωμή με αρνητικές διακρίσεις αντί μαζικών δωρεάν ράπιντ για όλους, πολυπληθή 27άρια τμήματα, μάσκες υφασμάτινες αντί για δωρεάν υψηλής προστασίας, κ.ά.

  • Αλαλούμ με τις Κρίσεις Στελεχών όπου έχουν καταργηθεί οι παλιοί πίνακες χωρίς να γίνουν νέοι ενώ αρκετά σχολεία, λόγω συνταξιοδοτήσεων, λειτουργούν απλά με αναπλήρωση διευθυντή και συνεχείς παρατάσεις θητειών (είναι χαρακτηριστικό ότι ο «προσωρινός Διευθυντής ΔΙΔΕ» είναι «προσωρινός» εδώ και 13 μήνες!).

  • Προγράμματα Σπουδών αντιφατικά, βιβλία που συνεχίζουν να είναι κακογραμμένα και δυσνόητα, ανύπαρκτη ενισχυτική διδασκαλία, ελλιπής επιμόρφωση, τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση με παμπάλαια εργαστήρια, «καινοτομίες» όπως τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» οργανωμένες πρόχειρα κι άνευ μπούσουλα (ένας αχταρμάς!), κ.ά.… κατά τα άλλα το Υπουργείο θέλει να πάει στην ταξική Τράπεζα Θεμάτων και να συνεχίσει την «επιτυχία» της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ώστε να «βελτιώσει» την εκπαίδευση (στην πραγματικότητα, θέλει απλά να πετάξει χιλιάδες παιδιά έξω από το σχολείο και το Πανεπιστήμιο και να τα στείλει σε ιδιωτικές μεταγυμνασιακές δομές κατάρτισης και ιδιωτικά μεταλυκειακά «κολέγια» και ΙΕΚ)…

  • Συνέχιση της μισθολογικής καθήλωσης, διατήρηση όλων των μνημονιακών κρατήσεων και περικοπών, φοροαπαλλαγές αστείες 2-5 ευρώ τον μήνα, άρνηση για τιμαριθμική αναπροσαρμογή του μισθού παρά τη φοβερή ακρίβεια, νεοδιόριστοι με μισθούς ιδιαίτερα χαμηλούς 750 ευρώ, παράδοση της επικουρικής ασφάλισης σε ιδιώτες, μείωση του κοινωνικού μισθού σε παροχές υγείας-πρόνοιας, κ.ά.

Απέναντι σε όλα αυτά τα προβλήματα, κι επειδή καταλαβαίνουν ότι θα υπάρξουν σοβαρές αντιδράσεις, το Υπουργείο απαντάει με αντιδημοκρατικές ρυθμίσεις και αυταρχισμό:

  • Υποβάθμισε μες στο καλοκαίρι τον ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων ισχυροποιώντας τον Διευθυντή-μάνατζερ, ο οποίος πλέον θα μπορεί να προτείνει Υποδιευθυντή, να επιβάλει υπερωρίες, να υποκαθιστά τον Σύλλογο στην Αξιολόγηση, κ.ά.

  • Θέσπισε νέο αυταρχικό πλαίσιο για την Αξιολόγηση με εκδικητικές και τιμωρητικές διατάξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, και πανίσχυρα στελέχη (πχ επόπτες ποιότητας) οι οποίες θα ακυρωθούν στην πράξη με μαζική αντίδραση από τον Κλάδο.

  • Διατήρησε το αντιδραστικό πλαίσιο λειτουργίας για τις κάμερες μες στην τάξη.

  • Δημιουργεί ένα Λύκειο-εξεταστικό κάτεργο με Τράπεζα Θεμάτων και Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής οξύνοντας τις εκπαιδευτικές ανισότητες.

  • Θέσπισε Συμβούλια Επιλογής Στελεχών χωρίς συμμετοχή αιρετών του κλάδου, ενώ νομιμοποιεί τις ηλεκτρονικές ψευτοεκλογές του 5% και τους υποτιθέμενους «εκλεγμένους» των 10 και 20 σταυρών.

  • Υπό το πρόσχημα της «ψηφιοποίησης» και της επιτάχυνσης διαδικασιών τοποθετήσεων, έκανε τοποθετήσεις λειτουργικές μες στο καλοκαίρι πριν συνεδριάσουν οι Σύλλογοι να κάνουν αναθέσεις, τοποθέτησε τους ελάχιστους αναπληρωτές κρύβοντας αρκετά κενά και χωρίς τοπική δημοσιοποίηση Πίνακα Κενών ή συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων παρακάμπτοντας ακόμη και τα «δικά της» ΠΥΣΔΕ.

  • Απαγορεύει ουσιαστικά μέσω του Νόμου Χατζηδάκη τις συνδικαλιστικές εκλογές, με συνεχείς παρατάσεις θητειών μελών ΔΣ και προσπαθώντας με το ζόρι να αποφύγει την εικόνα φθοράς και κυρίως να χτυπήσει τις ζωντανές συνελευσιακές και εκλογικές διαδικασίες. Χτυπάει το δικαίωμα της απεργίας με μια πλειάδα διατάξεων που πρέπει να παλέψουμε να καταργηθούν στην πράξη όπως κάναμε με τον νόμο απαγόρευσης διαδηλώσεων.

  • Διχάζει και διαχωρίζει τους συναδέλφους με τις διαρροές περί υποχρεωτικότητας εμβολιασμών και τον περιορισμό των τεστ, επιβάλλοντας δύο μέτρα και σταθμά επίσης και σε σχέση με μαθητές και χρησιμοποιώντας βιοπολιτικά μέτρα ελέγχου του πληθυσμού όπως το λόκνταουν κατά το δοκούν και με προφανείς αντιφάσεις.

  • Κτλ κτλ κτλ

Συνάδελφοι-ισσες,

Η Κυβέρνηση ΝΔ-Μητσοτάκη και το Υπουργείο Παιδείας της Κεραμέως έχουν μπει σε έναν αυταρχικό κατήφορο με στόχο την πειθάρχηση στα μέτρα διάλυσης της δημόσιας δωρεάν δημοκρατικής ελληνικής εκπαίδευσης. Αυτή η πολιτική δεν παίρνει διορθώσεις αλλά ανατροπή. Θα πρέπει να αντισταθούμε σε κάθε δυνατό επίπεδο με πολύμορφες κινητοποιήσεις όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας και συμμετοχή στις συλλογικές δραστηριότητες κι αποφάσεις των Συλλόγων και της ΕΛΜΕ, ώστε να προασπίσουμε, για το καλό των εργαζομένων της εκπαίδευσης αλλά και των μαθητών μας και των γονέων τους, τα εργασιακά μας κεκτημένα και το αγαθό της παιδείας για όλα τα παιδιά. Η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Κορινθίας (Παρεμβάσεις-ΑΡΕΝ-ανένταχτοι) θα είναι πρωτοπόρα σε αυτήν τη μάχη.