Η ΠΕΚ αναφέρει σε ανακοίνωσή της αναφορικά με τα προβλήματα «Όταν η αδιαφορία των λίγων για τους πολλούς γίνεται δημόσια πολιτική…»

 

Και συνεχίζει:

 

Ο Υφυπουργός Παιδείας σε δήλωση του, αναφερόμενος στο ζήτημα της στέγασης των εκπαιδευτικών –ειδικά στις τουριστικές περιοχές- ανέφερε ότι τα προβλήματα αυτά καλό θα είναι να αντιμετωπίζονται από τις τοπικές κοινωνίες. Τόνισε δε με έμφαση ότι πρέπει να γίνει κατανοητό: 

«ότι το κράτος πατερούλης δεν μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα από την Αθήνα».

Oυσιαστικά η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιβεβαιώνει με τη δήλωση αυτή την πολιτική που εφαρμόζει απέναντι στο πρόβλημα της αστεγίας των εκπαιδευτικών.

Tην πολιτική της κυβέρνησης και στην εκπαίδευση απηχεί η ρήση του Σ. Πέτσα: «Όποιος δεν προσαρμόζεται, πεθαίνει».

Μεταβιβάζει το βάρος της ευθύνης της αντιμετώπισης του προβλήματος στην τοπική αυτοδιοίκηση και ουσιαστικά καλεί τους εκπαιδευτικούς να διαχειριστούν μόνοι τους το πρόβλημα αυτό χωρίς να αναλογίζεται τις δραματικές επιπτώσεις που έχει η κατάσταση αυτή της αστεγίας τόσο στις συνθήκες ζωής των εκπαιδευτικών όσο και στην εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Η αναφορά στο «κράτος πατερούλη»  σηματοδοτεί ουσιαστικά την επιτηδευμένη απαγκίστρωση της κεντρικής κυβέρνησης από την αρμοδιότητα και ευθύνη του πεδίου της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου αναδεικνύεται σε κυρίαρχο ζητούμενο, σε απόλυτη ανάγκη.

 

 

Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών

Καταδικάζει την πολιτική αυτή της αδιαφορίας για τις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και ζητά να εφαρμοστούν τώρα τα μέτρα που ήδη έχει προτείνει για το κορυφαίο αυτό ζήτημα, ζήτημα αξιοπρέπειας και διαβίωσης με ανθρώπινους όρους.

  • Κτίρια που ανήκουν στο Δημόσιο θα μπορούσαν , σύμφωνα και με τις προτάσεις που έχουν γίνει εδώ και χρόνια και δεν αξιοποιήθηκαν, να ανακατασκευαστούν, να αναβαθμιστούν ενεργειακά και να παραχωρηθούν είτε στην τοπική Αυτοδιοίκηση είτε σε Φορέα που θα συσταθεί για τη διαχείριση του όλου προγράμματος. Χρηματοδότηση θα μπορούσε να υπάρξει από το Ταμείο Ανάκαμψης η άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα.
  • Η παραμονή των εκπαιδευτικών σε τουριστικές και νησιωτικές αλλά και σε παραμεθόριες και ακριτικές περιοχές μπορεί και πρέπει να ενισχυθεί με κίνητρα όπως αυξημένα επιδόματα παραμεθορίων περιοχών
  • επίδομα ενοικίου για όσους διαμένουν μακριά από την μόνιμη κατοικία τους
  • επιδότηση εισιτηρίων για τις μετακινήσεις τους προς και από την μόνιμη κατοικία τους
  • εξασφάλιση ποιοτικών υπηρεσιών δωρεάν υγείας

 

Ουσιαστική στήριξη στο πρόβλημα στέγασης των εκπαιδευτικών!

Σεβασμός στους εκπαιδευτικούς σημαίνει σεβασμός στους μαθητές και τις μαθήτριες!