Ανεξάρτητη Ενωτική εκ-κίνηση εκπαιδευτικών ΠΕ – Η Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. δεν εκπλήσσεται από τις προτάσεις που ανέπτυξε ο κ. στην ομιλία του στη ΔΕΘ. Ξεδίπλωσε το πιο αντιδραστικό προγραμματικό σχέδιο, που έχει ακουστεί στη χώρα μας, για τη Δημόσια Εκπαίδευση.

Την τελευταία περίοδο όλο και πληθαίνουν οι αναφορές της ΝΔ για το δημόσιο σχολείο που “οραματίζεται”…

Δεν ξεχνάμε ότι ο τομέας παιδείας της ΝΔ στο πρόσφατο παρελθόν έβλεπε φαντάσματα εκπαιδευτικούς και πριν από μερικούς μήνες δημοσιοποιήθηκαν οι προτάσεις της ΝΔ για τη δημόσια εκπαίδευση όπου το περιεχόμενό τους συμβαδίζει απόλυτα με το πρόσφατο «ευαγγέλιο» του νεοφιλελευθερισμού, που κατέθεσε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων για το Δημόσιο Σχολείο και τις προτάσεις του ΟΟΣΑ. Δεν ξεχνάμε επίσης ότι ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης, έχει δείξει δείγματα γραφής στη δημόσια εκπαίδευση στο παρελθόν αφού ως υπουργός διοικητικής μεταρρύθμισης της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, προχώρησε στην απόλυση 2500 εκπαιδευτικών από την τεχνική εκπαίδευση. Σήμερα ο κ. Μητσοτάκης σταθερός στις απόψεις του “οραματίζεται” ένα σχολείο με οικονομική αυτονομία (δηλ με χορηγούς κλπ), με δυνατότητα να προσλαμβάνει ο διευθυντής τους δασκάλους (δεν μας είπε εάν πρέπει να είναι γραμμένοι ή φίλοι του κόμματος ….) αξιολόγηση εκπαιδευτικών για απολύσεις κ.α.

Θα έλεγε κανείς πως αυτή τη φορά ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας απλά γνωστοποίησε με μεγαλύτερη σαφήνεια τον «ερωτικό» του θαυμασμό για το Ιδιωτικό Σχολείο των λίγων και το Σχολείο της αγοράς. Συγκεκριμένα, δήλωσε πως χρειαζόμαστε «μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση και διαχείριση των πόρων και στην επιλογή διδακτικού προσωπικού». Δεν είχε, λοιπόν, κανένα δισταγμό να απαξιώσει πλήρως το Δημόσιο Σχολείο και το έργο των εκπαιδευτικών. Η αυτονόμηση των σχολικών μονάδων περνά μέσα από την ιδιωτικοποίησή τους, καθώς η χρηματοδότησή τους δεν θα υπάγεται πλέον στην Πολιτεία, αλλά σε ιδιωτικά κεφάλαια. Παράλληλα, το εκπαιδευτικό προσωπικό που τόσα χρόνια προασπίζεται το Δημόσιο Σχολείο υπό δύσκολες συνθήκες δεν θα είναι σταθερό αλλά θα εξαρτάται από τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς και τη διαχείριση τεχνοκρατών. Το μοντέλο που ονειρεύεται επομένως ο κ. Μητσοτάκης έχει την εξής δομή: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών, απόλυση εκπαιδευτικών, εισαγωγή ιδιωτικών κεφαλαίων (χορηγοί με προοπτική να επεμβαίνουν στο πρόγραμμα σπουδών), πρόσληψη μάνατζερ για διευθυντές και πρόσληψη προσωπικού από τις σχολικές μονάδες. Αμέσως μετά εισαγωγή των vouchers και υλοποίηση του μοντέλου των free schools, των charter schools, των academies που λειτουργούν σε Αμερική και Αγγλία…

Μάλιστα, η πλήρης απαξίωση για τους εκπαιδευτικούς δεν είχε τελειώσει, καθώς στη διακαναλική του συνέντευξη ο κ. Μητσοτάκης δεν αναγνώρισε ούτε τον καθημερινό αγώνα των χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών που γυρνάνε τόσα χρόνια κάθε γωνιά της Ελλάδος για να στηρίξουν το Δημόσιο Σχολείο και τους μαθητές. Επισήμανε, δηλαδή, γι’ άλλη μια φορά πως η Δημόσια Εκπαίδευση, δεν έχει ανάγκη από προσλήψεις… Προφανώς αγνοεί ηθελημένα τα εκατοντάδες οργανικά κενά εκπαιδευτικών.

Επιπλέον, ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν απέφυγε προεκλογικές δεσμεύσεις που ακούγονται εύηχα στ’ αυτιά ορισμένων πολιτών, χωρίς να συνειδητοποιούν τις συνέπειες από την εφαρμογή τέτοιων πρακτικών. Δήλωσε, λοιπόν, την ίδρυση Πρότυπων Σχολείων σε κάθε περιφερειακή ενότητα «για τους καλύτερους μαθητές, αυτούς που δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε σε ιδιωτικά σχολεία».

Μάλλον για τον κ. Μητσοτάκη μόνο τα ιδιωτικά σχολεία είναι για τους καλύτερους μαθητές, αλλά και η Εκπαίδευση μονάχα γι’ αυτούς πρέπει να ενδιαφέρεται.

Παράλληλα, υποβάθμισε ξανά το εκπαιδευτικό έργο του Δημόσιου Σχολείου χωρίς να γίνεται η παραμικρή αναφορά στην ειδική αγωγή και στις ανάγκες ενός εκπαιδευτικού συστήματος για το σύνολο των μαθητών και πολιτών της χώρας.

Τέλος, στην προσπάθειά του να παρουσιάσει και παιδαγωγικές μεθόδους μίλησε για την ανάγκη εφαρμογής της ομαδικής εργασίας. Ας τον ενημερώσουν οι σύμβουλοί του πως η ομαδική εργασία (ομαδοσυνεργατική λέγεται…) εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια στο Δημόσιο Σχολείο και μάλιστα από την Προσχολική Εκπαίδευση.

Μέσα από την ανάγνωση των προτάσεων του κ. Μητσοτάκη εύκολα διακρίνεται η απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου και ταυτόχρονα η υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου που παράγεται σε όλο το φάσμα της Δημόσιας Εκπαίδευσης από τους Εκπαιδευτικούς.

Ως Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. πέρα από το γεγονός πως απορρίπτουμε, ως επικίνδυνες, τις νεοφιλελεύθερες προτάσεις της Ν.Δ. για ένα ελιτίστικο και ιδιωτικοποιημένο σχολείο, διερωτόμαστε ευλόγως αν οι υπόλοιπες συνδικαλιστικές παρατάξεις ασπάζονται και ενστερνίζονται το περιεχόμενο των θέσεων αυτών.

Παράλληλα καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να πάρει ξεκάθαρη θέση απέναντι στα νεοφιλελεύθερα “οράματα” του κ. Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας!!!