Η πλατφόρμα αποτελεί ουσιαστικά μια συλλογή δημιουργικών εφαρμογών στο διαδίκτυο. Στην πλειοψηφία τους αποτελούν προτάσεις διαφόρων εκπαιδευτικών από σχολεία της χώρας, κατά τη σχετική συζήτηση στα πλαίσια του μαθήματος “Μαθαίνουμε Ψηφιακά, Διδάσκουμε Ψηφιακά” που οργάνωσε πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας.

Στο 1ο Γυμνάσιο Ευόσμου είχαμε την ιδέα να συγκεντρώσουμε ανεξάρτητα τις εφαρμογές αυτές σε μια ιστοσελίδα, και να προτρέψουμε τους μαθητές μας να τις αξιοποιήσουν για να αναπτύξουν τις δημιουργικές τους δεξιότητες, μέσω ενός Διαγωνισμού.

Ευκολία Υλοποίησης

Στις σελίδες του μενού περιγράφεται η ακριβής διαδικασία οργάνωσης ενός τέτοιου Διαγωνισμού. Σχεδιάστηκε με τρόπο ώστε να απαιτείται λιγότερο από μία ώρα για το τεχνικό τμήμα της προετοιμασίας του, και την ανεξάρτητη εφαρμογή του σε οποιοδήποτε σχολείο, σαν ένα πακέτο όλα-σε-ένα.

Oφέλη ενός Διαγωνισμού Δημιουργικότητας:

  • Δημιουργική απασχόληση των μαθητών – αναγκαία κατά την περίοδο του κατ’ οίκον περιορισμού, ειδικά την περίοδο των Χριστουγέννων
  • Ευκαιρία για ανακάλυψη προσωπικών ταλέντων
  • Ευκαιρία για ανάπτυξη συνεργατικών δεξιοτήτων των μαθητών
  • Αναγνώριση από το σχολείο της αξίας των δημιουργικών ικανοτήτων των μαθητών – τόνωση αυτοεκτίμησης των μαθητών που υστερούν ακαδημαϊκά
  • Δημιουργία αίσθησης “Κοινότητας Σχολείου”

Η ανακοίνωση του Διαγωνισμού από το κάθε σχολείο μπορεί να γίνει άμεσα, με κοινοποίηση της ιστοσελίδας στους μαθητές. Η ιστοσελίδα περιλαμβάνει όλες τις οδηγίες που χρειάζεται ένας μαθητής για τη συμμετοχή σε αυτόν.

Ταυτόχρονα, οι μαθητές ενημερώνονται και για τα βραβεία, τα οποία αποφασίζονται από τον Σύλλογο Καθηγητών του εκάστοτε σχολείου. Μπορεί να είναι έντυποι έπαινοι ή κάποιο απλό τρόπαιο. Για την ενίσχυση των κινήτρων συμμετοχής των μαθητών, που αποτελεί άλλωστε και τον κύριο σκοπό της δράσης, θα μπορούσε να οριστεί μια επιπλέον επιβράβευση όλων όσων θα συμμετέχουν, για παράδειγμα μια εκπαιδευτική επίσκεψη σε ένα Μουσείο Τέχνης. Καλό θα ήταν το είδος των βραβείων να αναρτώνται στην ιστοσελίδα του σχολείου, δεδομένου ότι η πλατφόρμα δεν περιλαμβάνει συγκεκριμένη αναφορά σε αυτά, λόγω του γενικού χαρακτήρα της.

Υπεύθυνος δράσης,
Δημήτρης Μουστάκας, Μαθηματικός
1ο Γυμνάσιο Ευόσμου Θεσσαλονίκης