Σε έναν ευρύ και ουσιαστικό διάλογο με όλους όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους φορείς τους δεσμεύεται η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα πολλά και μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης. Την ίδια ώρα το υπουργείο Παιδείας, παρεμβαίνοντας στη δημόσια συζήτηση, που όπως αναφέρει “ξεκίνησε άκαιρα», θα προτείνει στον πρωθυπουργό να περιλάβει στις προγραμματικές του δηλώσεις ρυθμίσεις σε «κάποια επείγοντα ζητήματα» που θα διευκολύνουν τις εκπαιδευτικές λειτουργίες.

  • Το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε τις προτάσεις του ενόψει προγραμματικών δηλώσεων

Ειδικότερα, όπως ήδη έγραψε η «Α», η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα προωθήσει από το τρέχον σχολικό έτος τις εξής ρυθμίσεις:

* Παύει να ισχύει από την τρέχουσα εξεταστική περίοδο η επιλογή των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων κατά 50% από την Τράπεζα Θεμάτων για τους μαθητές και μαθήτριες της Α’ και Β’ Λυκείου. Οι διδάσκοντες τα οικεία μαθήματα θα επιλέγουν, κατά την κρίση τους, τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων αποκλειστικά μέσα από τη διδαχθείσα ύλη. Η Τράπεζα Θεμάτων μπορεί απλώς να χρησιμοποιηθεί συμβουλευτικά.

* Επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος 9,5 προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που ανέκυψαν λόγω του νέου τρόπου υπολογισμού της βαθμολογίας και ταυτόχρονα να δοθεί χρόνος για την αναγκαία και σε βάθος μελέτη του θέματος.

* Δεν θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ο βαθμός των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στις επικρατούσες συνθήκες ο συνυπολογισμός της βαθμολογίας του Λυκείου στην εισαγωγή αντιβαίνει στον στόχο της ενίσχυσης του αυτόνομου διδακτικού και παιδαγωγικού ρόλου της λυκειακής βαθμίδας, ενώ οι σχετικές διατάξεις του υπάρχοντος νομικού πλαισίου δεσμεύουν προκαταβολικά και με τρόπο αντιπαιδαγωγικό το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα επόμενα έτη. Ολόκληρο το σύστημα εισαγωγής να μελετηθεί με νηφαλιότητα και εις βάθος και θα προκύψει μετά από ευρύ και οργανωμένο διάλογο και τη συνδρομή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και των φορέων τους.

* Αναστέλλονται μέχρι να μελετηθούν σε βάθος και «πάντοτε μέσα από ουσιαστικό διάλογο» οι τρέχουσες διαδικασίες αξιολόγησης, καθώς κρίνεται ότι δεν υπηρετούν τον σκοπό της ουσιαστικής βελτίωσης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου. Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου, τονίζεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού. Και για το θέμα αυτό θα υπάρξει ουσιαστικός διάλογος.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τονίζει ότι βασική μέριμνα τούτη τη στιγμή είναι να μην διαταραχθούν οι εκπαιδευτικές λειτουργίες, αλλά και να ρυθμιστούν κάποια επείγοντα ζητήματα που θα τις διευκολύνουν. Τέλος, διευκρινίζει ότι για το τρέχον σχολικό έτος οι εξεταστικές διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν την απόλυση από το Λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών της Γ’ Λυκείου παραμένουν ως έχουν.

Διαρκή διάλογο θέλουν οι δάσκαλοι

Συνάντηση με τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ζητεί το Δ.Σ. της ΔΟΕ«εγκαινιάζοντας», όπως αναφέρεται σε σχετική επιστολή, «μια διαδικασία διαρκούς, ανοιχτού και ξεκάθαρου διαλόγου, με στόχο να δοθούν λύσεις στα μεγάλα ζητήματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης».

Αποκατάσταση της νομιμότητας ζητεί η ΟΙΕΛΕ

Αίτημα για συνάντηση, διάλογο αλλά και επείγουσες πρωτοβουλίες, «ώστε σε πρώτη φάση να αποκατασταθούν συνθήκες νομιμότητας και αξιοκρατίας στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης», κατέθεσε και η ΟΙΕΛΕ δηλώνοντας σε επιστολή της ότι θα συνδράμει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει τα σοβαρά προβλήματα που άφησε πίσω της η πολιτική των Μνημονίων στον χώρο της Παιδείας».

ΑΥΓΗ