Τα ερωτήματα της θέτει η Βουλευτής Β.Πειραιά  σε επιστολή της προς τα αρμόδια Υπουργεία για το αν προτίθενται να φτιάξουν τα σχολικά λεωφορεία, τα οποία βάζουν σε μεγάλο  κίνδυνο πολλά παιδιά.

Αναλυτικά η ερώτηση :

«Κυρία και κύριοι Υπουργοί,

Συνολικά, τουλάχιστον 60.000 μαθητές και μαθήτριες, ηλικίας από 2 έως 17 ετών, εξυπηρετούνται καθημερινά από τα σχολικά λεωφορεία, σε όλη την Ελλάδα. Οι οδηγοί κάνουν λόγο για χρόνιες ανεπάρκειες, κρατική αδιαφορία και απαξίωση του επαγγέλματος.

   

περιλαμβάνει περίπου 3.000 οχήματα, με την ηλικία  αρκετών από αυτά να κυμαίνεται στα 35-40 έτη, ενώ η ισχύουσα νομοθεσία ορίζει τα 27 έτη, ως το ανώτατο ηλικιακό όριο κυκλοφορίας τους. Τον Δεκέμβριο του 2022 ξέσπασε πυρκαγιά σε σχολικό λεωφορείο, που μετέφερε μαθητές, στην Περιφερειακή Οδό , της Θεσσαλονίκης

Τα γρήγορα αντανακλαστικά του οδηγού “έσωσαν” την κατάσταση, καθώς, ακινητοποίησε άμεσα το όχημα και απομάκρυνε παιδιά και συνοδούς από το σημείο. Αντίστοιχα, τον Ιούλιο του 2020, σχολικό όχημα ευρισκόμενο στον Κηφισό, στο ύψος της Νέας Χαλκηδόνας, τυλίχτηκε στις φλόγες, εν κινήσει. Ευτυχώς, ήταν άδειο από
μαθητές.

Σύμφωνα με τον κ. Σκούρη, οδηγό σχολικού λεωφορείου με πολυετή εμπειρία και πρώην αντιπρόεδρο του Συνδικάτου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων (Σ.Ε.Ο.Φ.Α.Ε.).: «Στα περισσότερα από αυτά παρατηρούνται σοβαρότατες ελλείψεις, όπως φθαρμένα ελαστικά, ασυντήρητο σύστημα πέδησης, χαλασμένα καλοριφέρ, χωρίς ευθυγράμμιση, με φρένα που τραβάνε μονόπλευρα”, καταγγέλλει ο ίδιος, ο οποίος τονίζει πως πρόκειται για: “αυτοκίνητα που πηγαίνουν για service μόνο όταν μείνουν στο δρόμο». Πολύ συχνά, οδηγοί καταγγέλλουν βλάβες ή ελλείψεις στους αρμόδιους των εκάστοτε εκπαιδευτηρίων ή παιδικών σταθμών και η απάντηση είναι: «θα το δούμε την επόμενη εβδομάδα. Και η επόμενη εβδομάδα μπορεί να κρατήσει μήνες…

Διευκρινίζουν οι τελευταίοι ότι, το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στους παιδικούς  σταθμούς, καθώς: «τα μεγάλα εκπαιδευτήρια διαθέτουν γραφεία κίνησης, που είναι υπεύθυνα για τα οχήματα, και συνεργάζονται με συνεργεία», εξηγεί. Η μεταφορά των μαθητών από το σπίτι στο σχολείο και τούμπαλιν, πραγματοποιείται, είτε από σχολικά λεωφορεία ΙΧ (κίτρινα), τα οποία ανήκουν στο εκάστοτε εκπαιδευτήριο – σχολείο, είτε από ΔΧ τουριστικά λεωφορεία (πούλμαν), τα οποία μισθώνονται από τα σχολεία. Σε περιπτώσεις δημοσίων σχολείων ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν ΚΤΕΛ, αστικά ή τουριστικά  λεωφορεία, και σε εξαιρετικές περιπτώσεις ταξί, κατόπιν επικοινωνίας με την αρμόδια Περιφέρεια. Την ίδια στιγμή, η Τροχαία περιορίζεται να πραγματοποιεί ελέγχους μόνο τις πρώτες μέρες του σχολικού έτους.

Ακόμα και όταν πραγματοποιούνται όμως οι σχετικοί έλεγχοι, αυτοί γίνονται σε κεντρικούς δρόμους και σε συγκεκριμένα σημεία, τα οποία εύκολα μπορεί να αποφύγει κάθε επιτήδειος οδηγός, ενώ λεωφορεία των παιδικών σταθμών που εκτελούν μικρά, τοπικά δρομολόγια μπορεί να μην έχουν ελεγχθεί και ποτέ, ούτε για τη νομιμότητα του προσωπικού που επιβαίνει επ’ αυτών, ούτε για την κατάσταση του οχήματος.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

1. Προτίθεσθε να δρομολογήσετε άμεσα τις διαδικασίες ελέγχου των σχολικών οχημάτων που μεταφέρουν μαθητές «προς» και «από» τα σχολεία, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των τουλάχιστον 60.000 μαθητών, που εξυπηρετούνται καθημερινά από αυτά;

2. Πώς ελέγχονται οι οδηγοί των ως άνω οχημάτων για τις ώρες οδήγησης που έχουν δαπανήσει οδηγώντας, εφόσον, σύμφωνα με μαρτυρίες, τα οχήματα αυτά δεν φέρουν ταχογράφο και με αυτόν τον τρόπο δεν καταγράφονται οι ώρες οδήγησης, οπότε, δεν μπορεί να ελεγχθεί η κόπωση του κάθε οδηγού, με κίνδυνο να γίνουν σοβαρά ατυχήματα;

Η Ερωτώσα Βουλευτής,

ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ»