Με αφορμή την έρευνα για το βιβλίο «Raising an Entrepreneur», η Margot Machol Bisnow πήρε συνεντεύξεις από 70 γονείς που μεγάλωσαν πολύ επιτυχημένους ενήλικες.

Συγκεκριμένα, ρωτώντας τους για το πώς βοήθησαν τα παιδιά τους να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους, διαπίστωσε ότι η επικοινωνία παίζει μεγάλο ρόλο στο εάν ένα παιδί θα αποκτήσει αργότερα τη «σπίθα» του επιχειρηματία.

Και σύμφωνα με το CNBC, βρήκε τις τέσσερις φράσεις που αυτοί οι γονείς δεν χρησιμοποίησαν ποτέ όταν τα παιδιά τους ήταν μικρά:

1. «Δεν σε εμπιστεύομαι, για αυτό έλεγξα την εργασία σου και σου διόρθωσα τα λάθη».

Όλοι οι γονείς τόνισαν τη σημασία της υπευθυνότητας. Ήθελαν τα παιδιά τους να αναλάβουν την ευθύνη, να διορθώσουν προβλήματα, να μάθουν από τα λάθη και να έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση καθώς μεγαλώνουν.

2. «Αυξάνουμε το χαρτζιλίκι σου, ώστε να μπορείς να αγοράσεις ό,τι θέλεις».

«Μην μοιράζεις ποτέ μετρητά ελεύθερα», της είπε ένας πατέρας. Οι γονείς με τους οποίους μίλησε η συγγραφέας προέρχονταν από ένα ευρύ φάσμα οικονομικών και κοινωνικών επιπέδων, αλλά δίδαξαν στα παιδιά τους την αξία των χρημάτων. Ακόμη και τα πιο εύπορα παιδιά έπρεπε να δουλέψουν για να ξοδέψουν χρήματα.

3. «Κομμένες οι απογευματινές δραστηριότητες μέχρι να βελτιωθούν οι βαθμοί σου».

Πολλοί από τους γονείς με τους οποίους μίλησε η Machol Bisnow δεν καταλάβαιναν τις αγαπημένες ασχολίες των παιδιών τους, αλλά όλοι τους έδωσαν πολύ χρόνο για να αφιερωθούν σε αυτές.

Μερικά παιδιά ήταν σπουδαίοι μαθητές, αλλά ασχολήθηκαν και με αυτό που αγαπούσαν. Άλλοι έβαλαν όλη τους την ενέργεια σε αυτές τις ασχολίες και δεν ήταν τόσο καλοί στο σχολείο. Οι γονείς τους στήριξαν όπως και εάν έχει.

4. «Θα σου δώσω χρήματα αν πάρεις καλούς βαθμούς».

Τα παιδιά που έγιναν σπουδαίοι επιχειρηματίες αργότερα, δεν διδάχθηκαν ποτέ, καθώς μεγάλωναν, ότι ο στόχος της ζωής τους ήταν να γίνουν πλούσιοι. Αντίθετα, ήταν να πετύχουν, να τα πάνε καλύτερα, να βελτιωθούν και να δημιουργήσουν κάτι σπουδαίο.

Οι γονείς καταλάβαιναν ότι τα παιδιά τους δεν θα ήταν ποτέ χαρούμενα εάν προσπαθούσαν για κάτι που δεν τους άρεσε, ότι ποτέ δεν θα διέπρεπαν σε κάτι αν δεν δούλευαν ασταμάτητα σε αυτό και ότι δεν θα δούλευαν ασταμάτητα για κάτι εάν δεν τους άρεσε.

Έτσι μεγάλωσαν παιδιά που έβαλαν το πάθος τους στις επιχειρήσεις τους και έκαναν καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες. Τα παιδιά πίστευαν ότι, κατά πάσα πιθανότητα, τα χρήματα θα έρθουν. Και ακόμα κι αν δεν έρχονταν, θα ήταν καλύτερο από το να δουλεύουν σκληρά για κάτι που δεν αγαπούσαν.

moneyreview.gr