Προσλήψεις αναπληρωτών – Η δήλωση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, Ιωάννη Παπαδομαρκάκη , ότι «οι γονείς να παίρνουν τηλέφωνο στη Γενική Γραμματεία για τα κενά», προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στον εκπαιδευτικό κόσμο.
Οι νηπιαγωγοί και οι γονείς εκφράζουν οργή για τη μετακύλιση της ευθύνης στους πολίτες, τη στιγμή που τα σχολεία παραμένουν υποστελεχωμένα και χιλιάδες παιδιά χωρίς Παράλληλη Στήριξη.
Την ίδια ώρα, η Ομάδα Κινητοποίησης Νηπιαγωγών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης επανέρχεται με σαφές μήνυμα προς το Υπουργείο: «Δεν ζητάμε χάρη, αλλά το δικαίωμα κάθε παιδιού στη μόρφωση». Οι νηπιαγωγοί ζητούν την άμεση κάλυψη όλων των κενών, την ενίσχυση της Παράλληλης Στήριξης και τη λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων, τονίζοντας ότι η εκπαίδευση δεν μπορεί να περιμένει άλλο.
Η ανακοίνωση από την Ομάδα Κινητοποίησης Νηπιαγωγών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης:
Διαβάστε ακόμα Προσλήψεις αναπληρωτών – γ’ φάση: ΝΕΕΣ αντιδράσεις εκπαιδευτικών για τα κενά στα σχολεία
«Να παίρνουν τηλέφωνο στη Γενική Γραμματεία οι γονείς για τα κενά» – Δηλώσεις Παπαδομαρκάκη προκαλούν αντιδράσεις Εκπαιδευτικοί: “Δεν είναι δουλειά των γονιών να ενημερώνουν για τα κενά, αλλά του Υπουργείου να τα καλύπτει” Αίσθηση και έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η πρόσφατη δήλωση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, κ. Ιωάννη Παπαδομαρκάκη, ο οποίος κάλεσε τους γονείς να επικοινωνούν απευθείας με τη Γενική Γραμματεία για να ενημερώνουν για τα κενά των σχολείων. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Άμεσα θα έχετε εκπαιδευτικό στο σχολείο. Θα δοθεί λύση όταν γυρίσω στο Υπουργείο. Θα δω γιατί δεν έχει φτάσει η πληροφορία (του κενού) στη Γενική Γραμματεία. Να παίρνουν τηλέφωνο στη Γενική Γραμματεία του Υπουργείου για τα κενά οι γονείς». (Πηγή: especial.gr)
Η δήλωση αυτή ήρθε σε μια περίοδο έντονης αναστάτωσης, καθώς μετά και την ολοκλήρωση της Α΄ και της Β΄ φάσης προσλήψεων, χιλιάδες κενά παραμένουν ακάλυπτα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία σε όλη τη χώρα. Ειδικότερα, από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είχαν αποσταλεί ήδη από τον Ιούνιο στις υπηρεσίες του Υπουργείου αναλυτικοί πίνακες με τα πραγματικά κενά, ωστόσο, σύμφωνα με εκπαιδευτικούς, οι διαδικασίες καθυστέρησαν σημαντικά. Το αποτέλεσμα είναι δεκάδες σχολεία να λειτουργούν αποδεκατισμένα, με τμήματα που συγχωνεύονται, με παιδιά χωρίς Παράλληλη Στήριξη και με ολοήμερα που δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη να λειτουργούν. Πολλοί νηπιαγωγοί και γονείς κάνουν λόγο για αποδιοργάνωση και έλλειψη σχεδίου, ενώ εκφράζουν αγανάκτηση για το γεγονός ότι η ευθύνη φαίνεται να μετατίθεται στους ίδιους τους γονείς:
«Οι γονείς δεν είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν τη Γενική Γραμματεία για τα κενά· το Υπουργείο έχει όλες τις δομές και τα εργαλεία για να γνωρίζει ακριβώς τις ελλείψεις. Το πρόβλημα δεν είναι η ενημέρωση, αλλά η πολιτική βούληση να καλυφθούν τα κενά έγκαιρα», αναφέρουν χαρακτηριστικά εκπαιδευτικοί. Από πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης επιβεβαιώνεται ότι τα στοιχεία για τα κενά στάλθηκαν εγκαίρως, κάτι που προκαλεί ερωτήματα για το πού “χάθηκε” η πληροφορία, όπως ανέφερε και ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας.
Δείτε ακόμα Αιώνιοι φοιτητές: Τι θα ισχύσει πλέον με τις διαγραφές
Η κατάσταση στην Ειδική Αγωγή είναι δραματική: εκατοντάδες παιδιά με αυτισμό, ΔΕΠΥ και άλλες μαθησιακές ή αναπτυξιακές δυσκολίες παραμένουν χωρίς Παράλληλη Στήριξη, την ώρα που οι νέες γνωματεύσεις ολοκληρώνονται έως το τέλος Οκτωβρίου, κάτι που σημαίνει ότι οι ανάγκες θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο.
Παρέμβαση Ομάδας Κινητοποίησης Νηπιαγωγών Η Ομάδα Κινητοποίησης Νηπιαγωγών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης δηλώνει: «Δεν λειτουργούμε ανταγωνιστικά, αλλά συμπληρωματικά. Δεν αναζητούμε προβολή, αλλά λύση. Η φωνή μας εκφράζει τους εκπαιδευτικούς που βλέπουν καθημερινά παιδιά να μένουν χωρίς στήριξη, ολοήμερα να μη λειτουργούν, και σχολεία που αδυνατούν να καλύψουν τις βασικές ανάγκες. Ζητάμε το αυτονόητο: να καλυφθούν όλα τα κενά στη Γενική και Ειδική Αγωγή, να ενισχυθεί η Παράλληλη Στήριξη, να λειτουργήσουν όλα τα ολοήμερα τμήματα, να υπάρχει διαφάνεια και ξεκάθαρη ενημέρωση για το πότε θα γίνει η Γ΄ φάση προσλήψεων.» Και καταλήγει: «Δεν ζητάμε χάρη. Ζητάμε το δικαίωμα κάθε παιδιού στη μόρφωση. Γιατί η εκπαίδευση δεν μπορεί να περιμένει άλλο.»