Στον καίριο ρόλο που διαδραματίζει η εκπαίδευση για την κοινωνική ενσωμάτωση των και στις προσπάθειες που γίνονται για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης από την πλευρά του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, η αναπληρώτρια υπουργός

Στον καίριο ρόλο που διαδραματίζει η εκπαίδευση για την κοινωνική ενσωμάτωση των Ρομά και στις προσπάθειες που γίνονται για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης από την πλευρά του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε, με αφορμή την επερχόμενη Παγκόσμια Ημέρα Ρομά, στις 8 Απριλίου.

Η συνάντηση, στην οποία συμμετείχαν η ειδική γραμματέας Ρομά Κατερίνα Γιάντσιου, καθώς και εκπρόσωποι επιστημόνων και διαμεσολαβητών Ρομά, στοχεύει στην ανάπτυξη ενός κινήματος ευαισθητοποίησης και ενεργοποίησης του πληθυσμού Ρομά στην κατεύθυνση της πλήρους κοινωνικής ένταξης.

Η κ. Φωτίου σημείωσε, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας είναι για μας εξαιρετικά σημαντικά. Η εκπαίδευση είναι για μας το υπέρτατο αγαθό. Γι’ αυτό και βασικός όρος, προκειμένου κάποιος να λαμβάνει Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ), είναι να πηγαίνει το παιδί του στο σχολείο. Από τη νέα σχολική χρονιά, θα συνδεθούν οι κατάλογοι του ΚΕΑ με το MY School, ώστε να διαπιστώνουμε ηλεκτρονικά ποια παιδιά πηγαίνουν σχολείο και ποια όχι. Χαρτογραφήσαμε 370 οικισμούς Ρομά, με τους 70 από αυτούς να είναι σε εξαθλίωση. Είναι αδύνατο με τέτοιες συνθήκες να πάνε τα παιδιά σχολείο. Εξασφαλίσαμε τα χρήματα και δρομολογούμε τις διαδικασίες, ώστε να μεταστεγαστούν προσωρινά σε αξιοπρεπείς οικισμούς που έχουμε σχεδιάσει εμείς. Πρόκειται για ένα βήμα, πριν από την πλήρη ένταξη, ένα βήμα που φέρνει τα παιδιά Ρομά πιο κοντά στην εκπαίδευση. Παράλληλα, δημιουργούμε τα Πολύκεντρα, δηλαδή ειδικές δομές όπου παρέχονται υπηρεσίες υγιεινής και μαθησιακή υποστήριξη σε παιδιά Ρομά. Σήμερα, οι πολίτες Ρομά και, ειδικότερα, οι νέοι, καλούνται να χαράξουν νέες διαδρομές. Οι νέες διαδρομές, σε μία κοινωνία της γνώσης και των νέων τεχνολογιών, έχουν ως βάση και αφετηρία την εκπαίδευση».

Για την επίτευξη των προαναφερόμενων στόχων, προγραμματίζεται η σύσταση ομάδων από διαμεσολαβητές και πτυχιούχους Ρομά που, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, θα αναπτύξουν δράσεις σε οικισμούς και καταυλισμούς που θα εστιάζουν στη σημασία της εκπαίδευσης μέσα από δρώμενα που θα απευθύνονται στα παιδιά και στους γονείς τους, ώστε να μπει τέλος στην περιθωριοποίηση και να ενισχυθεί η κοινωνική συνοχή.