Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, το κόστος λειτουργίας των είναι πλέον δυσβάστακτο λόγω των συνεχών ανατιμήσεων των .

Οι αυτοκινητιστές εξηγούν ότι σήμερα η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης στην Αττική έφτασε τα 2,027 ευρώ/λίτρο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, εξέλιξη η οποία ξεπερνά τις αντοχές των αυτοκινητιστών ταξί και σε συνδυασμό με το χαμηλό κόμιστρο καθιστούν ζημιογόνα οποιαδήποτε διαδρομή πρέπει να εξυπηρετήσει το ταξί. «Από την αρχή του έτους κάθε ταξιτζής έχει καταβάλει περισσότερα από 2.500 ευρώ για καύσιμα, πληρώνοντας πανάκριβα την ενεργειακή κρίση», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Το ΣΑΤΑ είχε αποστείλει συγκεκριμένες προτάσεις στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής:

Επαγγελματικό καύσιμο. Τα Ε.Δ.Χ. Ταξί, όπως σημειώνει το Συνδικάτο, θα πρέπει να προμηθεύονται καύσιμα σε χαμηλότερη τιμή.

Αναπροσαρμογή κομίστρου, καθώς όπως υπογραμμίζουν οι αυτοκινητιστές «κάθε μέρα που περνάει η άνοδος τιμών των καυσίμων καθιστά αυτές τις προτάσεις εξαιρετικά δυσανάλογες με τις ανάγκες που δημιουργούνται. Με τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα, ακόμη κι αν η κυβέρνηση δώσει την αύξηση κομίστρου (μετά από 13 χρόνια) αυτή δεν θα έχει κανένα αντίκρισμα, αφού η τιμή του πετρελαίου κίνησης και του φυσικού αερίου θα συνεχίζουν να ανεβαίνουν. Η κυβέρνηση οφείλει μία απάντηση στον κλάδο των ταξί, για το αν προτίθεται να διορθώσει την κατάσταση, κι αν ναι με ποιο τρόπο».

Περισσότερο ορατό από ποτέ είναι το ενδεχόμενο αυξήσεων στα κόμιστρα (ταρίφα) των ταξί, έπειτα από την εκρηκτική άνοδο της τιμής των καυσίμων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, το κόστος λειτουργίας των ταξί είναι πλέον δυσβάστακτο λόγω των συνεχών ανατιμήσεων των καυσίμων. Όπως υποστηρίζουν, ακόμα και αν η κυβέρνηση δεχτεί την αύξηση του κομίστρου, αυτό δεν είναι αρκετό.

Οι αυτοκινητιστές εξηγούν ότι σήμερα η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης στην Αττική έφτασε τα 2,027 ευρώ/λίτρο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, εξέλιξη η οποία ξεπερνά τις αντοχές των αυτοκινητιστών ταξί και σε συνδυασμό με το χαμηλό κόμιστρο καθιστούν ζημιογόνα οποιαδήποτε διαδρομή πρέπει να εξυπηρετήσει το ταξί.
«Από την αρχή του έτους κάθε ταξιτζής έχει καταβάλει περισσότερα από 2.500 ευρώ για καύσιμα, πληρώνοντας πανάκριβα την ενεργειακή κρίση», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Ένα μήνα πριν το ΣΑΤΑ είχε αποστείλει συγκεκριμένες προτάσεις στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής:

Επαγγελματικό καύσιμο. Τα Ε.Δ.Χ. Ταξί, όπως σημειώνει το Συνδικάτο, θα πρέπει να προμηθεύονται καύσιμα σε χαμηλότερη τιμή.

Αναπροσαρμογή κομίστρου, καθώς όπως υπογραμμίζουν οι αυτοκινητιστές «κάθε μέρα που περνάει η άνοδος τιμών των καυσίμων καθιστά αυτές τις προτάσεις εξαιρετικά δυσανάλογες με τις ανάγκες που δημιουργούνται. Με τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα, ακόμη κι αν η κυβέρνηση δώσει την αύξηση κομίστρου (μετά από 13 χρόνια) αυτή δεν θα έχει κανένα αντίκρισμα, αφού η τιμή του πετρελαίου κίνησης και του φυσικού αερίου θα συνεχίζουν να ανεβαίνουν. Η κυβέρνηση οφείλει μία απάντηση στον κλάδο των ταξί, για το αν προτίθεται να διορθώσει την κατάσταση, κι αν ναι με ποιο τρόπο».

Τα 3 αιτήματα των ταξιτζήδων και οι προτάσεις τους για την «ταρίφα»
Οι ιδιοκτήτες ταξί, αφού παρέθεσαν στην επιστολή τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν από την άνοδο της τιμής των καυσίμων, ζητούν:

Άμεση οικονομική ενίσχυση 300 ευρώ ανά όχημα/μήνα για όσο διάστημα διαρκεί η ενεργειακή κρίση.
Μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από 24% στο 13% για όσο διάστημα διαρκεί η ενεργειακή κρίση.
Μείωση του ΕΦΚ από 0,7 ευρώ/λίτρο στο 0,5 ευρώ/λίτρο.
Σε ό,τι αφορά την αύξηση του κομίστρου, το ΣΑΤΑ είχε προτείνει τις εξής αναπροσαρμογές:

Πτώση σημαίας: 2,5 από 1,19 ευρώ
Τιμολόγιο Νο1: 0,82 από 0,68
Τιμολόγιο Νο2: 1,19 (σταθερό)
Χρονοχρέωση/ώρα: 15 από 10,85 ευρώ
Ελάχιστη διαδρομή: 4 από 3,16 ευρώ.
Από και προς Αεροδρόμιο: 4 ευρώ από 3,84
Από λιμάνια – σταθμούς: 1,50 από 1,07 ευρώ
Αεροδρόμιο – Κέντρο (1): 40 ευρώ από 35
Αεροδρόμιο – Κέντρο (2): 55 ευρώ από 49
Οι ομοσπονδίες του κλάδου κατέθεσαν και συγκεκριμένες προτάσεις, από τις οποίες ξεχωρίζει η πρόταση για αύξηση της πτώσης σημαίας στα 2,5 ευρώ, της μονής ταρίφας στα 0,82 ευρώ και της ελάχιστης διαδρομής στα 4 ευρώ.

Σημειώνεται ότι οι τελευταίες αυξήσεις στα κόμιστρα των ταξί δόθηκαν πριν από αρκετά χρόνια.