Κατά 23% έχει γίνει ακριβότερο το «φουλάρισμα» ενός μέσου οικογενειακού . Το μηναίο κόστος για την προμήθεια καυσίμων ξεπερνάει τα 50 ευρώ.

Συνεχίζεται η άνοδος

Όπως αναφέρει το Newsbomb και σύμφωνα με στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έχει ανέλθει από τα 1,437 ευρώ ανά λίτρο, στο 1,762 ευρώ ανά λίτρο σήμερα, σημειώνοντας μέση αύξηση κατά 22,62%.

Στην πράξη, ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο με ρεζερβουάρ 50 λίτρων, το οποίο πριν από δέκα μήνες φούλαρε με 71,8 ευρώ, σήμερα για να γεμίσει σήμερα απαιτείται δαπάνη 88,1 ευρώ, ήτοι 16,25 ευρώ παραπάνω.

Με την παραδοχή πως ο μέσος οδηγός φουλάρει τρεις φορές το μήνα το όχημά του, το μηναίο κόστος προμήθειας καυσίμων από τις αρχές του έτους έχει κατά 50 ευρώ σε μηναία βάση. Δηλαδή ο μέσος καταναλωτής πληρώνει σήμερα, σχεδόν όσο θα κατέβαλε για τέσσερα γεμίσματα στην αρχή του έτους!

Το πρόσθετο κόστος καυσίμων συνεπάγεται σε ετήσια βάση μια επιβάρυνση της τάξης των 600 ευρώ, ήτοι όσο είναι σήμερα οι καθαρές μηνιαίες αποδοχές κάποιου που λαμβάνει τον κατώτατο μισθό.

Τιμή Βενζίνης Δαπάνη ανά γέμισμα Μηνιαία δαπάνη
Ιανουάριος 1,437 71,85 215,55
Φεβρουάριος 1,492 74,6 223,8
Μάρτιος 1,568 78,4 235,2
Απρίλιος 1,6 80 240
Μάϊος 1,605 80,25 240,75
Ιούνιος 1,612 80,6 241,8
Ιούλιος 1,658 82,9 248,7
Αύγουστος 1,692 84,6 253,8
Σεπτέμβριος 1,682 84,1 252,3
Οκτώβριος 1,762 88,1 264,3

Σημειώνεται πως ο πρόεδρος τού ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας έχει προτείνει τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης κατά 20% στο πετρέλαιο κίνησης, κατά 50% στη βενζίνη και κατά 93% στο πετρέλαιο θέρμανσης και έχει ήδη καταθέσει σχετική τροπολογία στη Βουλή.

Σήμερα ο ΕΦΚ στην αμόλυβδη ανέρχεται σε 700 ευρώ ανά χίλια λίτρα καυσίμου. Μια μείωση κατά 50% θα οδηγούσε τον ΕΦΚ στα 350 ευρώ ανά χίλια λίτρα καυσίμου. Η παρέμβαση αυτή θα είχε δημοσιονομικό κόστος 380 εκατ. ευρώ για τον προϋπολογισμό. Αλλά θα οδηγούσε σε ένα όφελος κατ΄ ελάχιστον 20 λεπτά το λίτρο για τον καταναλωτή ή 8 ευρώ το γέμισμα.