array(39) {
  ["_edit_lock"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(12) "1627201405:8"
  }
  ["_edit_last"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "8"
  }
  ["_thumbnail_id"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "551173"
  }
  ["onesignal_meta_box_present"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "1"
  }
  ["onesignal_send_notification"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_modify_title_and_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_notification_custom_heading"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["onesignal_notification_custom_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["hefo_before"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["hefo_after"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["_quads_config_visibility"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "a:0:{}"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-exclude"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(3) "off"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-genre"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "a:0:{}"
  }
  ["_yoast_wpseo_content_score"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "30"
  }
  ["_yoast_wpseo_focuskeywords"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "[]"
  }
  ["_yoast_wpseo_keywordsynonyms"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(4) "[""]"
  }
  ["_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "4"
  }
  ["author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_602e5ea1ff50d"
  }
  ["protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020eb6461762"
  }
  ["add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020f9ae65c37"
  }
  ["add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60210261bb8b7"
  }
  ["add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60211cd0e950e"
  }
  ["add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60212afa891da"
  }
  ["followipaidia"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(681) "

Ακολουθείστε το iPaidia στο Google News

Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !

" } ["_followipaidia"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_600159e389967" } ["timeless"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_timeless"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6049d47b0fb99" } ["_yoast_wpseo_primary_category"]=> array(1) { [0]=> string(2) "60" } ["mobmenu_21db4cd7aec318b1"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["ampforwp_custom_content_editor"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["ampforwp_custom_content_editor_checkbox"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["ampforwp-amp-on-off"]=> array(1) { [0]=> string(7) "default" } ["_wtpsw_views"]=> array(1) { [0]=> string(3) "556" } }

: Δεν έχουν τέλος οι αντιδράσεις από μαθητές, γονείς αλλά και εκπαιδευτικούς για την  που αποκλείει χιλιάδες παιδιά.

Τι αναφέρουν οι καθηγητές

Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ, οι καθηγητές οι οποίοι ζουν από κοντά τις τεράστιες προσπάθειες, που έκαναν φέτος οι μαθητές τους και κυρίως  αυτοί που κατέκτησαν πολύ υψηλές στέκονται δίπλα τους και διαμαρτύρονται μαζί τους για την αδικία που υφίστανται τα «παιδιά τους».

Σύλλογοι καθηγητών, η ΟΛΜΕ  και μεμονωμένοι καθηγητές από  διάφορα σχολεία ανά τη χώρα, που βλέπουν το πρόβλημα μπροστά τους εκφράζουν έντονες διαμαρτυρίες προς το υπουργείο Παιδείας, με την ελπίδα ότι μπορεί και ν΄ ακουστεί η φωνή τους,  παρά το γεγονός ότι η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, έχει δηλώσει ότι «δεν θα κάνει πίσω»  όσον αφορά στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Είναι εντυπωσιακό ότι καθηγητές βάζουν τις υπογραφές τους σε υπομνήματα τα οποία στέλνουν στην υπουργό με στόχο να στηρίξουν έστω και ένα άριστο μαθητή ή μαθήτριά τους καθώς βλέπουν ότι δε θα μπορέσει να εισαχθεί στη , που θέλει κάτι το οποίο θεωρούν άδικο.  Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν 16 καθηγητές  του Ζαννείου Προτύπου Λυκείου Πειραιά, οι οποίοι υπέγραψαν ένας – ένας επιστολή και την έστειλαν στο υπουργείο Παιδείας, καταθέτοντας τη λύπη και την αγωνία τους για συγκεκριμένη μαθήτριά τους η οποία αρίστευσε στις εξετάσεις συγκεντρώνοντας και επιπλέον εξετάστηκε στο σχέδιο, όπου βαθμολογήθηκε με 18 στο γραμμικό και 13,9 στο ελεύθερο. Ξεπέρασε κατά 12.500 μόρια την περσινή βάση εισαγωγής στο τμήμα γραφιστικής του ΠΑΔΑ. Ωστόσο δεν μπορεί ούτε καν να υποβάλλει στο μηχανογραφικό της την επιθυμία της να σπουδάσει στη σχολή αυτή, καθώς η βαθμολογία της στο ελεύθερο σχέδιο είναι μικρότερη της κατά 0,12 μόρια!

Σε πολύ σκληρό τόνο απευθύνεται προς το υπουργείο Παιδείας και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), τονίζοντας ότι  «μετά από ένα και πλέον  χρόνο πανδημίας, με κλειστά σχολεία και διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας με το υποδεέστερο υποκατάστατο της τηλεκπαίδευσης, το ΥΠΑΙΘ αποφασίζει με τον πλέον ανάλγητο τρόπο να μειώσει των αριθμό των εισακτέων εφαρμόζοντας την. Με περισσή υποκρισία υποστηρίζοντας ότι θεραπεύει το πρόβλημα της «λευκής κόλλας» οδηγεί πάνω από 26.000 παιδιά περισσότερα από πέρυσι εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί μετά την ανακοίνωση των λόγω του ότι μαθητές-τριες με υψηλές βαθμολογίες θα αναγκαστούν να δηλώσουν τμήματα χαμηλότερων βάσεων, οδηγώντας εκτός άλλους μαθητές με μέτριες βαθμολογίες».

Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

Στην ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία των εκπαιδευτικών ζητά από την υπουργό, έστω και την ύστατη στιγμή, να μην εφαρμόσει την και να καλυφθούν όλες οι διαθέσιμες θέσεις των πανεπιστημιακών τμημάτων και μεταξύ άλλων τονίζει: Το μόνο που εγγυάται η εφαρμογή της ΕΒΕ είναι παιδιά με άριστες και μέτριες βαθμολογίες να οδηγούνται σε σχολές που δεν είναι της πρώτης προτίμησής τους. Οποία υποκρισία, η δικαιολογία της υπουργού ότι έτσι προστατεύει τα παιδιά από το να καταλήγουν σε σχολές που δεν τα ενδιαφέρουν.

Οι στρεβλώσεις είναι πολλές ιδιαίτερα σε σχολές με ειδικά μαθήματα (αρχιτεκτονικές, ΤΕΦΑΑ, ξένες φιλολογίες κλπ) απ’ όπου παιδιά με υψηλές βαθμολογίες και πολλά μόρια αποκλείονται λόγω του ότι δεν ξεπερνούν την ιδιαίτερα αυξημένη κάποιου ειδικού μαθήματος. Ειδικά το σχέδιο, έπαψε από το τρέχον σχολικό έτος να διδάσκεται στα Λύκεια ως πανελλαδικό μάθημα. Ακόμα, για πρώτη φορά στην ιστορία, μαθητές που αρίστευσαν στα μαθήματα βαρύτητας, δεν έχουν τον ελάχιστο Μ.Ο. για να φοιτήσουν στη σχολή που επιθυμούν. Αποδεικνύεται πλέον περίτρανα αυτό που από την αρχή είχαμε επισημάνει, ότι δηλαδή ο μοναδικός στόχος είναι η μείωση του αριθμού των εισακτέων και η δρομολόγησή τους προς τα ιδιωτικά κολλέγια για όσες οικογένειες μπορούν να «χρηματοδοτήσουν» τις σπουδές των παιδιών τους, αλλά και προς τα Δημόσια ΙΕΚ ή άλλες δομές κατάρτισης.

Επί της ουσίας η κυβέρνηση της ΝΔ “κλείνει το μάτι” στην αγορά της κατάρτισης που βρίσκει νέο πεδίο κερδοφορίας, πατώντας πάνω στην ανάγκη της λαϊκής οικογένειας να μορφώσει τα παιδιά της, ώστε  να πάρουν τα κατάλληλα εφόδια για το μέλλον.  Αποδομείται επίσης με τον πιο εναργή τρόπο το κυβερνητικό αφήγημα ότι οι μαθητές/τριες γίνονται φοιτητές με πολύ χαμηλές βαθμολογίες. Αλλά ακόμα και αυτό όταν συμβαίνει, θα πρέπει το ΥΠΑΙΘ να αναρωτηθεί την αιτία και να το θεραπεύσει. Ποια μέτρα πήρε το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ, με δεδομένη την εκπαιδευτική κρίση που προκάλεσε η πανδημία, ώστε να βελτιωθούν οι επιδόσεις και το γνωστικό υπόβαθρο των παιδιών που τώρα κρίνει ως ανάξια;

Ποια μέτρα θα πάρει ώστε και οι επόμενες γενιές μαθητών να λάβουν ποιοτική εκπαίδευση; Μήπως η κατάργηση των Καλλιτεχνικών μαθημάτων και του Σχεδίου από το Λύκειο,  ο αφανισμός των Κοινωνικών Επιστημών και η κατάργηση της Κοινωνιολογίας, η αυταρχική επαναφορά της διαγωγής, οι ανεδαφικές απαιτήσεις για τηλεδιαγωνίσματα και τα αυταρχικά νομοθετήματα συνέβαλαν στη βελτίωση της εκπαίδευσης;

Η Ελλάδα είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν φτάσει τον ευρωπαϊκό στόχο για αποφοίτους Γ/θμιας εκπαίδευσης πάνω από 40%. Όμως η κυβέρνηση, το θεωρεί αυτό μειονέκτημα και οραματίζεται χαμηλής ειδίκευσης φτηνό εργατικό δυναμικό, χωρίς εργασιακά δικαιώματα και μισθολογικές απαιτήσεις βορρά στην εκμετάλλευση της αγοράς. Οι εκπαιδευτικοί της σχεδιασμοί αποκλείουν αποδεδειγμένα ικανούς μαθητές-τριες από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, και οδηγούν πλήθος παιδιών στις ΕΣΚ, τα και τα ιδιωτικά κολέγια.