«Το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση είναι επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα»

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔12/12/2020 - 19:40 | Author: Newsroom Ipaidia

Εκδήλωση πραγματοποιήθηκε για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Στην εκδήλωση συζητήθηκαν τα προβλήματα που καθημερινά αντιμετωπίζουν στην τεχνική εκπαίδευση, αλλά και πως πιο μαχητικά θα μπουν τα διαχρονικά αιτήματα και τις διεκδικήσεις των σπουδαστών, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας, και μετά την πρώτη  καραντίνα που ψήφισε το αντιδραστικό , αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο, περίμενε την δεύτερη καραντίνα με τα σχολεία κλειστά, εχθρικά απέναντι στους εκπαιδευτικούς και τα σωματεία μας ,να φέρει το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και  κατάρτιση. Ενώ όπως εξήγγειλε άμεσα θα φέρει νόμο για την αξιολόγηση και τα ΑΕΙ.

Το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση είναι συνέχεια της επίθεσης στο περιεχόμενο και  στα μορφωτικά δικαιώματα, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της αντεργατικής επίθεσης στη ζωή και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων. Εν μέσω καπιταλιστικής κρίσης έρχεται να θωρακίσει τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων με νέο, φτηνό , ευέλικτο εργατικό δυναμικό. Ο διαχρονικός πόθος και οι προτάσεις του ΣΕΒ, οι στόχοι των εκθέσεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ, για άμεση σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά, για προσφορά μπόλικης, φτηνής εργατικής δύναμης προσαρμοσμένης στις εφήμερες ανάγκες των εργοδοτών, περνούν πάντα μέσα από αλλαγές και προσαρμογές στην επαγγελματική εκπαίδευση.

Βασική επιδίωξη του νομοσχεδίου είναι να εναρμονίσει την ΕΕΚ με την λεγόμενη «αγορά εργασίας». Δεν είναι τυχαίο ότι η κατάθεσή του συνδυάζεται με το νομοσχέδιο που ανατρέπει τα εργασιακά δικαιώματα και φέρνει την γενίκευση της ανασφάλιστης εργασίας, την καθιέρωση 10ωρης εργασίας και την κατάργηση του 8ώρου, την αύξηση των απλήρωτων υπερωριών, την καθολική κατάργηση της Κυριακάτικης Αργίας, το τσάκισμα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Το νομοσχέδιο για την ΕΕΚ είναι αναπόσπαστο στοιχείο και είναι ενταγμένο στο περιβόητο “σχέδιο Πισσαρίδη”, που θέλει η κυβέρνηση να εφαρμόσει για την «ανάκαμψη του κεφαλαίου». Είναι κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες των επιχειρήσεων.

Η αλυσίδα των αλλαγών τα τελευταία τριάντα χρόνια είναι πάνω στην ίδια ρότα. Αρκεί να θυμηθούμε τα ΤΕΛ-ΤΕΣ τη δεκαετία του 90, τα ΤΕΕ του Αρσένη, το νέο ΤΕΕ, τα ΕΠΑΛ- ΕΠΑΣ, το νέο ΕΠΑΛ, το έτος μαθητείας, και  το τωρινό  νομοσχέδιο έχουν τους ίδιους δείκτες, η αύξηση του ποσοστού των νέων που οδηγείτε στην επαγγελματική εκπαίδευση, η ολοένα και μικρότερη ηλικία και η σύνδεση των ειδικοτήτων με τις απαιτήσεις της αγοράς.

Γενικά όμως θέλει προσοχή, η σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την παραγωγή έχει αντικειμενικό χαρακτήρα, είναι άρρηκτα και πρέπει να είναι δεμένη με την εξέλιξη της τεχνολογίας  και της επιστήμης, την εξέλιξη των εργαλείων και των μεθόδων παραγωγής. Πρέπει επομένως να καταλάβουμε ότι είναι ο χαρακτήρας της οικονομίας που καθορίζει και το τι εκπαίδευση θα έχουμε, και όχι το αντίστροφο. Μέσα λοιπόν σε αυτό το σύστημα που οι δυνατότητες της επιστήμης και της τεχνολογίας αυξάνονται συνεχώς , η παραγωγή και ο πλούτος είναι αμύθητος οι διεκδικήσεις και τα διαχρονικά αιτήματα των σπουδαστών , των μαθητών και των εκπαιδευτικών είναι επίκαιρα και αναγκαία όσο ποτέ.

Χρόνια τώρα απαιτούμε:

· Αναβάθμιση των σπουδών της ΕΕΚ

· Σύγχρονα και επαρκή εργαστήρια.

· Υποδομές

·  Σύγχρονο Εξοπλισμό

· Οι μαθητές να σπουδάζουν στις ειδικότητες που επιθυμούν

· Μαζικές προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού

· Πλήρη εργασιακά και εκπαιδευτικά δικαιώματα κατά την μαθητεία και την πρακτική.

· Πιστοποίηση μέσα στο πτυχίο.

· Ριζικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και τα απαρχαιωμένα βιβλία

· Προγράμματα ώστε να ανταποκρίνονται στις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας.

Αντί για όλα αυτά το νομοσχέδιο είναι μακριά από την ανάγκη για ποιοτική και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση, για πτυχία με αντίκρισμα. Ακόμα και η πρόβλεψη στο προϋπολογισμό  του21 είναι μειωμένη κατά 33% (από 85-56). 30 εκατομμύρια λιγότερα.

Να δούμε όμως συγκεκριμένα ορισμένες πλευρές του νομοσχεδίου.

Α. Θεσμοθετούνται οι διετείς μεταγυμνασιακές επαγγελματικές σχολές κατάρτισης (ΕΣΚ) που μαζί με τις ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ.

·  θα δίνουν μετά από εξετάσεις πιστοποιητικό επιπέδου 3. Δηλαδή προσόντα και πιστοποίηση, με ακόμα χαμηλότερα επαγγελματικά μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα, από το επίπεδο 4 του ΕΠΑΛ.

· Οι μαθητές από την πρώτη μέρα, από τα 15 τους κάνουν πρακτική μαθητεία και παράλληλα παρακολουθούν θεωρητικά εργαστηριακά μαθήματα. Δηλαδή από τα 15 οι νέοι διώχνονται από τα σχολεία και οδηγούνται γρήγορα στην κατάρτιση και την ανήλικη εργασία, που μάλιστα μπορεί να επιδοτείται στις επιχειρήσεις για τζάμπα εργατικό δυναμικό, αφού στο νομοσχέδιο δεν προβλέπεται τίποτα για την αμοιβή της πρακτικής και της ασφάλισης των μαθητών, τις παραπέμπουν σε υπουργικές αποφάσεις.

· Οι μαθητές αποκόπτονται εντελώς, ακόμα πιο νωρίς από την γενική μόρφωση και από μαθήματα γενικής παιδείας που είναι αναγκαία για την  ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας τους ανεξάρτητα από το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν.

·  Οι ΕΣΚ Θα στεγάζονται στα εργαστήρια των Ε.Κ. και των σχολείων, δηλαδή στις ήδη απαρχαιωμένες ελλιπείς υποδομές.

· Οι εκπαιδευτικοί στις ΕΣΚ δεν προβλέπεται ότι θα είναι μόνιμοι εκπαιδευτικοί της επ. εκπαίδευσης, αλλά εκπαιδευτές με αναγνωρισμένο τίτλο σπουδών ή και εμπειροτέχνες με επαγγελματική εμπειρία στο κάθε αντικείμενο.

Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Βούτσινου του  γενικού γραμματέα της κατάρτισης  ότι θα καλυφθούν οι ανάγκες για τεχνίτες για την ναυπηγοεπισκευαστική, ηλεκτροσυγκολλητές , τεχνίτες αλουμινίου. Ειδικότητες που καλύπτονται και σήμερα με το πτυχίο των μηχανολογικών κατασκευών στα ΕΠΑΛ. Αντί λοιπόν να αναβαθμίσουμε εργαστήρια – υποδομές – εξοπλισμό και αναλυτικά προγράμματα, ετοιμάζουμε άμεσα εργάτες φτηνούς, νέους, ευέλικτους, για τους κλάδους της οικονομίας που θα ιεραρχεί η άναρχη οικονομία του κέρδους τους κάθε περίοδο.

· Επιπλέον θέλουν να οδηγήσουν τους ενήλικους μαθητές των ΕΠΑΛ και τους αποφοίτους των ΣΔΕ, να μην κατευθύνονται στο ΕΠΑΛ στο οποίο πήγαιναν και για το απολυτήριο λυκείου, αλλά στις ΕΣΚ για δίχρονη κατάρτιση. Έτσι κουμπώνει και η πρόταση του υπουργείου την άνοιξη για το ηλιακό όριο στα ΕΠΑΛ.

Κάνουν κι ένα βήμα ακόμα πιο προχωρημένο, οι ΕΣΚ μπορεί να είναι και ιδιωτικές, δηλαδή αν εδώ στα Γιάννενα τα μονοπώλια στο κοτόπουλο έχουν ανάγκη από εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό στον κλάδο, θα μπορούν να ιδρύουν μία ΕΣΚ, θα μπορούν να παίρνουν εργάτες από τη δικιά τους σχολή, με τα δικά τους αναλυτικά προγράμματα, με τζάμπα μαθητεία και εργατικό δυναμικό αφού θα επιδοτούνται για την παραμονή στην εργασία.

Εργαλείο για να επιτύχουν και την απαιτούμενη στροφή των μαθητών στις ΕΣΚ, δηλαδή αναγκαστική επιλογή, θα είναι οι συνεχώς αυξανόμενοι  ταξικοί φραγμοί με την τράπεζα θεμάτων στα ΕΠΑΛ, και πρώτα από όλα η συνολική επίθεση στη ζωή και τα δικαιώματα των εργαζομένων και των λαϊκών οικογενειών.

Β. Δημιουργούν και θεσμοθετούν νέα όργανα σε Περιφερειακό, κλαδικό και κεντρικό επίπεδο

· που θα εισηγούνται τις ειδικότητες της επαγγελματικής εκπαίδευσης

· θα παρεμβαίνουν στα αναλυτικά προγράμματα

· θα προωθούν την ανάπτυξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων, με βασικό κριτήριο τις εφήμερες ανάγκες των τοπικών επιχειρήσεων.

· Έτσι λοιπόν η κυβέρνηση εξειδικεύει τον μηχανισμό για τον καθορισμό των ειδικοτήτων από την αγορά.

· Τα όργανα αυτά θα αφορούν ολόκληρη την ΕΕΚ / (ΕΣΚ. ΕΠΑΣ, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ) και θα συμμετάσχουν δήμοι, φορείς, εργοδοτικές ενώσεις και η ΓΣΕΕ, δηλαδή οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων για να εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους.

Θα δημιουργούν λοιπόν αποφοίτους μιας χρήσης με δεξιότητες που σύντομα θα απαξιώνονται. Δεν  θα διασφαλίζεται καμία δυνατότητα στην επιλογή της ειδικότητας που επιθυμούν οι μαθητές. Τα παραδείγματα για έμφαση στον τομέα ενέργειας στη Δυτική Μακεδονία και του Τουρισμού στις Κυκλάδες είναι χαρακτηριστικά.

Έτσι θα πετύχουν και ένα μέρος του πολυπόθητου στόχου της αποκέντρωσης και αυτονομίας του σχολείου και της εκπαίδευσης. Του σχολείου που θα ψάχνει πόρους και χορηγούς, με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια.

Γ. Με την  ίδρυση των Πρότυπων ΕΠΑΛ, κατηγοριοποιούν και τις σχολικές μονάδες στην Επαγγελματική Εκπαίδευση.

· Στα πρότυπα ΕΠΑΛ οι μαθητές θα εισάγονται με το βαθμό απολυτηρίου του Γυμνασίου.

· θα υπάρχουν ειδικά μαθήματα με έμφαση στα οικονομικά – αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής.

· Θα υπάρχει άμεση διασύνδεση με τις τοπικές επιχειρήσεις με πρακτική άσκηση μιας ημέρας την εβδομάδα από τους μαθητές.

· Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να έχουν αυξημένα προσόντα, με αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, της εκπαιδευτικής μονάδας και των εκπαιδευτικών. Οι δείκτες και τα πρότυπα αξιολόγησης θα γίνουν οδηγός για τη γενικευμένη εφαρμογή σε όλα τα ΕΠΑΛ>

Με το νομοσχέδιο προβλέπεται να μην υπάρχουν αλληλοεπικαλύψεις ειδικοτήτων και τομέων στην ΕΕΚ Και εδώ μπαίνει το ερώτημα τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς των τομέων και των ειδικοτήτων που διδάσκουν σήμερα στα ΕΠΑΛ αφού ένα μέρος των μαθητών θα οδηγείται στις ΕΣΚ.

Ανοίγουν δηλαδή το δρόμο ξανά για διαθεσιμότητες και κινητικότητα. Άλλωστε για την ΕΕ και το Υπουργείο χρόνια τώρα η επαγγελματική εκπαίδευση είναι κάτι ενιαίο ΕΣΚ - ΕΠΑΛ – ΙΕΚ κατάρτιση το λένε.

Θέλουν να παρουσιάσουν και δημοσιονομικό όφελος με τη λειτουργία των εργαστηριακών κέντρων με λιγότερους τομεάρχες και στελεχικό δυναμικό. Καθώς κάθε τομέας εργαστηρίου θα έχει τουλάχιστον 5 εργαστήρια αντί για 3 μέχρι σήμερα. Θα μας βάλουν να σφαζόμαστε ξανά μεταξύ μας οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ ποιος τομέας και ποια ειδικότητα θα λειτουργεί και που;

Επίσης για πρώτη φορά καθιερώνουν την επιλογή διευθυντών , μη εκπαιδευτικών, μια νέα φουρνιά μάνατζερ που θα επιλέγεται από επιτροπές του Υπουργείου.

Γενικεύεται ο θεσμός της μαθητείας.

Το σωστό αίτημα των εκπαιδευτικών για έξοδα κίνησης της εποπτείας μεταφράζεται στο νομοσχέδιο με κάποια αμοιβή υποστήριξης την οποία δεν καθορίζουν βέβαια  , και παραμένει ανέγγιχτο όλο το στρεβλό πλούσιο λειτουργίας της που υλοποίησε και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με πληρωμή της πιστοποίησης, καθυστέρηση πληρωμής των μαθητών επειδή εντάσσονται στα διάφορα προγράμματα, τζάμπα εργασία για τους εργοδότες καθώς το 75% επιδοτείται, με συμβάσεις χωρίς εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.

Το αισχρό περσινό φαινόμενο να πληρώνουν οι ίδιοι οι μαθητές τους εργοδότες για τους προσλάβουν, ή να δουλεύουν 12ωρα στα ξενοδοχεία μήπως τους κρατήσει και για το υπόλοιπο της σεζόν. Και οι εκπαιδευτικοί να αναγκάζονται να προσυπογράφουν , δείχνει όλο το στρεβλό και βάρβαρο πλαίσιο, το χυδαίο τρόπο εμπλοκής των εκπαιδευτικών στην προώθηση της μαθητείας στις επιχειρήσεις.

Όλο αυτό το πλαίσιο λειτουργίας της μαθητείας που είναι κομμένο δια χειρός ΣΥΡΙΖΑ παραμένει ανέγγιχτο.

Αντί λοιπόν να διασφαλίζονται πλήρη εργασιακά (95% του μισθού του ανειδίκευτου εργάτη) και ασφαλιστικά δικαιώματα στη μαθητεία, στην  πρακτική  άσκηση πάνω στα αντικείμενα σπουδών και στην ουσιαστική εποπτεία στους χώρους εργασίας, οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί όλο το χρόνο χάνονται στην υπογραφή των συμβάσεων και των δικαιολογητικών με τους εργοδότες και τους αντίστοιχους φορείς, μετατρέποντας ένα μέρος της λειτουργίας των ΕΠΑΛ σε γραφεία ευρέσεως εργασίας.

Με το νομοσχέδιο γενικεύεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήρθε για να μείνει. Μάλιστα προβλέπεται σε όλες τις δομές αντικατάσταση μέρους ή όλου του προγράμματος σπουδών από εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μάλιστα θα χορηγούν κανονικά και βεβαίωση επαγγελματικής εκπαίδευσης με δυνατότητα συμμετοχής στις πιστοποιήσεις του ΕΟΠΠΕΠ.  Ο ΕΟΠΠΕΠ για όσους δεν είναι της τεχνικής εκπαίδευσης είναι οργανισμός πιστοποίησης προσόντων, που δίνει και τα επαγγελματικά δικαιώματα και πιστοποιεί τις αντίστοιχες πιστωτικές μονάδες της κάθε δεξιότητας.

Η εμπειρία της τηλεκπαίδευσης όλη αυτή την περίοδο της πανδημίας, επιβεβαίωσε τον αντιπαιδαγωγικό της χαρακτήρα και το γεγονός ότι είναι ανεφάρμοστη στα εργαστηριακά μαθήματα. Είναι διακριτός πλέον ο στόχος τους, μείωση του κόστους της ΕΕΚ με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σεμινάρια εξ αποστάσεως και παρουσιάσεις προγραμμάτων εταιρειών, θα βαφτίζονται αναβάθμιση και  εκπαίδευση ως μέρος του αναλυτικού προγράμματος.

Προβλέπονται αλλαγές και στα ΙΕΚ

Η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση ήταν πάντα στο στόχαστρο των ιδιωτών, είναι χρυσή μπίζνα με τεράστια κέρδη. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται η εισαγωγή με κατατακτήριες των αποφοίτων των ΙΕΚ, τη στιγμή που σήμερα το 50% των ΙΕΚ είναι ιδιωτικά. Ταυτόχρονα προβλέπεται το κλείσιμο των μικρών ΔΙΕΚ ,  θα κρατήσουν όσα έχουν τουλάχιστον 250 σπουδαστές στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και το ελάχιστο 100 σπουδαστές στην υπόλοιπη Ελλάδα. Έτσι ανοίγονται δρόμοι για την αύξηση της πελατείας των ιδιωτικών ΙΕΚ.

Αντί να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα των σπουδαστών των ΙΕΚ και να καταργήσουν την εγκύκλιο που προβλέπει το αίσχος της απλήρωτης και ανασφάλιστης πρακτικής των σπουδαστών. Να καταργηθούν τα δίδακτρα. Όλοι οι άνεργοι σπουδαστές να ενταχθούν στο επίδομα ανεργίας. Να δοθεί πάσο σε όλους τους σπουδαστές χωρίς  κριτήρια.

Αντί να φροντίσουν η πρακτική να έχει πλήρη ασφαλιστική κάλυψη και περίθαλψη, να χρηματοδοτήσουν δομές, εξοπλισμό και εργαστήρια, οδηγούν τους σπουδαστές, τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και στα νύχια των σχολαρχών με κίνητρο τις κατατακτήριες και την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο.

Το πτυχίο από όλες τις δομές ΕΕΚ δε σημαίνει και επαγγελματικά δικαιώματα και για να «ενισχύσουν» τους μηχανισμούς πιστοποίησης που οι εξετάσεις δεν είναι δωρεάν, προβλέπεται  στο νομοσχέδιο η πιστοποίηση να διεξάγεται από ιδιωτικούς φορείς, με χαράτσι δώρο στους ιδιώτες. (δηλαδή η σχολή δική τους, το πρόγραμμα σπουδών δικό τους αλλά και η πιστοποίηση δική τους. (Δηλαδή το προϊόν – πελάτης μαθητής – εργαζόμενος θα είναι πιστοποιημένος πλήρως στις ορέξεις τους).

Η κυβέρνηση διατείνεται ότι θα ενισχυθεί χρηματοδότηση της ΕΕΚ από κρατικούς και Ευρωπαϊκούς πόρους, όπως και τα κίνητρα για πρακτική, μαθητεία και παραμονή στην εργασία, ωστόσο από το νομοσχέδιο βγαίνει ότι όλοι οι τύποι της ΕΕΚ θα στοιβάζονται στις ήδη ελλιπείς δομές των ΕΠΑΛ και των Εργαστηριακών Κέντρων.

Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι: Το σύνθημα της κυβέρνησης “από λύση ανάγκης για λίγους , η επ. εκπαίδευση να γίνει συνειδητή επιλογή για τους πολλούς”  τελικά έχει τελείως διαφορετικό περιεχόμενο. Η διακοπή της σχολικής εκπαίδευσης από την ηλικία των 15 ετών και η πρόωρη στροφή στην κατάρτιση θα είναι λύση ανάγκης για τα παιδιά των εργατικών λαϊκών οικογενειών.

Το νομοσχέδιο επομένως δεν ικανοποιεί την ανάγκη για αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση με εξειδικευμένες γνώσεις ανάλογα με τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας και την πρόσβαση στην εργασία. Αντίθετα, εξυπηρετεί την φθηνή και εφήμερη κατάρτιση που έχουν ανάγκη η εργοδοσία και οι μεγάλοι επιχειρηματική όμιλοι. Από αυτή τη σκοπιά, το ν/σ υποβαθμίζει την ΕΕΚ.

Η ρήση βρήκαμε παπά να θάψουμε 5-6 για την κυβέρνηση είναι οδηγός, μέσα στο νομοσχέδιο χθες πρόσθεσαν και άλλα  αντιδραστικά άρθρα. Νέο τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών με πρόσκληση πρόσληψης σε επίπεδο κάθε διεύθυνσης, με όλες τις αντίστοιχες επιπτώσεις, αποκέντρωση, νέα παραβίαση στους πίνακες, πλήρη εξάρτηση των αναπληρωτών απ τους Διευθυντές εκπαίδευσης, και αφήνουν ορθάνοιχτο το  παράθυρο για ρουσφέτια και πελατειακές σχέσεις.

Σε άλλο άρθρο, μετά το στραπάτσο που έφαγαν με την συντριπτική αποχή των συναδέλφων στις εκλογές παρωδία για τα υπηρεσιακά συμβούλια, σχεδιάζουν την κάλυψη των αιρετών που παραιτούνται με διευθυντές σχολείων. Και τα αντιδραστικά άρθρα και τροπολογίες φαίνεται ότι μέχρι την ψήφιση την επόμενη βδομάδα δεν θα έχουν τελειωμό. Αφού με άλλο άρθρο στο νομοσχέδιο χρηματοδοτούν από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας το Αμερικάνικο Ίδρυμα Fulbright,  έναν φορέα με πλάτες  γιγάντιων επιχειρηματικών κολοσσών για την προώθηση των επιδιώξεων των ΗΠΑ.

Σήμερα το νομοσχέδιο είναι στη βουλή και τις επόμενες μέρες ψηφίζεται, άρα πρέπει γρήγορα και μαχητικά να πολλαπλασιάσουμε την σημερινή συζήτηση με τους συναδέλφους, στους συλλόγους διδασκόντων των ΕΠΑΛ ακόμα και εξ αποστάσεως ,να καλέσουμε τις ΕΛΜΕ με  ΔΣ και συσκέψεις  να καταδικάσουμε τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του Υπουργείου Παιδείας που υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα των μαθητών μας. Να πάρουμε πρωτοβουλίες και δράσεις. Να απορρίψουμε στο σύνολό τους τις επιχειρούμενες αναδιαρθρώσεις.

Δυναμώνουμε τον συλλογικό αγώνα για πραγματική αναβάθμιση της ΕΕΚ, για σύγχρονη επαγγελματική μόρφωση, δουλειά με δικαιώματα, πτυχία με αξία. Εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς και όλοι οι εργαζόμενοι εμποδίζουμε τα σχέδια της κυβέρνηση, ανοίγουμε δρόμο για την ικανοποίηση των συγχρόνων αναγκών μας.
Να προτάξουμε μαχητικά τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις μας για:

· Ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης

· Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό της ΕΕΚ

· Σύγχρονα και επαρκή εργαστήρια για όλες τις δομές της ΕΕΚ, εξοπλισμός και υποδομές

· Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων για να μπορούν οι σπουδαστές να σπουδάζουν στις ειδικότητες που επιθυμούν

· Μαζικές προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών

· Ριζικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας,

· Πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα κατά τη διάρκεια της μαθητείας/πρακτικής άσκησης

· Μόνη προϋπόθεση για τη δουλειά, όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα να δίνονται με το πτυχίο. Κατάργηση της πιστοποίησης.



  • Ακολουθείστε το iPaidia στο Google News

    Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr



    • ideascentral

      europalso

    Enter your email address: