Πρόκειται για αλλαγές, κυρίως στη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα φέρουν τα πάνω κάτω στο Λύκειο, τις που είναι το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τη λειτουργία των Πανεπιστημίων. Τα σχέδια της Υπουργού Παιδείας .

Νέα προγράμματα σπουδών, σύμφωνα με το Έθνος , , νέο σύστημα χρηματοδότησης των ΑΕΙ, αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, νέες θεματικές ενότητες, όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, καταπολέμηση των εξαρτήσεων, σεξουαλική αγωγή, επιμόρφωση δασκάλων και καθηγητών, μόνιμοι διορισμοί .

Πότε ξεκινά το Νέο Λύκειο

Το Νέο Λύκειο σύμφωνα με το Έθνος αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του με την έναρξη του σχολικού έτους 2020-2021 από τα παιδιά που θα φοιτήσουν στην Α Λυκείου. Το επόμενο διάστημα το φέρνει νόμο που θα περιλαμβάνει την επαναφορά της στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου.

Θα καθορίζεται έτσι η προαγωγή του μαθητή στην επόμενη τάξη, αλλά θα μετράει ο βαθμός και των τριών τάξεων στην εισαγωγή στις Ανώτατες Σχολές, παράλληλα με τους βαθμούς των . Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, θα σταματήσει ο πληθωρισμός αριστούχων, αφού αν η διαφορά της προφορικής από τη γραπτή βαθμολογία είναι πολύ μεγάλη οι εκπαιδευτικοί θα είναι υπόλογοι

Η αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς επίσης είναι στους στόχους του υπουργείου Παιδείας και θα αρχίσει από τη νέα χρονιά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας για να προσχωρήσει στο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Στα Πανεπιστήμια έρχονται μεγάλες αλλαγές. Από τα 37 τμήματα που ήταν να λειτουργήσουν από το 2020 και μετά η Νομική Πάτρας καταργήθηκε και τα υπόλοιπα δεν ξέρουμε αν και πότε θα λειτουργήσουν, αφού πήραν αναστολή λειτουργίας. Το σημαντικότερο είναι ότι θα αλλάξει ο τρόπος χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων, αφού το 20% της χρηματοδότησης θα εξαρτάται από την αξιολόγηση.

Το λύκειο θα αποτελεί αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα, με την καθιέρωση πιστοποιημένου εθνικού απολυτηρίου, το οποίο θα είναι το εισιτήριο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του εθνικού απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου, με ειδικό συντελεστή ανά τάξη. Η μεταρρύθμιση αυτή προϋποθέτει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, τα νέα προγράμματα σπουδών, την ενίσχυση των προϋποθέσεων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών στο Λύκειο.
5. Γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του Λυκείου με επιλογή θεμάτων από Τράπεζα Θεμάτων. Καθιέρωση της του 10, ενώ τα ανώτατα ιδρύματα μπορούν να ορίζουν υψηλότερη της ελάχιστης βάσης.

ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

«Κορυφαίες» χαρακτηρίζει η υπουργός παιδείας Νίκη Κεραμέως τις “εννέα” προτεραιότητες της κυβέρνησης για την παιδεία, σε άρθρο της και τις αναλύει ως εξής:
Ξεκινάμε και πάλι από τα «θεμέλια» της ψυχοκοινωνικής και παιδαγωγικής ανάπτυξης των παιδιών, την προσχολική εκπαίδευση, με την κατάρτιση νέων προγραμμάτων σπουδών.
Παράλληλα αναμορφώνουμε σταδιακά τα προγράμματα σπουδών για την συστηματικότερη καλλιέργεια ψηφιακών και ήπιων δεξιοτήτων, όπως η κριτική σκέψη και η συνεργατικότητα.
Δρομολογούμε τον εμπλουτισμό του σχολικού προγράμματος με νέες θεματικές, όπως ο εθελοντισμός, η επιχειρηματικότητα, η καταπολέμηση των εξαρτήσεων, η σεξουαλική αγωγή. Απώτερος στόχος να δώσουμε στους μαθητές τα εφόδια για να εμβαθύνουν και να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση, αλλά και να προσαρμόζονται πιο ευέλικτα στο κοινωνικό περιβάλλον.
Εμβληματική μας δέσμευση η επαναφορά και επέκταση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, σε συνδυασμό με τη δημιουργία πρότυπων επαγγελματικών λυκείων.
Οι λοιπές, δομικές και ουσιαστικές, παρεμβάσεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα υπηρετούν, μεταξύ άλλων, τη λογική ενίσχυσης της αυτονομίας και εξωστρέφειας των σχολικών μονάδων.
Σταδιακή επανεκκίνηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των δασκάλων και των καθηγητών, μετά από 10 και πλέον χρόνια αποτελμάτωσης.
Κάλυψη πολλών κενών στα σχολεία μέσω διορισμών, τους οποίους άλλοι απλά έταζαν στα λόγια, ενώ εμείς τους υλοποιούμε στην πράξη.
Δρομολογούμε τον διορισμό 5.250 μόνιμων εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης.
Με την ολοκλήρωση του διαλόγου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση το νέο έτος, δρομολογούμε, επίσης, το νέο θεσμικό πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με έμφαση στην ενίσχυση του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, στην αποτελεσματικότερη αξιοποίηση και διεύρυνση των χρηματοδοτικών εργαλείων, καθώς και στην προαγωγή της εξωστρέφειας και των συνεργασιών με ιδρύματα του εξωτερικού.
Το πρώτο νομοθέτημα του 2020 για το υπουργείο Παιδείας θα περιλαμβάνει τη σύσταση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, που -μεταξύ άλλων- θα θέτει αντικειμενικά κριτήρια και κριτήρια ποιότητας για την κατανομή των κονδυλίων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, θα αξιολογεί τμήματα και προγράμματα σπουδών. Σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ενώ από τον Σεπτέμβριο θα αρχίσει η εσωτερική αξιολόγηση των σχολείων.

Διαβάστε επίσης