: Επιθυμία της κυβέρνησης είναι η επιστροφή των μαθητών στις 10 Ιανουαρίου στα , αλλά με επαναπροσαρμογή του υγειονομικού πρωτοκόλλου.

Ποιά τα σενάρια

Όπως αναφέρει το Πρώτο Θέμα, ο πρωθυπουργός θα έχει νέα σύσκεψη με τους υπουργούς Παιδείας και Υγείας, για το θέμα της λειτουργίας των όλων των βαθμίδων.

Οι ειδικοί σε συνεργασία με το υπουργείο παιδείας, θα πάρουν τις αποφάσεις. Η επιτροπή συνεδριάζει αύριο και θα πάρει τις αποφάσεις της μετά των αριθμό κρουσμάτων αλλά και νοσηλευόμενων.

Η κυβέρνηση θεωρεί ότι τα μέτρα που  που εφάρμοσε από την έναρξη του σχολικού έτους και μέχρι και τις διακοπές των Χριστουγέννων αποδείχθηκαν αποτελεσματικά.

Η κυβέρνηση, φέρεται αποφασισμένη να ανοίξει κανονικά τα στις 10 Ιανουαρίου, με αυξημένο τέστινγκ, ακόμα και rapid test , όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο καθώς και με νέα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα διασφαλίζουν την προστασία της υγείας των μαθητών από τη διασπορά του ιού, παρά τις φωνές μελών της επιστημονική κοινότητας που ζητούν παράταση των σχολικών διακοπών, κατά μία ή δύο εβδομάδες, προκειμένου να αναχαιτιστεί η επέλαση της , όπως για παράδειγμα οι καθηγητές Νίκος Τζανάκης και Δημοσθένης Σαρηγιάννης.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το σχέδιο της υπό-επιτροπής που εξετάζει την επαναλειτουργία των σχολείων έχει «κλειδώσει» και τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά με νέα υγειονομικά πρωτοκόλλα. Πρόθεση της επιτροπής φέρεται να είναι η αλλαγή στο τέστινγκ, με τους μαθητές να υποβάλλονται σε έλεγχο με αντί για self τέστ, αν αυτό είναι εφικτό. Συζητείται να γίνουν αλλαγές στο υγειονομικό πρωτόκολλο όσον αφορά στον εντοπισμό κρούσματος δηλαδή σε περίπτωση εντοπισμού κρούσματος, όλοι οι μαθητές , εμβολιασμένοι και ανεμβολίαστοι θα ελέγχονται με rapid test και καταργείται ο «σταυρός» (τεστινγκ στους μαθητές που κάθονταν δίπλα, πίσω , ή μπροστά από το επιβεβαιωμένο κρούσμα) καθώς θα γίνεται rapid test σε όλους τους μαθητές της τάξης. Τα test προτείνεται να γίνονται κάθε 5 ημέρες αντί για 7 ενώ η να ισχύει για 5 ημέρες.

Μεταξύ των μελών της επιτροπής συζητείται:

Πρώτον , η επαναλειτουργία των κανονικά στις 10 Ιανουαρίου, όπως προβλέπεται και αξιολόγηση της κατάστασης ανάλογα με τον αριθμό των κρουσμάτων που θα καταγραφούν, ώστε αν χρειαστεί να κλείσουν τα σχολεία αργότερα. Το ενδεχόμενο αυτό, δεν φαίνεται να έχει την αποδοχή των επιστημόνων, οι οποίοι θεωρούν ότι στην περίπτωση αυτή μπορεί να υπάρξει μεγαλύτερη διασπορά του ιού και ότι σε κάθε περίπτωση είναι προτιμότερο να προλαμβάνουμε τις καταστάσεις παρά να ακολουθούμε τις εξελίξεις που κρύβουν κινδύνους.

Δεύτερον, άνοιγμα των σχολείων στις 10 Ιανουαρίου, αλλά με νέα μέτρα και καινούργια υγειονομικά πρωτόκολλα. Τα μέτρα που εξετάζονται, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι η αύξηση των σελφ τεστ, που αντί για δύο φορές την εβδομάδα να γίνονται σε καθημερινή βάση και όχι μόνο για τους ανεμβολίαστους μαθητές όπως ισχύει σήμερα. ‘Η η επιστροφή όλων των μαθητών με rapid test, όπως ανέφερε ως μία σκέψη που υπάρχει η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, προκειμένου όλα τα παιδιά να βρεθούν στο σχολικό περιβάλλον με την μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Το ενδεχόμενο αυτό θεωρείται ωστόσο δύσκολο ως προς την εφαρμογή του καθώς θα χρειαστεί περίπου 1,5 εκατομμύριο μαθητές να αναζητήσουν μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, οπότε γίνεται αντιληπτό τι ουρές θα σχηματιστούν σε διαγνωστικά κέντρα και στα φαρμακεία που θα βρουν ανοιχτά. Προσπερνάμε βεβαίως το θέμα του κόστους των rapid test, τα οποία μπορεί το κράτος να χορηγήσει δωρεάν σε όλους τους μαθητές, όπως γίνεται με τα σελφ τεστ, ώστε να μην επιβαρυνθεί ο οικογενειακός προυπολογισμός.

Τρίτον, παράταση των σχολικών διακοπών για μία ή δύο εβδομάδες και επανέναρξη των μαθημάτων στις 17 ή 24 Ιανουαρίου, διάστημα το οποίο κρίνεται ικανό ώστε να αξιολογηθούν με τον καλύτερο τρόπο τα επιδημιολογικά δεδομένα. Ηδη, το ενδεχόμενο αυτό έχει τεθεί από επιστήμονες μέλη της Επιτροπής του υπουργείου Υγείας, όπως οι καθηγητές Ν. Τζανάκης και Δημ. Σαρηγιάννης αλλά και άλλοι. Παράλληλα στο διάστημα αυτό θα έχουν γίνει και περισσότεροι εμβολιασμοί μαθητών. Στην περίπτωση αυτή για τις εβδομάδες που θα χρειαστεί αν μείνουν κλειστά τα σχολεία θα πρέπει είτε να ακολουθηθεί και πάλι το σύστημα της τηλεκπαίδευσης για το οποίο όμως δεν γνωρίζουμε αν έχει υπάρξει προετοιμασία, είτε που είναι και το πιθανότερο να υπάρξει αντίστοιχη χρονική μετάθεση της λήξης του σχολικού έτους το καλοκαίρι, δηλαδή παράταση μαθημάτων.

Τέταρτον, μετάθεση της επανέναρξης των μαθημάτων κατά μία ή δύο εβδομάδες αργότερα και παράλληλη εφαρμογή των μέτρων αυξημένου τέστινγκ και αλλαγής του υγειονομικού πρωτοκόλλου. Στην περίπτωση αυτή θα δοθεί η δυνατότητα για καλύτερη οργάνωση και προετοιμασία και παράλληλα θα κερδηθεί περισσότερος χρόνος για τον εμβολιασμό των μαθητών, που βρίσκεται μεν σε ικανοποιητικά επίπεδα για τους εφήβους 15-17 ετών και λιγότερο για την ηλιακή ομάδα 12-14, αλλά ουσιαστικά μόλις έχει ξεκινήσει για τα παιδιά ηλικίας 5-11 ετών δηλαδή του νηπιαγωγείου και του δημοτικού. Οσον αφορά στην αλλαγή του υγειονομικού πρωτοκόλλου, η πρόταση που συζητείται είναι να μειωθεί το ποσοστό των μαθητών που απαιτείται να βρεθούν θετικοί στον , προκειμένου να κλείσει ένα τμήμα και από 50% συν 1 να γίνει 30% συν 1. Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η μείωση του ποσοστού που θα τεθεί ως κατώφλι για την αναστολή λειτουργίας ενός τμήματος σε συνδυασμό με την εκτόξευση των κρουσμάτων σε πρωτόγνωρους μέχρι σήμερα αριθμούς, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα οδηγήσει στο κλείσιμο πολλών σχολείων.