: Εν αναμονή των αποφάσεων της Επιτροπής για τους όρους επιστροφής στα θρανία, προβληματίζει η επόμενη μέρα, εν μέσω της έκρηξης των κρουσμάτων.

Ελπίδα Οικονομίδη-

Με αγωνία αναμένεται η συνεδρίαση της Επιτροπής ειδικών για το άνοιγμα των σχολείων, ώστε να μπει ένα τέλος στη σεναριολογία για τον τρόπο επιστροφής των μαθητών στα θρανία.

Η επικρατέστερη εκδοχή,  προβλέπει επιστροφή αμέσως μετά τη λήξη των διακοπών των Χριστουγέννων, εν μέσω βέβαια της επέλασης της «Ο», με δεκάδες χιλιάδες κρούσματα και όσους έχουν έρθει σε επαφή με κρούσμα, για τους οποίους δεν υπάρχει καταγραφή.

Ο σχεδιασμός, σύμφωνα με τις διαρροές που έχουν γίνει, προβλέπει αυξημένο και διευρυμένο τέστινγκ σε όλους τους μαθητέςκαι μείωση του ποσοστού για το κλείσιμο ενός τμήματος (το 50% + 1 είχε προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις από γονείς και εκπαιδευτικούς).

Πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης είναι η μη παράταση των διακοπών ή η ενεργοποίηση της τηλεκπαίδευσης, αλλά η επιστροφή των στα θρανία, επικαλούμενοι τόσο εκπαιδευτικούς, αλλά και υγειονομικούς λόγους, καθώς με τη διενέργεια των self test, όπως έχουν υποστηρίξει, υπήρχε καθαρή εικόνα της πορείας των κρουσμάτων εντός του σχολικού χώρου.

Φόβοι για «έκρηξη» τις πρώτες ημέρες

Μία ανησυχία των ειδικών, από την οποία προήλθε και η πρόταση ορισμένων για πιθανή παράταση των διακοπών, είναι τα αυξημένα κρούσματα που αναμένονται τις πρώτες ημέρες που θα ξανανοίξουν τα σχολεία.

Αναμένεται αρκετά παιδιά και έφηβοι να βρεθούν ως ύποπτα κρούσματα κατά τις πρώτες ημέρες λειτουργίας των σχολείων, καθώς η επέλαση της μετάλλαξης «Ο»  παραμένει κυρίαρχη.

Αντίστοιχα, εκτός από τα παιδιά, σοβαρό ζήτημα είναι πολύ πιθανό να προκύψει από τους εκπαιδευτικούς που έχουν νοσήσει ή έχουν έρθει σε επαφή με κρούσμα.

Οι «απώλειες» των διδακτικών ωρών, λόγω καραντίνας θα καταγραφούν κατά τις πρώτες ημέρες της έναρξης των σχολικών μαθημάτων και μπορεί να οδηγήσουν σε αρκετά κενά και ελλείψεις.

Το παράδειγμα των

Το παραπάνω πρόβλημα αντιμετώπισαν πολλά φροντιστήρια, τα οποία άνοιξαν χθες μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, και επέλεξαν να ενεργοποιήσουν την επιλογή της .

Ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό απέφυγε την δια ζώσης διδασκαλίας, όχι μόνο υπό των φόβο νέων κρουσμάτων, αλλά υπό τις πρακτικές δυσκολίες που αντιμετώπισε από την πρώτη μέρα.

Αρκετοί μαθητές αλλά και καθηγητές είτε ήταν κρούσματα είτε ήρθαν σε επαφή με κρούσμα, με αποτέλεσμα αυτό να δυσκολεύει τη διαδικασία της δια ζώσης εκπαίδευσης.

Για τις επόμενες μέρες τα φροντιστήρια θα συνεχίσουν με αυτή την επιλογή, αν και κάποια εξ’ αυτών προτίμησαν την δια ζώσης διδασκαλία, μέχρι να οριστούν τα νέα αλλά και να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί τους και οι μαθητές να επιστρέψουν στις αίθουσες μετά το τέλος της καραντίνας τους.