array(33) {
  ["_edit_lock"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(12) "1640936164:8"
  }
  ["_edit_last"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "8"
  }
  ["_thumbnail_id"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "569794"
  }
  ["onesignal_meta_box_present"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "1"
  }
  ["onesignal_send_notification"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_modify_title_and_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_notification_custom_heading"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["onesignal_notification_custom_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["hefo_before"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["hefo_after"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-exclude"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(3) "off"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-genre"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "a:0:{}"
  }
  ["_yoast_wpseo_content_score"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "30"
  }
  ["_yoast_wpseo_focuskeywords"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "[]"
  }
  ["_yoast_wpseo_keywordsynonyms"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(4) "[""]"
  }
  ["_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "3"
  }
  ["author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_602e5ea1ff50d"
  }
  ["protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "no"
  }
  ["_protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020eb6461762"
  }
  ["followipaidia"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(681) "

Ακολουθείστε το iPaidia στο Google News

Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !

" } ["_followipaidia"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_600159e389967" } ["timeless"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_timeless"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6049d47b0fb99" } ["add_post_diada_next"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_diada_next"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_60212afa891da" } ["add_post_in_roi"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_in_roi"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_60210261bb8b7" } ["add_post_diada"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_diada"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_60211cd0e950e" } ["add_post_in_slide"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_in_slide"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6020f9ae65c37" } ["_yoast_wpseo_metadesc"]=> array(1) { [0]=> string(322) "Προς διαφοροποίηση των πρωτοκόλλων αναμένεται να κινηθούν οι εισηγήσεις της Επιτροπής Ειδικών, με το Υπουργείο Παιδείας να στηρίζει το άνοιγμα των σχολείων στις 10 Ιανουαρίου." } }

: Προς διαφοροποίηση των πρωτοκόλλων αναμένεται να κινηθούν οι εισηγήσεις της Επιτροπής Ειδικών, με το Υπουργείο Παιδείας να στηρίζει το άνοιγμα των σχολείων στις 10 Ιανουαρίου.

Ελπίδα Οικονομίδη-

Στον ρυθμό της αλλά και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της θα κινηθει τις επόμενες μέρες η συνεδρίαση της επιτροπής των ειδικών, με «κλειδί» για οποιαδήποτε απόφαση, τον αυξητικό ρυθμό των κρουσμάτων, ύστερα από τα τελευταία που ελήφθησαν.

Ειδικοί εντός αλλά και εκτός της Επιτροπής έχουν κατά καιρούς, ακόμα και δημόσια εκφράσει την άποψη τους για παράταση των διακοπών των μαθητών, με στόχο να περιοριστεί η μετάδοση  του ιού.

Παρ’ όλα αυτά καμία ομόφωνη απόφαση για εισήγηση αναβολής του ανοίγματος των σχολείων δεν έχει ληφθεί ακόμα, με τις αντίθετες φωνές να στηρίζουν ότι εντός του σχολείου υπάρχει αυξημένο τέστινγκ και άμεση καταγραφή κρουσμάτων.

Πρόταση για αυξημένο τέστινγκ μετά το πρώτο

Όπως σημειώνουν στο iPaidia.gr υψηλόβαθμα στελέχη του Υπουργείου Παιδείας, πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας είναι η διατήρηση της δια ζώσης διδασκαλίας, όχι μόνο για εκπαιδευτικούς λόγους αλλά και για υγειονομικούς, καθώς σε καθημερινή βάση οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν γνώση της πορείας των κρουσμάτων.

Οι ειδικοί εξετάζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ο, η οποία έχει πλέον κυριαρχήσει, με την υπερμεταδοτικότητα αλλά και την χρονική περίοδο κατά την οποία εκδηλώνονται τα συμπτώματα στον νοσούντα να απασχολούν περισσότερο την επιτροπή, η οποία αναζητεί την φόρμουλα για έγκαιρο εντοπισμό εντός του σχολικού περιβάλλοντος.

Η αλλαγή των υγειονομικών πρωτοκόλλων θεωρείται δεδομένη, με τους ειδικούς, σύμφωνα με πληροφορίες του iPaidia.gr να εστιάζουν κυρίως στον τρόπο με τον οποίο θα διενεργείται το τέστινγκ αμέσως μετά την καταγραφή του πρώτου κρούσματος εντός του σχολείου.

Κάποιοι ειδικοί αναμένεται να υποστηρίξουν στην συνεδρίαση της Επιτροπής ακόμα πιο αυξημένο τέστινγκ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, με στόχο την άμεση ιχνηλάτηση νέων κρουσμάτων, μετά το πρώτο κρούσμα. 

Σε δεύτερο στάδιο, θα συζητηθεί και το ποσοστό που είχε οριστεί από την αρχή της χρονιάς ως αναγκαίος όρος για την αναστολή ενός τμήματος, το 50% +1, το οποίο είχε προκαλέσει πολλές αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και από τους γονείς.

Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, πάντως, υποστηρίζουν ότι όσο περισσότερο τα παιδιά παραμένουν εκτός σχολείου, οι δυνατότητες για έλεγχο περιορίζονται δραστικά, παρουσιάζοντας ως απόδειξη, ότι ενώ στην αρχή του έτους, το 80% των self test αφορούσε επιβεβαιωμένα κρούσματα, τις ημέρες που τα σχολεία έκλεισαν το ποσοστό αυτό έπεσε στο 40%, καθώς πλέον δεν διενεργούνται με τον ίδιο ρυθμό, όπως κατά τις σχολικές ημέρες.

Οι προβληματισμοί για το σενάριο παράτασης των διακοπών των μαθητών

Αν και υπάρχουν φωνές, ακόμα και εντός της επιτροπής που συζητούν για πιθανή μικρής διάρκειας αναστολή των σχολείων, τα προβλήματα που προκύπτουν από μία τέτοια ενέργεια έχουν πολλά παρακλάδια.

Πιθανή παράταση διακοπών συνεπάγεται σε κάποιες περιπτώσεις και στους εργαζόμενους γονείς, όπως είχε γίνει στην περίπτωση του γενικευμένου lockdown κατά τους πρώτες μήνες του 2021. Πέραν των εκπαιδευτικών συνεπειών, με μαθητές που έχουν «χάσει» ενάμιση χρόνο από την εκπαιδευτική καθημερινότητα, ένα τέτοιο σενάριο θα δημιουργούσε και αρκετές αρρυθμίες στην Οικονομία.

Παράλληλα, πολλοί ειδικοί, μέλη της Επιτροπής, σημειώνουν ότι εφόσον η εστίαση συνεχίζει και λειτουργεί, δεν μπορεί να ανασταλεί η λειτουργία των σχολείων, με κάποιους εξ’ αυτών να σχολιάζουν ότι σε μία τέτοια περίπτωση θα είναι σαν να «σπρώχνουν» τους μαθητές προς τις καφετέριες.

Αγωνία για το άνοιγμα των σχολείων

Σε κάθε περίπτωση των τελικών αποφάσεων που θα ληφθούν τις επόμενες μέρες, η κατάσταση αναμένεται δύσκολη για γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικούς.

Η μετάλλαξη Ο έχει εκτινάξει τα , χωρίς ακόμα να έχουν επιβεβαιωθεί οι συνέπειες νόσησής της.

Η επιστροφή των μαθητών στα θρανία είναι πολύ πιθανόν να συνοδευτεί από αρκετά κρούσματα, δεδομένου ότι κατά την περίοδο των εορτών, τα παιδιά βρίσκονται μεταξύ τους και πολύ συχνά δεν τηρούν αυστηρά τα μέτρα ασφαλείας, ενώ αβέβαιη είναι και η πορεία της πανδημίας κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου με τα σχολεία ανοιχτά.

Οι καθυστερήσεις στον εμβολιασμό στις μικρότερες ηλικίες θα έχουν με τη σειρά τους συνέπειες, με τους 120.000 εμβολιασμούς που αναμένεται να γίνουν εντός του Ιανουαρίου σε παιδιά ηλικίας 5 έως 11 ετών να αποκλιμακώσουν σταδιακά την κατάσταση.