ΡΟΔΟΣ 27-7-2014

Σχετικά τις εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας περί διπλασιασμού των μορίων μετάθεσης εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών που υπηρετούν σε δυσπρόσιτες περιοχές, να παρατηρήσω πως όλες οι σημαντικές προτάσεις που οδηγούν σε χειροπιαστό αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να έχουν και οικονομικό κόστος. Συνεπώς ας αφήσουμε τα μεγάλα λόγια και να παραδεχτούμε τα αυτονόητα : 1ον) Μνημόνια και κοινωνική πολιτική δεν πάνε μαζί.

2ον) Η κυβέρνηση επέλεξε να ξοδέψει εκατομμύρια για τις περίφημες «αξιολογήσεις» – αλήθεια ποιοί ωφελήθηκαν οικονομικά από αυτή τη σκοτεινή, κακόφημη ιστορία;- αντί να καλύψει τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

3ον) Οποιαδήποτε πρόταση για να έχει σημαντικό αποτέλεσμα στις ευαίσθητες και αδικημένες περιοχές των ακριτικών νησιών μας πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει τα εξής :

3α) Ισχυρά οικονομικά και κοινωνικά κίνητρα για την παραμονή μονίμων εκπαιδευτικών στα δυσπρόσιτα νησιά μας. Ο διπλασιασμός των μορίων μετάθεσης είναι κάποια λύση με την προϋπόθεση βέβαια ότι ο εκπαιδευτικός υποχρεούται να παραμείνει στο δυσπρόσιτο για ορισμένο χρονικό διάστημα. Θα πρέπει πάντως να υπάρξει συνδυασμός κινήτρων προκειμένου η διπλή μοριοδότηση να μην καταντά αντικίνητρο.

3β) Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει ΑΜΕΣΑ να αποκαταστήσει τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων αναπληρωτών με πρώτο εκείνο της εξασφάλισης μόνιμης και σταθερής εργασίας, λαμβάνοντας υπόψη τον μεγάλο αριθμό κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό που υπάρχουν σε ολόκληρη τη χώρα. Τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό πρέπει να καλυφθούν ΑΜΕΣΑ με την πρόσληψη μονίμων εκπαιδευτικών πρωτίστως από τον πίνακα των αναπληρωτών και όχι με τις πολιτικές εξόντωσης του δημόσιου σχολείου. Τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, την αύξηση ωραρίου. Είναι απαράδεκτο εκπαιδευτικοί με μεγάλη πείρα και προσφορά-πολλοί αναπληρωτές δουλεύουν ήδη αρκετά χρόνια στις ποιό «δύσκολες» περιοχές της πατρίδας μας – που παρέχουν το ίδιο έργο με τους μόνιμους συναδέλφους τους να αμείβονται για πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα και να ζουν σε συνθήκες πλήρους εργασιακής αβεβαιότητας.

Συνεπώς. Άνοιγμα των πινάκων των αναπληρωτών για μόνιμο διορισμό, προσμέτρηση των μορίων για το σύνολο του χρόνου εργασίας στην δημόσια εκπαίδευση, διπλασιασμός των μορίων χρόνου υπηρεσίας σε δυσπρόσιτη περιοχή.

Είπαμε όμως. Μνημόνια και Παιδεία δεν πάνε μαζί.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ