Παρασκευή 17/6 Στο results.it.minedu.gov.gr οι Βαθμοί

Δηλώσεις Ν. Φίλη για τις Πανελλαδικές 2016

Ο πρώτος μεγάλος στόχος του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων για το 2016 επιτεύχθηκε. Οι εξετάσεις είχαν απόλυτη επιτυχία και ήταν από τις πιο δύσκολες και απαιτητικές εξετάσεις των τελευταίων ετών. Στη στοχοποίηση και στις πρωτοφανείς επιθέσεις που δέχεται το Υπουργείο Παιδείας, απαντάμε με έργο. Θα επιτευχθεί και ο δεύτερος στόχος που είναι το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβριο, ένα στοίχημα 30ετίας.

Εργαζόμαστε ήδη για να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί και τα βιβλία στην ώρα τους την πρώτη ώρα της νέας σχολικής χρονιάς στα σχολεία. Θα ήθελα να πω δυο κουβέντες για τις εξετάσεις. Τα αποτελέσματα θα δημοσιοποιηθούν αύριο στις 2.00 μετά το μεσημέρι από την ιστοσελίδα του Υπουργείου. Λίγο νωρίτερα θα αρχίσει στα σχολεία η διαδικασία της δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων.

Οι εξετάσεις φέτος, όπως ξέρετε, ήταν διπλές. Ήταν το παλαιό και το νέο σύστημα. Με αυτή την έννοια ήταν πιο δύσκολο να διενεργηθούν. Διενεργήθηκαν με άψογο τρόπο και ήθελα να συγχαρώ εδώ όλους τους συντελεστές που είναι οι υπηρεσιακοί παράγοντες, η κυρία Μαρούγκα είναι η επικεφαλής, ο κ. Παντής ο Γενικός Γραμματέας, η Επιτροπή Εξετάσεων ο κ. Δάσιος από την αρχή των εξετάσεων έχει μια ειδική ευθύνη. Όπως επίσης και τα άλλα μέλη της Επιτροπής των εξετάσεων.

Θα ήθελα να τους συγχαρώ όλους, διότι με κούραση, με ξενύχτια δώσανε αυτή τη μάχη, προκειμένου οι εξετάσεις, επαναλαμβάνω σε ένα δύσκολο πλαίσιο φέτος, να γίνουν με επιτυχία.

Η γενική αίσθηση είναι και συμφωνώ και εγώ με αυτό, ότι η Εξεταστική Επιτροπή λειτούργησε με σεβασμό προς τα παιδιά, προς τον κόπο των παιδιών. Τα θέματα τα οποία μπήκαν ήταν θέματα που ανταποκρίνονταν στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην αίθουσα. Δεν ήταν θέματα φροντιστηρίων και αυτό είναι πολύ σημαντικό.

Επίσης ήταν θέματα διαβαθμισμένα ως προς τη δυσκολία τους. Δεν ήταν θέματα εξόντωσης, ούτε θέματα απλώς ενός διαβατηρίου για να περάσουν με ευκολία τα παιδιά στα πανεπιστήμια. Ήταν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, όπως πρέπει να είναι, έτσι ώστε να γίνεται μια σωστότερη επιλογή των παιδιών.

Και θέλω και από αυτή τη θέση να επαναλάβω ότι η Εξεταστική Επιτροπή λειτούργησε με πολύ ουσιαστικό τρόπο και να τη συγχαρώ.

Επίσης ήταν θέματα με σαφήνεια διατυπωμένα και αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι η διαδικασία της αναβαθμολόγησης ήταν πολύ περιορισμένη σε σχέση με άλλες χρονιές. Ούτε υπήρξε ανάγκη να σταλούν διευκρινίσεις, όπως γινόταν άλλες χρονιές. Με αυτή την έννοια είχαμε κανονικές πανελλαδικές εξετάσεις.

Έχουμε πει ως Υπουργείο ότι συζητούμε, δεν βιαζόμαστε, προκειμένου να προχωρήσουμε στην αλλαγή του συστήματος επιλογής των παιδιών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έχει διατυπωθεί μια άποψη από την Επιτροπή Διαλόγου υπό τον κ. Λιάκο. Συζητούμε. Οποιαδήποτε αλλαγή στο σύστημα επιλογής των παιδιών για τα πανεπιστήμια, προϋποθέτει αλλαγή του Λυκείου, αλλά και των πανεπιστημίων σε κάποιες πλευρές.

Γι’ αυτό δεν προτάσσουμε το ζήτημα της επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά έπεται των αλλαγών που θα γίνουν και στο λύκειο, αλλά και σε κάποιο βαθμό στα πανεπιστήμια.

Συνεπώς να μην υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η συζήτηση δεν γίνεται βιαστικά, γίνεται με όρους σεβασμού στην αγωνία και τον κόπο των παιδιών και των οικογενειών τους, γιατί ξέρουμε ότι και χρήματα πολλά ξοδεύονται μέσα από τα φροντιστήρια, αλλά και μεγάλη αγωνία δημιουργείται μέσα από ένα σύστημα το οποίο είναι μεν αξιόπιστο, αλλά από την άλλη όμως είναι ένα σύστημα το οποίο δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις σύγχρονες απαιτήσεις των παιδιών για υψηλότερου επιπέδου μόρφωση.

Και πάλι θα ήθελα να σας ευχαριστήσω. Να ευχαριστήσω και τους παρισταμένους εδώ, τον κ. Δάσιο, τον κ. Παντή, την κυρία Μαρούγκα και στο πρόσωπό τους εκατοντάδες, ή ίσως και χιλιάδες διοικητικούς υπαλλήλους, αλλά και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι βοήθησαν ώστε τα αποτελέσματα φέτος να βγούνε πιο γρήγορα από άλλες χρονιές, παρ’ ότι, επαναλαμβάνω, στην ουσία ήταν διπλές εξετάσεις.