Στη Βουλή έφερε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Β΄ Πειραιά, Γιάννης Ραγκούσης, τα προβλήματα των σχολείων του Δήμου Κορυδαλλού σύμφωνα με τη Β΄ Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Πειραιά, παρά την επίπλαστη εικόνα που προσπαθεί να παρουσιάσει η κυβέρνηση.

 

Με κατάθεση Αναφοράς ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Β΄ Πειραιά, Γιάννης Ραγκούσης, απευθύνεται στους κ. Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών, Υγείας, ζητώντας απαντήσεις στα καίρια ζητήματα που αναφέρει η Β’ Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Πειραιά για τα σχολεία του Κορυδαλλού, παρά την επίπλαστη εικόνα που προσπαθεί να παρουσιάσει η κυβέρνηση.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Β΄ Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Πειραιά παρατηρείται καθυστέρηση στην κάλυψη των κενών στα σχολεία του Κορυδαλλό και στην Ειδική Αγωγή δεν υπήρξε πλήρης κάλυψη των κενών στην παράλληλη στήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες, ενώ παραμένει μεγάλος αριθμός κενών διαφόρων ειδικοτήτων κυρίως στα Γυμνάσια. Επιπλέον, το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ Πειραιά επανειλημμένα με παρεμβάσεις του έχει αναφερθεί στην εκπαίδευση στα καταστήματα κράτησης των φυλακών Κορυδαλλού. Επίσης, φέτος τα σχολεία άνοιξαν με πολύ χαλαρά υγειονομικά πρωτόκολλα χωρίς μάσκες, ιχνηλατήσεις και διενέργεια διαγνωστικών τεστ και ήδη τα πρώτα κρούσματα covid εμφανίστηκαν στα σχολεία. Ακόμη, η Β΄ΕΛΜΕ Πειραιά επισημαίνει ότι το κτίριο που στεγάζει το 3ο Γυμνάσιο δεν τηρεί τις προδιαγραφές σύγχρονου διδακτηρίου, ενώ το 4ο και 5ο Γυμνάσιο στεγάζονται και σε κοντέινερ και η μεταφορά του 8ου Γυμνασίου από ένα ακατάλληλο κτίριο στο σχολικό συγκρότημα του πρώην Πολυκλαδικού (3ο και 5ο ΓΕΛ) αφαιρεί ζωτικό αύλειο χώρο, εργαστήρια και κλειστό γυμναστήριο από τα δύο Λύκεια. Συγκεκριμένα, η χρόνια υποχρηματοδότηση για τη συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων των σχολικών μονάδων έχει συμβάλλει στη δημιουργία προβλημάτων στα σχολικά κτίρια. Ο απαρχαιωμένος τεχνολογικός εξοπλισμός των εργαστηρίων πληροφορικής, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, η μη σύνδεση των σχολικών τάξεων με το διαδίκτυο, καθιστούν αδύνατη την ψηφιακή εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επιπρόσθετα, τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων έχουν αυξηθεί λόγω του πληθωρισμού και της έκρηξης του ενεργειακού κόστους, ενώ οι αυξήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος, φυσικού αερίου αλλά και της ΕΥΔΑΠ απειλούν την ίδια τη λειτουργία των σχολείων. Τέλος, η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), με συντελεστές βαρύτητας και διπλό μηχανογραφικό) έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ και η«αξιολόγηση» των νόμων 4692/20 και 4823/21, δεν είναι παρά μια επιπλέον γραφειοκρατική διαδικασία.

Ακολουθεί ολόκληρη η Αναφορά:

Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων

ΑΝΑΦΟΡΑ

Για

1. την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

2. Υπουργό Εσωτερικών

3. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

4. Υπουργό Υγείας

ΘΕΜΑ: «Εκπαιδευτικά κενά, υποχρηματοδότηση, προβληματικές υποδομές, απουσία υγειονομικών πρωτοκόλλων, αναφέρει για τα σχολεία, μεταξύ άλλων, η Β΄ ΕΛΜΕ Πειραιά».

Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής της Β΄ Πειραιά, Γιάννης Ραγκούσης, έχοντας υπόψη του το υπ. αρ. 28/25-9-2022 έγγραφο της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Πειραιά, το καταθέτει ως αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, τον Υπουργό Εσωτερικών, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και τον Υπουργό Υγείας, ζητώντας απαντήσεις στα καίρια ζητήματα που αναφέρονται για τα σχολεία του Κορυδαλλού, παρά την επίπλαστη εικόνα που προσπαθεί να παρουσιάσει η κυβέρνηση.

Στο έγγραφό της Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά αναφέρει, μεταξύ άλλων:

1. Παρατηρείται καθυστέρηση στην κάλυψη των κενών στα σχολεία του Κορυδαλλού… Επιπλέον στην Ειδική Αγωγή δεν υπήρξε πλήρης κάλυψη των κενών στην παράλληλη στήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες… ενώ παραμένει μεγάλος αριθμός κενών διαφόρων ειδικοτήτων κυρίως στα Γυμνάσια…. Το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ Πειραιά επανειλημμένα με παρεμβάσεις του έχει αναφερθεί στην εκπαίδευση στα καταστήματα κράτησης των φυλακών Κορυδαλλού.

2. Φέτος τα σχολεία άνοιξαν με πολύ χαλαρά υγειονομικά πρωτόκολλα χωρίς μάσκες, ιχνηλατήσεις και διενέργεια διαγνωστικών τεστ. Ήδη τα πρώτα κρούσματα covid εμφανίστηκαν στα σχολεία.

3. Το κτίριο που στεγάζει το 3ο Γυμνάσιο δεν τηρεί τις προδιαγραφές σύγχρονου διδακτηρίου, ενώ το 4ο και 5ο Γυμνάσιο στεγάζονται και σε κοντέινερ. Η μεταφορά του 8ου Γυμνασίου από ένα ακατάλληλο κτίριο στο σχολικό συγκρότημα του πρώην Πολυκλαδικού (3ο και 5ο ΓΕΛ) αφαιρώντας ζωτικό αύλειο χώρο, εργαστήρια και κλειστό γυμναστήριο από τα δύο Λύκεια.

4. Η χρόνια υποχρηματοδότηση για τη συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων των σχολικών μονάδων έχει συμβάλλει στη δημιουργία προβλημάτων στα σχολικά κτίρια…. Ο απαρχαιωμένος τεχνολογικός εξοπλισμός των εργαστηρίων πληροφορικής, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, η μη σύνδεση των σχολικών τάξεων με το διαδίκτυο, καθιστούν αδύνατη την ψηφιακή εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

5. Τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων έχουν αυξηθεί λόγω του πληθωρισμού και της έκρηξης του ενεργειακού κόστους. Οι αυξήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος, φυσικού αερίου αλλά και της ΕΥΔΑΠ απειλούν την ίδια τη λειτουργία των σχολείων.

6. Η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), με συντελεστές βαρύτητας και διπλό μηχανογραφικό) έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ… Η «αξιολόγηση» των νόμων 4692/20 και 4823/21, δεν είναι παρά μια επιπλέον γραφειοκρατική διαδικασία.

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

Ακολουθεί το υπ. αρ. 28/25-9-2022 έγγραφο της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Πειραιά.

Αθήνα 26-9-2022

Ο καταθέτων Βουλευτής

Ραγκούσης Γιάννης

«Καταγραφή των προβλημάτων στα σχολεία Β/θμιας Εκπ/σης του Δήμου Κορυδαλλού στην έναρξη της σχολικής χρονιάς»

Το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ Πειραιά στην τελευταία συνεδρίασή του αποφάσισε να ενημερώσει τους αρμόδιους φορείς (Δήμο Κορυδαλλού, ΔΙΔΕ Πειραιά) καθώς και τις Δημοτικές Παρατάξεις και τους βουλευτές της Β΄ Πειραιά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Β/θμιας Εκπ/σης του Δήμου Κορυδαλλού:

1. Παρατηρείται καθυστέρηση στην κάλυψη των κενών στα σχολεία του Κορυδαλλού. Πέρυσι τα κενά που καταγράφονταν αρχές Δεκεμβρίου στα σχολεία Β/θμιας Εκπ/σης του Κορυδαλλού στις ειδικότητες ΠΕ01, ΠΕ08, ΠΕ11 και ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07 ανέρχονταν σε 90 ώρες. Τα κενά αυτά δεν καλύφθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Επιπλέον στην Ειδική Αγωγή δεν υπήρξε πλήρης κάλυψη των κενών στην παράλληλη στήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες. Συγκεκριμένα δεν καλύπτονταν οι μαθητές με όλες τις ώρες σύμφωνα με τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ ούτε με τις απαραίτητες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Φέτος με καθυστέρηση δύο εβδομάδων τοποθετήθηκαν οι αναπληρωτές της Α΄ φάσης στα σχολεία ενώ παραμένει μεγάλος αριθμός κενών διαφόρων ειδικοτήτων κυρίως στα Γυμνάσια.

2. Φέτος τα σχολεία άνοιξαν με πολύ χαλαρά υγειονομικά πρωτόκολλα χωρίς μάσκες, ιχνηλατήσεις και διενέργεια διαγνωστικών τεστ. Ήδη τα πρώτα κρούσματα covid εμφανίστηκαν στα σχολεία. Η υγειονομική κρίση είναι παρούσα και πρέπει να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

3. Το υπάρχον προσωπικό για την καθαριότητα των σχολικών μονάδων σε συνθήκες πανδημίας δεν επαρκεί. Θα πρέπει να υπάρχει μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία, με αύξηση και όχι μείωση των αποδοχών τους.

4. Υπάρχουν προβλήματα σε κτιριακές υποδομές και συντηρήσεις σε ορισμένα σχολεία του Δήμου Κορυδαλλού. Το κτίριο που στεγάζει το 3ο Γυμνάσιο δεν τηρεί τις προδιαγραφές σύγχρονου διδακτηρίου, ενώ το 4ο και 5ο Γυμνάσιο στεγάζονται και σε κοντέινερ. Η μεταφορά του 8ου Γυμνασίου από ένα ακατάλληλο κτίριο στο σχολικό συγκρότημα του πρώην Πολυκλαδικού (3ο και 5ο ΓΕΛ) αφαιρώντας ζωτικό αύλειο χώρο, εργαστήρια και κλειστό γυμναστήριο από τα δύο Λύκεια, θα πρέπει να θεωρηθεί ως προσωρινή λύση ανάγκης. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι η κατασκευή τουλάχιστον τριών νέων σύγχρονων διδακτηρίων για να στεγαστούν τα σχολεία της Β/θμιας Εκπ/σης.

5. Η χρόνια υποχρηματοδότηση για τη συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων των σχολικών μονάδων έχει συμβάλλει στη δημιουργία προβλημάτων στα σχολικά κτίρια. Υπάρχουν σε πολλά σχολεία προβλήματα σε μονώσεις, κουφώματα, κεντρική θέρμανση, ενώ τα έξοδα επισκευών πληρώνονται από τα ταμεία των σχολείων. Ένα πολύ σοβαρό θέμα το οποίο δεν έχει ακόμη μετά από 5 χρόνια λυθεί είναι η πυρασφάλεια των σχολικών μονάδων. Σημαντικός αριθμός σχολείων δεν έχει πιστοποιητικό πυρασφάλειας, ενώ σε σχολεία που έχουν, δεν λειτουργούν τα σχετικά συστήματα. Επίσης δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα αντισεισμικής προστασίας και δεν υπάρχουν αλεξικέραυνα.

6. Ο απαρχαιωμένος τεχνολογικός εξοπλισμός των εργαστηρίων πληροφορικής, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, η μη σύνδεση των σχολικών τάξεων με το διαδίκτυο, καθιστούν αδύνατη την ψηφιακή εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Υπάρχει ανάγκη για άμεση αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων και των συνδέσεων με το διαδίκτυο.

7. Η κρατική χρηματοδότηση για τα σχολεία παραμένει σχεδόν η ίδια με τα προ υγειονομικής κρίσης επίπεδα, παρότι τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων έχουν αυξηθεί λόγω του πληθωρισμού και της έκρηξης του ενεργειακού κόστους. Οι αυξήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος, φυσικού αερίου αλλά και της ΕΥΔΑΠ απειλούν την ίδια τη λειτουργία των σχολείων. Φέτος η τακτική χρηματοδότηση του Γ΄ τριμήνου για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ήταν ελαφρώς αυξημένη, 125.000€ έναντι 119.000€. Από το ποσό αυτό, 4000€ προορίζονται για το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού. Το υπόλοιπο του ποσού κατανέμεται ως εξής: 55% για τις ανάγκες της Πρωτοβάθμιας και 45% για τις ανάγκες της Δευτεροβάθμιας. Θα πρέπει να υπάρξει σημαντική αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία των σχολείων. Η εξοικονόμηση ενέργειας δεν πρέπει να προσανατολίζεται στην περικοπή φωτισμού και θέρμανσης στα σχολεία αλλά θα πρέπει να γίνουν επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και σε ενεργειακά αυτόνομα κτίρια. Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν οι στέγες των σχολικών κτιρίων για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων.

8. Το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ Πειραιά επανειλημμένα με παρεμβάσεις του έχει αναφερθεί στην εκπαίδευση στα καταστήματα κράτησης των φυλακών Κορυδαλλού, στην υποστελέχωση του 2ου ΣΔΕ (Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας) όσο και του 2ου ΔΙΕΚ Κορυδαλλού στις ανδρικές φυλακές, στην υποχρηματοδότησή τους, και στην ανάγκη ίδρυσης εκπαιδευτικών δομών όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και τμημάτων εκμάθησης της Ελληνικής γλώσσας στα καταστήματα κράτησης σύμφωνα με τις προβλέψεις των Ν. 4521/2018 και 4763/2020. Το πρώτο βήμα έγινε με την ίδρυση Δημοτικού Σχολείου στις ανδρικές φυλακές (Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού Ι). Εκκρεμεί η ίδρυση Λυκείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ) ή Λυκειακών τάξεων σύμφωνα με τις ανάγκες όπως έχουν διερευνηθεί και καταγραφεί από την Συντονίστρια Εκπαίδευσης των Φυλακών. Η υπάρχουσα εκπαίδευση στις ανδρικές φυλακές δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των κρατούμενων καθώς οι αιτήσεις είναι πολλαπλάσιες των θέσεων. Στο Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού ΙΙ (Γυναικείες Φυλακές Κορυδαλλού) δεν λειτουργεί καμία εκπαιδευτική δομή εδώ και πολλά χρόνια δημιουργώντας ζήτημα έμφυλης ανισότητας. Θα πρέπει άμεσα να δημιουργηθούν εκπαιδευτικές δομές στις γυναικείες φυλακές.

9. Η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), με συντελεστές βαρύτητας και διπλό μηχανογραφικό) έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ, την εμφάνιση δεκάδων, “πολλά υποσχόμενων” κολεγίων και άλλων συναφών κέντρων με υπέρογκα δίδακτρα. Με δεδομένη την εκπαιδευτική κρίση που προκάλεσε η πανδημία, ζητάμε την κατάργηση του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια αλλά και της τράπεζας θεμάτων στο λύκειο τα οποία αποδεδειγμένα έχουν οδηγήσει σε περαιτέρω εντατικοποίηση της γνώσης, μετατροπή του λυκείου σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο και οικονομική αφαίμαξη των γονιών.

10. Η «αξιολόγηση» των νόμων 4692/20 και 4823/21, δεν είναι παρά μια επιπλέον γραφειοκρατική διαδικασία, που αποπροσανατολίζει από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης, στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς για ελλείψεις και αδυναμίες για τις οποίες δεν είναι υπεύθυνοι και στοχεύει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και σταδιακά στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Επιπλέον φέτος εισάγονται υποχρεωτικά δύο νέοι θεσμοί του μέντορα και του συντονιστή. Και για τους δύο αυτούς θεσμούς, το ΥΠΑΙΘ δε δίνει κανένα κίνητρο στους/στις εκπαιδευτικούς τους/τις οποίους/ες καλεί, σε μία απαράδεκτη και αυταρχική λογική υποχρεωτικότητας, να αναλάβουν επιπλέον καθήκοντα και γραφειοκρατικό φόρτο χωρίς καμία απαλλαγή από άλλα καθήκοντα. Για μία ακόμα φορά το ΥΠΑΙΘ θεσμοθετεί την απλήρωτη εργασία. Αυτό το θεσμικό πλαίσιο καμία σχέση δεν έχει με τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών. Όλα αυτά τα χρόνια ο Σύλλογος Διδασκόντων, τόσο στην αρχή και στο τέλος, όσο και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, συνεδριάζει, συζητά, προσπαθεί να λύνει ζητήματα που προκύπτουν, πάντα συλλογικά και προς όφελος των μαθητών/τριών. Τέτοιες «καινοτομίες» όχι μόνο δεν δυναμώνουν το παιδαγωγικό κλίμα, αλλά δημιουργούν εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων, διαρρηγνύουν το συναδελφικό κλίμα και αυξάνουν τον γραφειοκρατικό φόρτο, απαξιώνουν και στην πράξη καταργούν το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών με τη μεταφορά πλήθους αρμοδιοτήτων στη Διεύθυνση του σχολείου.