Το Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α., 13 ημέρες μετά τη συνάντηση με τον Διευθυντή Ε.Α.Ε. κο Κασσιανό με θέμα την φετινή Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. και ενώ ήδη συνάδελφοι κάνουν αιτήσεις πρόσληψης στις Π.Δ.Ε.,

αφού η Εγκύκλιος έχει από μέρες δημοσιευθεί και αφού είχαν προηγηθεί 2 ανακοινώσεις της (Μ. Παρασκευή 14/4/2017- – και Τετάρτη 19/4/2017- -) σχετικές με το θέμα, δημοσιεύσε σήμερα το παρακάτω έγγραφο με ένα εισαγωγικό σημείωμα, το οποίο προσωπικώς μου προκαλεί μεγάλη θλίψη και πραγματικά ντρέπομαι γι αυτό.

Προσωπικώς δεν θέλω ν αποτελώ μέρος αυτής της κατάστασης, καθότι ο αξιακός μου κώδικας δεν μου το επιτρέπει.

Τέλος, για τελευταία φορά δημοσιεύονται από το ιστολόγιο αυτό τέτοιου είδους κείμενα, τα οποία εκτός από την φανερή υποτίμηση της νοημοσύνης μας, μας δηλητηριάζουν και μας γεμίζουν αρνητική ενέργεια.

Ως εδώ!

Βασίλης Βούγιας

ΤΟ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α

Συνάδελφοι,

 

Δημοσιεύουμε τις ομαδοποιημένες προτάσεις των συναδέλφων όπως τις λάβαμε και τις προωθήσαμε στο υπουργείο. Οι προτάσεις συζητήθηκαν με τον διευθυντή ειδικής αγωγής και τους εκπροσώπους της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, ΣΕΕΠΕΑ Αττικής και αιρετό του ΠΥΣΕΕΠ Αττικής. Η διαπραγμάτευση έγινε με την προοπτική να υλοποιηθούν όσο γίνεται περισσότερες προτάσεις των συναδέλφων και της ομοσπονδίας.

 

Η κλιμακούμενη, για μια ακόμη φορά, λασπολογία και φτηνή προκλητικότητα από τους ίδιους γραφικούς (πλέον) τύπους, δε θα μας αποπροσανατολίσει από τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων των συναδέλφων. Είναι άλλο πράγμα η κριτική (και είναι καλοδεχούμενη) για να βελτιώσουμε τη δυνατότητα παρέμβασης και διεκδίκησης, και άλλο η ανεύθυνη και ιδιοτελής συκοφαντία με μανδύα ενδιαφέροντος. Η επιλογή των συναδέλφων που συμμετέχουν σε αυτές τις συναντήσεις γίνεται, χωρίς αποκλεισμούς, με κριτήριο τη γνώση του θέματος και τη συμμετοχή (ουσιαστικά, και όχι λόγια του fb) με προτάσεις προς την ομοσπονδία για τα θέματα των κλάδων μας. Πιστεύουμε ότι η επαναλαμβανόμενη τακτική της συκοφαντίας προς την ομοσπονδία και τους εκπροσώπους της, μόνο κακό κάνει, πράγμα που μας κάνει να αναρωτηθούμε για τη σκοπιμότητά της. Καλούμε για μία ακόμη φορά όλους να συμμετέχουν με τρόπο δημιουργικό στη διαμόρφωση και διεκδίκηση των θέσεών μας. Δε θα επιτρέψουμε την απαξίωση του δευτεροβάθμιου φορέα που εκπροσωπεί το ΕΕΠ και ΕΒΠ από εξωτερικούς αλλά ούτε και εσωτερικούς παράγοντες.

 

 

 

Aθήνα 10/4/2017

 

Α.Π.:86

 

Προς την Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής

 

Διευθυντή. Κ Κασσιανό

 

 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

 

 

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

 

ΣΤΗΝ ΥΑ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΕΠ-ΕΒΠ

 

Σε απάντηση της πρόσκλησης σας που μας αποστείλατε στις 4/4/2017 για την υποβολή προτάσεων σχετικών με την πρόσληψη αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ σας παραθέτουμε τις παρακάτω προτάσεις οι οποίες είναι αποτέλεσμα της ανταλλαγής απόψεων και συζήτησης μεταξύ των συναδέλφων πανελλαδικά.

 

Αν και δεν δόθηκε ο ικανός και απαραίτητος χρόνος ώστε να γίνει επαρκής διάλογος και να έχουν τον χρόνο όλοι οι ενδιαφερόμενοι να τοποθετηθούν μεγάλος αριθμός περιφερειακών συλλόγων και μεμονωμένων συναδέλφων τοποθετήθηκαν σε αυτό το σοβαρό θέμα.

 

 

 

1.ΑΡΘΡΟ 2 : ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄, Τυπικά προσόντα διορισμού κατά κλάδο

 

Κλάδος ΠΕ21/26, στην περίπτωση 3 α) προστίθεται «και ΜΤΣ στη Λογοθεραπεία» (σελίδα 23974)

 

Να ακολουθηθεί η αρχή του βασικού πτυχίου ως απαραίτητο προσόν για συμμετοχή στον διαγωνισμό. Ως τυπικό προσόν διορισμού, με βάση τα ισχύοντα στην ελληνική νομοθεσία δεν μπορεί να μοριοδοτείται ένας μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ως τυπικό προσόν διορισμού αλλά να μοριοδοτείται ως ένα επιπλέον προσόν. Στο παρελθόν έγινε αυτό όταν δεν υπήρχε βασικό πτυχίο που να αντιστοιχεί στην ειδικότητα για την οποία γινόταν η προκήρυξη.

 

Από την στιγμή που έχουν ήδη δοθεί άδειες άσκησης επαγγέλματος ίσως θα έπρεπε να δίνεται μια διαφορετική μοριοδότηση. Είναι σημαντικό η επαγγελματική ιδιότητα να εκφράζεται μέσα από την άδεια άσκησης επαγγέλματος και όχι από την κατοχή ενός μεταπτυχιακού όπως στην περίπτωση των λογοθεραπευτών

 

2.ΑΡΘΡΟ 2 : παρ. 10. ΚΛΑΔΟΣ ΔΕ 1 ΕΒΠ, προστίθεται «πτυχίο ΕΠΑΛ» (σελίδα 23976)

 

Θα ήταν απαραίτητο να διαμορφωθεί μια διαφορετική μοριοδότηση μεταξύ των συναδέλφων αποφοίτων των ΕΠΑΛ (κάποιοι από αυτούς έχουν αποφοιτήσει από την ειδικότητα «επιμελητές κοινωνικής πρόνοιας ή κοινωνικοί φροντιστές» και των αποφοίτων ΙΕΚ στην «ειδικότητα «Προσχολική αγωγή ημερήσια φροντίδα παιδιών με ειδικές ανάγκες» εξαιτίας του διαφορετικού τρόπου απόκτησης του απολυτηρίου αλλά και της πιστοποίησης που έχουν κάποιοι από αυτούς. Δεν καλύπτει την ισότιμη μεταχείριση και τοποθέτηση συναδέλφων η επιλογή συγκεκριμένου απολυτηρίου χωρίς να περιγράφονται και οι αντίστοιχες προϋποθέσεις

 

3.ΑΡΘΡΟ 4 : ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ , Διευκρινήσεις : ii) προστίθεται και ο κλάδος «ΠΕ22»(σελίδα 23979)

 

Η συγκεκριμένη ειδικότητα θα ανοίξει στην προκήρυξη των αναπληρωτών?

 

4.ΑΡΘΡΟ 4 : στο «Διευκρινίζεται ότι :» (σελίδα 23978)

 

Προστίθεται περ. 6 «Τίτλοι σπουδών που δίνουν συνάφεια τόσο στο αντικείμενο απασχόλησης όσο και στην ΕΑΕ δεν λαμβάνουν αθροιστική μοριοδότηση.» (σελίδα 23979)

 

Η μοριοδότηση τίτλων που δίνουν συνάφεια και στον κλάδο και στην ειδική αγωγή είναι απαραίτητο να παίρνουν αθροιστική μοριοδότηση ως ένας τρόπος ισότιμης μεταχείρισης των υποψηφίων.Επίσης είναι σημαντικό να μοριοδοτούνται μεταπτυχιακά στον χώρο των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών

 

5.ΑΡΘΡΟ 4 : Στο τελευταίο εδάφιο, που αφορά την πρόσληψη με προσόντα ΕΝΓ και Braille, (σελίδα 23980) προστίθεται :

 

«Σε περίπτωση εξάντλησης των υποψηφίων με τα ανωτέρω ειδικά προσόντα στους πίνακες της οικείας ΠΔΕ αναζητούνται υποψήφιοι από άλλες ΠΔΕ και στην περίπτωση έλλειψης ενδιαφέροντος δύναται να προσλαμβάνονται υποψήφιοι χωρίς τα ανωτέρω ειδικά προσόντα».

 

Είναι απαραίτητο εξαιτίας του σημαντικού αριθμού τέτοιων υποψηφίων να μοριοδοτούνται περισσότερο η γνώση της γραφής Braille και της νοηματικής.

 

Εαν δεν υπάρχουν στον πίνακα συνάδελφοι με πιστοποίηση στην Braille και στην νοηματική που να εχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους και να έχουν παρουν το πτυχιο τους να εχουν το δικαιωμα να κανουν αιτηση συναδελφοι με καποια βεβαιωση από την γραμματεια της σχολης, και όχι από καποια άλλη περιφερεια

 

6.ΑΡΘΡΟ 4 : Για το ΕΒΠ, Α΄. ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ, (σελίδα 23980), η παράγραφος αντικαθίσταται ως εξής :

 

«Ο βαθμός πτυχίου ΕΠΑΛ ή ΤΕΕ ή ΤΕΛ ή Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείων πέντε δέκατα (0,5) της μονάδας για κάθε βαθμό άνω του δέκα (10) και ο βαθμός πτυχίου ή διπλώματος ΙΕΚ ή τάξης Μαθητείας ΕΠΑΛ εβδομήντα πέντε εκατοστά (0,75) της μονάδας για κάθε βαθμό άνω του δέκα (10)».

 

Οι συνάδελφοι θεωρούν ότι χρειάζεται μεγαλύτερη μοριοδότηση των αποφοίτων των ΙΕΚ σε σχέση με τους υπόλοιπους συναδέλφους που έχουν τελειώσει αντίστοιχες ειδικότητες του ΕΠΑΛ

 

7.ΑΡΘΡΟ 4 : Β. ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ, στην περ. α) :

 

Διαγράφεται η φράση«και με απασχόληση σε άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» (στη σελίδα 23979 για το ΕΕΠ και στη σελίδα 23980 για το ΕΒΠ)

 

Είναι απαραίτητο να μοριοδοτείται η προυπηρεσία στον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής και της αναπηρίας γιατί η εξειδίκευση των εργαζομένων στην ειδική αγωγή εξασφαλίζει και την καλύτερη προσφορά υπηρεσιών

 

και

 

Προστίθεται μετά τη φράση «3 μονάδες» (σελίδα 23979) «Ειδικά για τους υποψήφιους των κλάδων ΠΕ21/26 της περ. 2, ΠΕ22 και ΠΕ31 η προϋπηρεσία υπολογίζεται μετά την κτήση των ΜΤΣ που τους κατέταξαν στους αντίστοιχους κλάδους»

 

Για τον κλάδο ΠΕ21/26 δεν έχει νόημα μια τέτοια μοριοδότηση παρα μόνο στην περίπτωση που χρησιμοποιηθεί το μεταπτυχιακό ως προσόν διορισμού.

 

Στις άλλες ειδικότητες αυτό έχει ένα νόημα επειδή το μεταπτυχιακό χρησιμοποιήθηκε και χρησιμοποιείται ως προσόν διορισμού

 

8.ΑΡΘΡΟ 4, Γ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ (σελίδα 23979) :

 

α) Η επ’ αόριστον αναπηρία 67% και άνω εφόσον η αναπηρία δεν οφείλεται σε κανένα ποσοστό σε ψυχικές διαταραχές επτά (7) μονάδες.

 

γ) Η αναπηρία 67% και άνω ενός ή περισσοτέρων τέκνων επτά (7) μονάδες.

 

Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι η ύπαρξη σχετικής πιστοποίησης από το ΚΕΠΑ (ν. 3863/2010) και οι υποψήφιοι να είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο, σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα.

 

δ) Οι πολύτεκνοι υπό την έννοια της παρ.1 του άρθρου 6 του N. 3454/2006 (ΦΕΚ 75/07.04.2006 τ.Α΄), επτά (7) μονάδες.

 

ε) Η ύπαρξη τριών τέκνων υπό την έννοια του άρθρου 3, παρ.1 του N. 3454/2006, τρεις (3) μονάδες.

 

Στην πλειοψηφία τους πολλοί συνάδελφοι θεωρούν ότι τα κοινωνικά κριτήρια δεν μπορούν να ξεπερνούν την μοριοδότηση της προϋπηρεσίας ή της κατοχής μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών. Ισως χρειάζεται αναθεώρηση της μοριοδότησης μιας και η πλειοψηφία αναγνωρίζει τις ανάγκες για εργασία των συνεδέλφων με αναπηρία και τις ανάγκες που προκύπτουν από την διαφορετική μορφή του προβλήματος υγείας τους ή της αναπηρίας τους

 

9.ΑΡΘΡΟ 8 : ΚΥΡΩΣΕΙΣ (σελίδα 23981), στο τελευταίο εδάφιο η φράση «οφείλουν να καταθέσουν άμεσα στις αρμόδιες Διευθύνσεις υπεύθυνη δήλωση απενεργοποίησης της αίτησής τους» αντικαθίσταται από τη φράση «οφείλουν άμεσα να απενεργοποιήσουν την αίτησή τους».

 

Γενικότερα θέματα μοριοδότησης

 

  1. Όσον αφορά την παιδαγωγική επάρκεια να θεωρείται προσόν διορισμου και για ΤΕ και για ΠΕ και να προηγούνται όσοι την κατέχουν. Επίσης να μην μοριοδοτούνται επιπλέον τα πτυχία που δίνουν την παιδαγωγική επάρκεια
  2. Το πτυχίο των ΙΕΚ να μοριοδοτειται 1,50 της μοναδας για κάθε βαθμο πανω απο 12
  3. Μετατροπή του ΕΒΠ σε ΕΒΕΠ και δυνατοτητα εάν θέλουν να κάνουν αίτηση και σε υψηλότερες θέσεις εάν έχουν τα παιτούμενα προσόντα

 

Τομείς προσόντων και μοριοδότηση

 

1.Μοριοδότηση βασικού πτυχίου και βαθμού του πτυχίου (0,5 ανα μονάδα βαθμού)

 

2.Άδεια άσκήσεως επαγγέλματος όπου αυτή απαιτείται. Η άδεια αυτή να είναι αυτή που εξασφαλίζει την επαγγελματική εμπειρία και όχι η κατοχή ΜΤΣ

 

3. Μοριοδότηση της προυπηρεσίας στην ΕΑ ( σε ΣΜΕΑΕ η ΚΕΔΔΥ να προσμετρούνται περισσοτερα μορια) (0,5 μορια ανα μηνα)

 

4. Μοριοδότηση ισότιμη των μεταπτυχιακών ΕΑΕ με αυτή των μεταπτυχιακών στον κλάδο

 

5. Προυπηρεσίας και προυπηρεσίας ιδιωτικής εκτός εκπαίδευσης

 

6. Μοριοδότηση σεμιναρίων 400 ωρών το ανώτερο με 0,5 μορια. Τα σεμινάρια να γίνονται αποδεκτά εφόσον έχουν διοργανωθεί με την συμμετοχή πανεπιστημιακών ιδρυμάτων