array(37) {
  ["_edit_lock"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(12) "1639722046:7"
  }
  ["_edit_last"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "7"
  }
  ["_thumbnail_id"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "545554"
  }
  ["onesignal_meta_box_present"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "1"
  }
  ["onesignal_send_notification"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_modify_title_and_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_notification_custom_heading"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["onesignal_notification_custom_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["hefo_before"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["hefo_after"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-exclude"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(3) "off"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-genre"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "a:0:{}"
  }
  ["_yoast_wpseo_content_score"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "60"
  }
  ["_yoast_wpseo_focuskeywords"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "[]"
  }
  ["_yoast_wpseo_keywordsynonyms"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(4) "[""]"
  }
  ["_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "4"
  }
  ["author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_602e5ea1ff50d"
  }
  ["protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "no"
  }
  ["_protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020eb6461762"
  }
  ["followipaidia"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(681) "

Ακολουθείστε το iPaidia στο Google News

Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !

" } ["_followipaidia"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_600159e389967" } ["timeless"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_timeless"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6049d47b0fb99" } ["add_post_diada_next"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_diada_next"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_60212afa891da" } ["add_post_in_roi"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_in_roi"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_60210261bb8b7" } ["add_post_diada"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_diada"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_60211cd0e950e" } ["add_post_in_slide"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_in_slide"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6020f9ae65c37" } ["_yoast_wpseo_metadesc"]=> array(1) { [0]=> string(351) "Νέα δεδομένα για τον υπολογισμό μορίων και δεκάδες συνδυασμούς για την τελική επίδοση του υποψηφίου που θα εξασφαλίσει μια θέση στα Πανεπιστήμια, φέρνουν οι αλλαγές που θα ισχύσουν από φέτος." } ["_yoast_wpseo_primary_category"]=> array(1) { [0]=> string(2) "60" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(117) "{"id":"d33cbda5-d2d7-4c91-8b91-13c31a85fc6a","recipients":30014,"external_id":"95328111-5d14-0e8e-a8cf-68b8620a2a37"}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["recipients"]=> array(1) { [0]=> string(5) "30014" } }

: Νέα δεδομένα για τον υπολογισμό μορίων και δεκάδες συνδυασμούς για την τελική επίδοση του υποψηφίου που θα εξασφαλίσει μια θέση στα Πανεπιστήμια, φέρνουν οι αλλαγές που θα ισχύσουν από φέτος.

Ελπίδα Οικονομίδη –

Ένα πολύπλοκο σύστημα με εκατοντάδες διαφορετικούς συντελεστές και συνδυασμούς επιφυλάσσει το στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση φέτος.

Τα όρισαν για πρώτη φορά τον συντελεστή βαρύτητας ανά μάθημα και ανά επιστημονικό πεδίο, σε μια απόπειρα του Υπουργείου Παιδείας να δώσει τη δυνατότητα στα Ιδρύματα να επιλέγουν τους εισακτέους που επιθυμούν βάσει των επιδόσεων, που ορίζουν τα ίδια.

Οι που ανακοινώθηκαν ξεχωριστά από κάθε πανεπιστημιακό τμήμα, προβλέπουν πριμοδότηση των μαθημάτων επιλογής των ίδιων των τμημάτων, δημιουργώντας παράλληλα ένα «κομφούζιο», όσον αφορά τις εκτιμήσεις των βάσεων, καθώς πλέον ο μέσος όρος επίδοσης του κάθε υποψηφίου θα εξαρτάται από το τμήμα επιλογής τους. 

Διαφορετικοί σε ομοειδή τμήματα

Το iPaidia.gr ξεχωρίζει σχολές και τμήματα που αν και έχουν το ίδιο αντικείμενο σπουδών, επέλεξαν να διαφοροποιηθούν όσον αφορά τα μαθήματα, στα οποία θα δώσουν «πριμ», με αποτέλεσμα ο υποψήφιος να πρέπει πλέον να λαμβάνει πολύ σοβαρά υπ’ όψιν του, όχι τη συνολική του επίδοση, αλλά την επίδοσή του στα μαθήματα, στα οποία έχει επιτύχει υψηλή επίδοση, εφόσον θέλει να διεκδικήσει την εισαγωγή του σε ένα τμήμα.

Ενδεικτικά οι κατηγορίες των :

Νομική: Οι σχολές της Νομικής όπως φαίνεται και στον παρακάτω πίνακα επέλεξαν να διαφοροποιηθούν. Για την εισαγωγή στη σχολή του ΕΚΠΑ ή του ΔΠΘ, η επίδοση και των τεσσάρων μαθημάτων υπολογίζεται ισόποσα, δεν ισχύει όμως το ίδιο για τη σχολή της Θεσσαλονίκης, όπου πριμοδοτείται η υψηλή επίδοση στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Αρχαίων Ελληνικών.

Ίδρυμα Τμήμα

Μαθήματα

Βάση 2021
Νεοελληνική Γλώσσα Αρχαία Ελληνικά Ιστορία Λατινικά
ΕΚΠΑ Νομική 25% 25% 25% 25% 18.157
ΑΠΘ Νομική 30% 30% 20% 20% 17.814
ΔΠΘ Νομική 25% 25% 25% 25% 17.048

Ιατρική: Στον αντίποδα,  «σκληρό μπλοκ» αποδείχθηκαν οι Ιατρικές, που ακολούθησαν κοινή γραμμή όχι μόνο στη διατήρηση των ίδιων συντελεστών και στις επτά σχολές, αλλά και στην ισόποση κατανομή όσον αφορά την επίδοση των υποψηφίων, μη δημιουργώντας διαφορετικές συνθήκες εισαγωγής για τους πολυπληθείς υποψηφίους που παλεύουν για μία θέση σε αυτές.

Ίδρυμα Τμήμα

Μαθήματα

Βάση 2021
Νεοελληνική Γλώσσα Φυσική Χημεία Βιολογία
ΕΚΠΑ Ιατρική 25% 25% 25% 25% 18.826
ΑΠΘ Ιατρική 25% 25% 25% 25% 18.654
Παν. Πατρών Ιατρική 25% 25% 25% 25% 18.421
Παν. Ιωαννίνων Ιατρική 25% 25% 25% 25% 18.341
Παν. Θεσσαλίας Ιατρική 25% 25% 25% 25% 18.300
Παν. Κρήτης Ιατρική 25% 25% 25% 25% 18.231
ΔΠΘ Ιατρική 25% 25% 25% 25% 18.159

Ηλεκτρολόγων Μηχανικών: Κοινή γραμμή ακολούθησαν τα περισσότερα κεντρικά Ιδρύματα, όμως στην περιφέρεια εντοπίζονται μικροδιαφορές, οι οποίες μπορεί να «στοιχίσουν» ή αντιθέτως να εξασφαλίσουν την είσοδο ενός υποψηφίου.

Ίδρυμα Τμήμα

Μαθήματα

Βάση 2021
Νεοελληνική Γλώσσα Φυσική Χημεία Μαθηματικά
ΕΜΠ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών 20% 30% 20% 30% 18.487
ΔΠΘ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών 20% 30% 20% 30% 15.039
ΑΠΘ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών 20% 30% 20% 30% 17.996
Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών 30% 20% 20% 30% 9.194
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών 25% 25% 20% 30% 16.367
Πανεπιστήμιο Πατρών Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών 25% 25% 20% 30% 16.914
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών 25% 27% 20% 28% 9.753
Πολυτεχνείο Κρήτης Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών 23% 27% 20% 30% 15.472

Πληροφορική: Σημαντικές διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στα τμήματα της Πληροφορικής με το καθένα να έχει σταθμίσει διαφορετικά τα εξεταζόμενα μαθήματα στο 2ο επιστημονικό πεδίο, με το σύνολο όλων όμως να πριμμοδοτούν το μάθημα των Μαθηματικών. Σημειώνεται ότι για τα εν λόγω τμήματα ισχύουν διαφορετικοί συντελεστές για τους υποψηφίους που θα διεκδικούν από το 4ο επιστημονικό πεδίο.

Ίδρυμα Τμήμα

Μαθήματα

Βάση 2021
Νεοελληνική Γλώσσα Φυσική Χημεία Μαθηματικά
ΕΚΠΑ Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 20% 25% 20% 35% 17.537
ΑΠΘ Πληροφορική 20% 30% 20% 30% 17.339
ΟΠΑ Πληροφορική 20% 30% 20% 30% 17.245
Πανεπιστήμιο Πειραιά Πληροφορική 25% 25% 20% 30% 16.799
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Εφαρμοσμένης Πληροφορικής – Επιστήμη και Τεχνολογία Υπολογιστών 25% 25% 20% 30% 16.606
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Εφαρμοσμένης Πληροφορικής – Πληροφοριακά Συστήματα 25% 25% 20% 30% 16.230
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Πληροφορικής και Τηλεματικής 20% 30% 20% 30% 16.082
Πανεπιστήμιο Κρήτης Επιστήμης Υπολογιστών 26% 27% 20% 27% 15.603
Πανεπιστήμιο Πειραιά Ψηφιακών Συστημάτων 20% 30% 20% 30% 15.518
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών 24% 28% 20% 28% 14.464