Λίγες εβδομάδες πριν ξεκινήσουν οι και  το έχει δώσει οδηγίες για τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων με αλλαγές για τους φετινούς υποψηφίους.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Eλεύθερου Τύπου, μεταβάλλεται η βαθμολόγηση στο μάθημα της και Λογοτεχνίας, το οποίο είναι το μόνο κοινό για όλα τα επιστημονικά πεδία.

Πώς θα βαθμολογείται η και Λογοτεχνία

Το διαγώνισμα χωρίζεται σε τέσσερα ερωτήματα, εκ των οποίων το πρώτο βαθμολογείται με 15 μονάδες, το δεύτερο με 40 μονάδες με τα υποερωτήματα ανάλογα με τη βαρύτητά τους βαθμολογούνται με 15, 15 και 10 μονάδες, το τρίτο θέμα με 15 μονάδες και το τέταρτο με 30 μονάδες.

Στελέχη του υπουργείου Παιδείας σημειώνουν ότι η βαθμολόγηση θα είναι πιο ενισχυμένη στις ερωτήσεις που αφορούν τη Γλώσσα και ελαφρώς χαμηλότερη στα ζητούμενα που αφορούν τη Λογοτεχνία.

Οι εξεταζόμενοι θα ενημερωθούν για τη βαθμολόγηση του κάθε ερωτήματος με το που θα λάβουν το διαγώνισμα, καθώς το μάθημα ανοίγει με την εξέτασή του την αυλαία των στις 15 Ιουνίου.

Σημειώνεται ότι πρόκειται για τη δεύτερη χρονιά που συνεξετάζεται το μάθημα της Γλώσσας με τη Λογοτεχνία και με την εμπειρία της προηγούμενης χρονιάς και δεδομένου ότι το μάθημα εξετάζεται και από μαθητές που προέρχονται από τα επιστημονικά πεδία των Θετικών Επιστημών (πολυτεχνικές σχολές) και των Επιστημών Υγείας (ιατρικές), κρίθηκε απαραίτητη η ενίσχυση του ενός σκέλους του διαγωνίσματος με ελαφρώς μεγαλύτερη μοριοδότηση έναντι του άλλου.

Εισαγωγή της Κοινωνιολογίας

Μία ακόμη σημαντική αλλαγή αφορά την προσθήκη του μαθήματος της Κοινωνιολογίας. Φέτος, για πρώτη φορά, οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξεταστούν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας.

Σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Παιδείας, η εξέταση του μαθήματος θα περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων, με πέντε υποερωτήματα και 50 μονάδες ανά ομάδα.

Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει δύο θέματα ευρείας ανάπτυξης και απαιτεί ικανότητες συνθετικής ανάλυσης και διασύνδεσης γνώσεων.

Στα υπόλοιπα μαθήματα δεν παρατηρούνται αλλαγές σχετικά με τα ζητούμενα και τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων, όμως και οι υπόλοιποι υποψήφιοι έχουν νέες προκλήσεις να αντιμετωπίσουν φέτος.

Μείωση

Η μείωση της ύλης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα που αποφασίστηκε λόγω της αναστολής της λειτουργίας των σχολείων για δύο μήνες, αλλάζει τα δεδομένα του διαγωνίσματος, σημειώνει ο Ελεύθερος Τύπος.

Η πρωτοβουλία για «ψαλίδι» στην ύλη ήταν μια ανακουφιστική απόφαση για τους μαθητές, όμως εκπαιδευτικοί υπογραμμίζουν ότι αυτό δεν συνεπάγεται και ευκολότερα θέματα.

Η μειωμένη ύλη δεν άλλαξε μόνο τη ροή της μελέτης, αλλά θα αλλάξει και τη φιλοσοφία πολλών μαθημάτων στα διαγωνίσματα.

Οι υποψήφιοι δεν μπορούν να απευθυνθούν σε θέματα παλαιότερων ετών, καθώς αυτά έχουν συνταχθεί με τελείως διαφορετικό όγκο ύλης από αυτόν που έχουν να διαχειριστούν φέτος. Η περικοπή σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζει το 1/3 της συνολικής ύλης.

Οι επιπτώσεις από την αλλαγή στη βαθμολόγηση

Η βαθμολόγηση των φετινών υποψηφίων επηρεάζεται και από το γεγονός ότι καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας, που μέχρι πέρσι πριμοδοτούσαν τις επιδόσεις σε μαθήματα ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο από το οποίο προέρχεται ο κάθε υποψήφιος.

εκτιμάται ότι θα οδηγήσει και σε μια πλασματική και πολύ μικρή άνοδο των βάσεων, ακόμα και αν οι επιδόσεις των μαθητών είναι ακριβώς ίδιες με πέρσι. Φυσικά πρόκειται για μια τεχνική αλλαγή που δεν αλλάζει τίποτα στην ουσία των εξετάσεων αλλά και στη μάχη των υποψηφίων για μία θέση στην πρώτη τους επιλογή.