:  Ξεκινούν την Πέμπτη για τα ΕΠΑΛ και την Παρασκευή για τα Γενικά Λύκεια οι .

Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, αναμένονται νέα δεδομένα για την πορεία των φετινών .

Πιο αναλυτικά, θεωρείται πιθανό να σημειώσουν άνοδο σε συγκεκριμένες περιζήτητες σχολές κεντρικών , αλλά και σημαντική πτώση στις υπόλοιπες εφόσον μάλιστα σημειωθούν «χαμηλές πτήσεις» στις επιδόσεις των υποψηφίων ύστερα από δύο χρόνια καραντίνας. Τέσσερα είναι τα κλειδιά για την πορεία των : οι αυξομειώσεις του αριθμού εισακτέων, οι νέοι συντελεστές βαρύτητας, ο δείκτης δυσκολίας των θεμάτων που θα καθορίσουν τις επιδόσεις των μαθητών, καθώς και τα νέα μηχανογραφικά δελτία που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι.

Το παζλ των φετινών εξετάσεων περιλαμβάνει ότι κάθε τμήμα θα ορίζει δικό του συντελεστή για καθένα από τα τέσσερα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που μπορεί να είναι αυξημένος ή μειωμένος σε σχέση με πέρυσι ή και να μπαίνει για πρώτη φόρα, πράγμα που σημαίνει ότι οι προβλέψεις για την πορεία των φετινών βάσεων εισαγωγής θα είναι πολύ πιο δύσκολες και σε κάθε περίπτωση μη εύκολα συγκρίσιμες με τις αντίστοιχες περσινές.

Διάταξη για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στο σχέδιο νόμου για τα ΑΕΙ

Όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε προς διαβούλευση «ο συντελεστής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής μπορεί να τροποποιείται με απόφαση του κατά περίπτωση αρμόδιου οργάνου, η οποία εκδίδεται έως τις 31 Αυγούστου εκάστου έτους και αφορά στις προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του επόμενου σχολικού έτους».

Οι συντελεστές βαρύτητας που αποδίδονται στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, καθορίζονται με απόφαση της συγκλήτου του οικείου Α.Ε.Ι., η οποία εκδίδεται έπειτα από πρόταση κάθε σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης» του.

Οι βάσεις αναμένεται να ανακοινωθούν το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου, όπως εκτιμά το υπουργείο Παιδείας, καθώς εφέτος οι προκαταρκτικές εξετάσεις για τις σχολές άλλων Στρατιωτικές και Αστυνομικές, πραγματοποιήθηκαν νωρίτερα.

Τρόπος υπολογισμού

Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου που συμμετέχει στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις και εφεξής για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής:

Ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού, όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, όπως αυτός καθορίστηκε με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος.

Τα τέσσερα γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί 1.000, για να προκύψει ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου.

Δεδομένου του γεγονότος ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων, όπως τέθηκαν από τα Ιδρύματα, σε κάποιες περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ιδίου γνωστικού αντικειμένου, ενδέχεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων.

Ακολουθούν παραδείγματα υπολογισμού μορίων και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία:

Υποψήφιος για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:

Συγκεντρώνει για τη Νομική Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) 18.680 μόρια, ενώ για τη Νομική Κομοτηνής (Δ.Π.Θ.) 18.900 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών.

Υποψήφιος για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:

Συγκεντρώνει για την Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Αθήνας (Ε.Μ.Π.) 20.800 μόρια, ενώ για την Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πάτρας (Παν. Πατρών) 20.580 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών.

Υποψήφιος για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:

Συγκεντρώνει για την Ιατρική Αθήνας (Ε.Κ.Π.Α.) 18.225 μόρια, ενώ για την Ιατρική Πάτρας (Παν. Πατρών) 18.490 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών.

Υποψήφιος για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:

Συγκεντρώνει για την Οικονομικών Επιστημών Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) 17.320 μόρια, ενώ για την Οικονομικής Επιστήμης (Παν. Πειραιά) 17.840 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών.