ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε.  ΑΙΓΑΛΕΩ   – Όχι στις συγχωνεύσεις-συνενώσεις –  Για άλλη  μια φορά αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας να χτυπήσει αιφνιδιαστικά την προσχολική αγωγή /εκπαίδευση σύμφωνα  με τη προσφιλή τακτική του αυτή των αλλαγών κατά τη διάρκεια  των διακοπών (Πάσχα και καλοκαίρι ).

Αυτή τη φορά ο Υπουργός Παιδείας , ενώ  συζητείται το «ΣΝ  για την Οργάνωση και Λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης προαναγγέλει τη συνένωση των Σχολών Βρεφονηπιοκομίας των ΤΕΙ και Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των ΑΕΙ, χρησιμοποιώντας το βέβαια και σαν κουρνιαχτό , αφού η παιδεία , χρειάζεται λεφτά . Οι δύο σχολές χρειάζονται κονδύλια για να λειτουργήσουν  και όχι συγχώνευση.

Η παιδεία  όμως όπως  και τα άλλα κοινωνικά αγαθά μπήκε στο κρεβάτι του Προκρούστη και  κόπηκαν οι δαπάνες  για να υπηρετηθούν τα μνημόνια και οι απαιτήσεις των αφεντικών , βουλιάζοντάς την ακόμα πιο πολύ στην ανυπαρξία !

Στην τελευταία θέση στην Ευρώπη για δαπάνες στην παιδεία βρίσκεται η Ελλάδα με ποσοστό μείωσης δαπανών στα χρόνια των μνημονίων που αγγίζει το 36% !!!

Όσο θόρυβο και να κάνει η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύψει ότι πίσω ουσιαστικά από τις συγχωνεύσεις κρύβεται το τέταρτο μνημόνιο και οι αδηφάγες ορέξεις των δανειστών.

Ενώ η συγχώνευση των δυο  σχολών είναι η πρώτη ανάγνωση, αυτό που τεχνηέντως κρύβεται  από  πίσω είναι η προσπάθεια του Υπουργείου για άλλη μια φορά ,να βάλει σε εφαρμογή την ενοποίηση της προσχολικής αγωγής  και φροντίδας (Παιδικοί Σταθμοί ) με την Προσχολική Αγωγή/Εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο ) ενώνοντας  τις ηλικίες 0-6 ετών . Αυτό στην πραγματικότητα σημαίνει αναδιάρθρωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού το Νηπιαγωγείο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η εποπτεία πιθανότατα σημαίνει ακόμα υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης για ένα κομμάτι του μαθητικού πληθυσμού και χειροτέρευση των εργασιακών συνθηκών για ένα κομμάτι των εκπαιδευτικών.

Ποιος είναι τόσο αφελής να πιστεύει πως η μεταφορά των εργαζομένων θα γίνει προς το υπουργείο παιδείας και όχι προς την τοπική αυτοδιοίκηση όταν διακαώς το κράτος προσπαθεί να πετάξει κομμάτια από πάνω του που αφορούν τη δημόσια παρεχόμενη εκπαίδευση και τις μόνιμες και σταθερές εργασιακές σχέσεις.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι γίνεται μια διαρθρωτική αλλαγή με τρόπο τόσο αιφνιδιαστικό που θα μείνει να χαρακτηρίζει την αλλοπρόσαλλη εκπαιδευτική πολιτική του υπουργού παιδείας και της κυβέρνησής του.

Η ενοποίηση των ηλικιών 0-6 εκπαιδευτικά, δεν έχει καμιά νομιμοποίηση ούτε από την εκπαιδευτική κοινότητα ούτε από την κοινωνία ούτε από τους επιστημονικούς φορείς και αυτός είναι ο λόγος που γίνεται στη μέση του καλοκαιριού τόσο καλυμμένα .

Το νηπιαγωγείο που ξέρουμε θα αλλάξει μορφή και από μικρή σχολική μονάδα εκπαίδευσης και αγωγής θα μετατραπεί σε παιδικό κέντρο που θα φιλοξενεί από βρέφη ως παιδιά 6 ετών με διαφορετικές ανάγκες.

Η πολιτική του υπουργείου υπήρξε τόσο παρελκυστική που μετά την εξαγγελία για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή/εκπαίδευση η υπαναχώρηση ήταν τόσο άμεση που γίνεται σαφές πως στην πραγματικότητα έγινε για να οδηγήσει στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα.

Να δούμε ποιους εξυπηρετεί μια  τέτοια εξέλιξη.

1.Όσους επιθυμούν Voucher στο νηπιαγωγείο και  αξιολόγηση -κατάταξη στην Πρωτοβάθμια από την πίσω πόρτα.

2.Πολιτικούς φίλους που επιδιώκουν να διευρύνουν τα εργασιακά δικαιώματα εργασιακής ομάδας.

3.Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης που πάντα επεδίωκαν κομμάτια της δημόσιας εκπαίδευσης και έμμεση ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης μέσω των κουπονιών.

4.Το υπουργείο που επιθυμεί να απαλλαγεί από κομμάτι της Δημόσιας Δωρεάν εκπαίδευσης.

5.Μερίδα πανεπιστημιακών που εποφθαλμιούν τα πακέτα των εξομοιώσεων .

Οι εξομοιώσεις αφορούν  το κομμάτι των νηπιοβρεφοκόμων ώστε να γίνουν νηπιαγωγοί αλλά και το κομμάτι των νηπιαγωγών για να γίνουν νηπιοβρεφοκόμοι ακόμα κι αν δε θέλουν.  Αυτό σημαίνει ενιαίες σχολές και ενιαίο εργασιακό τοπίο. Το γεγονός ότι όλοι πρέπει να μπουν στη διαδικασία της εξομοίωσης δείχνει από τη μια μεριά  ότι οι σχολές είναι διαφορετικές και με διακριτά αντικείμενα , τα χρήματα που θα διατεθούν για να εξομοιωθεί ό ένας κλάδος στο αντικείμενου του άλλου είναι πολλά, από την άλλη.

Δεν λέμε όχι σε οποιαδήποτε αναβάθμιση ή εισαγωγή σχολής στα ΑΕΙ, λέμε ΟΧΙ όμως στην ενοποίηση. Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί λέμε όχι στην αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης και θα αναγκάσουμε τον υπουργό να πάρει πίσω την εξαγγελία για ενοποίηση –συγχώνευση των σχολών.

Το δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο όμως, δε θα το χαρίσουμε σε κανένα συμφέρον …..δεν υπάρχει καμιά επιστημονική βάση σε όλο αυτό το οποίο, εξυπηρετεί τη φτωχή, οπισθοδρομική, ευέλικτη, φτηνή, παροχή υπηρεσιών και όχι την αγωγή και  εκπαίδευση… .θα το σταματήσουμε….. αγωνιζόμενοι, μαχητικά….. δε θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε!

Πανεπιστημιακές σχολές ναι, αν αυτό είναι το ζητούμενο ,με διακριτούς όμως ρόλους και εργασιακά δικαιώματα για τους αποφοίτους.

Ζητούμε από τη ΔΟΕ να απαιτήσει συνάντηση με τον υπουργό και να συμπεριλάβει και αυτό το θέμα στην ατζέντα.

Απαιτούμε από το υπουργείο

Όλα τα παιδιά 0-4 που οι γονείς τους ζητούν να έχουν θέση στους παιδικούς σταθμούς Δημόσια και Δωρεάν χωρίς κουπόνια με ευθύνη του κράτους και μόνιμο προσωπικό.
Όλα τα παιδιά 4-6 στα Δημόσια Νηπιαγωγεία με βάση τον 14χρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό (Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή/εκπαίδευση-ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο).

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                       Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΒΑΪΝΑΣ                                               ΣΤΕΛΛΑ  ΤΡΑΓΑ