Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλει υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που θα παραμείνουν κλειστά λόγω κακοκαιρίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις από την ΟΙΕΛΕ, η οποία κάνει λόγο για μια επιλογή «υποκριτική» και αποκλειστικά επικοινωνιακού χαρακτήρα.
Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι, υπό τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην Αττική, παραμένει άγνωστο αν οι οικογένειες θα διαθέτουν σταθερή ηλεκτροδότηση, ενώ οι εκπαιδευτικοί καλούνται μέσα σε ελάχιστες ώρες να προετοιμάσουν πλήρες ψηφιακό μάθημα.
Την ίδια στιγμή, η ΟΙΕΛΕ τονίζει πως η πολύωρη παραμονή μαθητών μπροστά σε οθόνες είναι παιδαγωγικά επιζήμια και ότι οι απαιτήσεις για ταυτόχρονες συνδέσεις μαθητών και γονιών-εκπαιδευτικών δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα των ελληνικών νοικοκυριών. Επιπλέον, υπενθυμίζει ότι, σύμφωνα με τον Ν. 4808/2021, η τηλεργασία συνοδεύεται από ειδικό επίδομα, το οποίο – όπως καταγγέλλει – σχεδόν κανένα ιδιωτικό σχολείο δεν καταβάλλει.
ΔΕΙΤΕ Εκπαιδευτικοί: Η κακοκαιρία αποκαλύπτει ξανά τα κενά της πολιτείας στις σχολικές εγκαταστάσεις
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ:
Υποκριτική και επικοινωνιακού περιεχομένου η υποχρεωτική τηλεκπαίδευση λόγω κακοκαιρίας…
Γνωρίζουμε ότι κάποιοι εκ των δήθεν αρίστων, προσποιούμενοι τους υπερασπιστές της προσπάθειας (όταν ευλογούν, από την άλλη, τα πληρωμένα μεταπτυχιακά, την εισαγωγή στα ιδιωτικά πανεπιστήμια με βαθμούς κάτω της βάσης και επιδιώκουν την κατάργηση των Πανελλαδικών για να εισάγονται τα τέκνα της ελίτ ανεμπόδιστα στο δημόσιο πανεπιστήμιο) θα εκμανούν με την ανακοίνωσή μας.

ΔΕΙΤΕ Εκπαιδευτικοί – Κλειστά σχολεία λόγω κακοκαιρίας: Στο προσκήνιο οι ευθύνες της πολιτείας
Θεωρούμε, ωστόσο, απολύτως υποκριτική και καθαρά επικοινωνιακής φύσης την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την πραγματοποίηση υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης αύριο στα σχολεία που θα παραμείνουν κλειστά λόγω κακοκαιρίας.
Πρώτον, διότι είναι άγνωστο πόσα νοικοκυριά θα έχουν αύριο – υπό τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην Αττική – συνεχές ρεύμα, ώστε οι εκπαιδευτικοί να προσφέρουν αδιάλειπτα υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης.
Δεύτερον, διότι οι εκπαιδευτικοί είναι εξαιρετικά δύσκολο μέσα σε λίγες ώρες να προετοιμάσουν ψηφιακό μάθημα, ασκήσεις και δραστηριότητες.
Τρίτον, διότι (όπως έχουμε και στο παρελθόν επαναλάβει) η πολύωρη σύνδεση των μαθητών με την οθόνη είναι επιζήμια. Στα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου προκρίνεται ένα μεικτό σύστημα σύγχρονης και ασύγχρονης διαδικτυακής τηλεκπαίδευσης.
ΔΕΙΤΕ Κλειστά σχολεία λόγω κακοκαιρίας: ΠΡΟΣΟΧΗ! Έτσι θα γίνουν τα μαθήματα
Τέταρτον, διότι πολλοί από τους εκπαιδευτικούς έχουν παιδιά που είναι μαθητές. Πόσα λάπτοπ και υπολογιστές πρέπει να έχει ένα σπίτι, ώστε οι γονείς να διδάσκουν και οι μαθητές να παρακολουθούν;
Πέμπτον, κάποιοι γονείς εκπαιδευτικοί θα πρέπει να κρατήσουν ταυτόχρονα και τα παιδιά τους πολύ μικρής ηλικίας. Αυτοί πώς θα διδάξουν, άραγε
Έκτον, σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι εργαζόμενοι που τηλεργάζονται θα πρέπει να λάβουν ειδικό επίδομα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 64 του Ν. 4808/2021. Σχεδόν κανένα ιδιωτικό σχολείο δεν καταβάλλει το επίδομα τηλεργασίας
Η ΟΙΕΛΕ θεωρεί πως πράγματι σε περιόδους μεγάλης διάρκειας μη δυνατότητας πραγματοποίησης δια ζώσης μαθημάτων, η τηλεκπαίδευση αποτελεί εναλλακτική λύση. Αρκεί να τηρούνται οι προβλέψεις του κανονισμού GDPR και να προκρίνεται, όπως στις περισσότερες χώρες με σοβαρά εκπαιδευτικά συστήματα, το μικτό σύστημα σύγχρονης και ασύγχρονης κι όχι τα βλαπτικά παιδαγωγικά, ψυχοσυναισθηματικά και εξοντωτικά για τους εκπαιδευτικούς 8ωρα ή ακόμη και 10ωρα στην κάμερα που εφάρμοζαν στην Ελλάδα οι εντελώς απαίδευτοι και άσχετοι με την τηλεκπαίδευση δήθεν «εκσυγχρονιστές».
Προτείνουμε για τις 2-3 ημέρες (το πολύ) ανά έτος που τα σχολεία κλείνουν λόγω κακοκαιρίας στην περιοχή της Αττικής (και στις περισσότερες περιοχές της χώρας), τα σχολεία να έχουν έτοιμα προγράμματα ασύγχρονης εκπαίδευσης. Είναι πολύ πιο απλή και πρακτική η διαμοίραση παιδαγωγικού υλικού σε μορφή βίντεο, φυλλαδίων, ηλεκτρονικών ασκήσεων κ.λπ. που θα απασχολήσει δημιουργικά τα παιδιά και θα τα βοηθήσει να κάνουν μια εξαιρετική επανάληψη της ύλης. Με τον τρόπο αυτό θα αποφευχθούν πολλά από τα προβλήματα που δημιουργεί η, σε απολύτως έκτακτες περιστάσεις, σύγχρονη τηλεκπαίδευση.
Τέλος, θερμά συγχαρητήρια στα ιδιωτικά σχολεία που, αντιλαμβανόμενα την κατάσταση, ενημέρωσαν ότι αύριο δεν θα πραγματοποιηθεί τηλεκπαίδευση.