Τι είπε μιλώντας στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής η κ. Κεραμέως για την, αλλά και για την πορεία προς τις κάλπες.

Στο εάν πιστεύει τελικά ότι δεν , απαντά ότι: «Οι Πανελλαδικές φέτος θα ξεκινήσουν την 1η Ιουνίου και θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος του μήνα και είναι σαφές ότι δεν πρόκειται να επηρεαστούν από την εκλογική αναμέτρηση, καθώς ο χρόνος διεξαγωγής τους έχει συμπεριληφθεί στον συνολικό κυβερνητικό σχεδιασμό του πρωθυπουργού».

Κυρία υπουργέ, είδαμε, με αφορμή την κακοκαιρία, να επιστρέφουμε στο μοντέλο της τηλεκπαίδευσης. Αυτό θα ακολουθούμε τελικά σε κάθε περίπτωση έκτακτης ανάγκης;

Η τηλεκπαίδευση είναι ένα πολύτιμο εργαλείο, ένα κεκτημένο της εκπαιδευτικής κοινότητας από την περίοδο της πανδημίας, το οποίο επιτρέπει τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας όταν για αντικειμενικούς λόγους δεν είναι εφικτή η διά ζώσης λειτουργία των σχολείων, π.χ. για λόγους υγειονομικούς, όπως η πανδημία, για λόγους φυσικών φαινομένων/καταστροφών, όπως σεισμοί, χιόνια κ.λπ.

Προ ημερών βιώσαμε ένα ακραίο καιρικό φαινόμενο και, όπως έχουμε την απαίτηση το κράτος να έχει συνέχεια π.χ. στα νοσοκομεία και στην Αστυνομία, με τον ίδιο τρόπο πλέον το κράτος έχει συνέχεια και στην εκπαίδευση. Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα.

Υπάρχουν περιοχές της χώρας μας όπου τα ακραία καιρικά φαινόμενα διαρκούν για αρκετές μέρες ή και εβδομάδες τον χρόνο. Και σε αυτές τις περιπτώσεις η τηλεκπαίδευση έχει δώσει λύση. Κατά την πρόσφατη κακοκαιρία, το 98% των τάξεων λειτούργησαν διαδικτυακά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στις περιοχές που αποφασίστηκε η αναστολή της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων, χωρίς να σημειωθούν τεχνικά ζητήματα. Είναι εντυπωσιακό πώς μέσα σε λίγη ώρα μπορεί πλέον ολόκληρη η σχολική κοινότητα 1,6 εκατ. ανθρώπων να μεταφέρει την εκπαιδευτική διαδικασία από τη διά ζώσης σε εξ αποστάσεως, εφόσον παρίσταται ανάγκη. Αυτό πιστώνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις οικογένειές τους, που επιδεικνύουν ευελιξία και προσαρμοστικότητα.

Είδαμε τον κ. Φίλη να ζητά από τους μαθητές και προφανώς και τους εκπαιδευτικούς να κλείσουν τις οθόνες και να χαρούν το χιόνι. Πώς το ακούσατε;

Είναι μία θλιβερή δήλωση αυτή του κ. Φίλη, ο οποίος, αντί να αναγνωρίσει το μεγάλο επίτευγμα της χώρας μας και της εκπαιδευτικής κοινότητας, για όσο και όπου υπάρχει ανάγκη να συνεχίζεται η μαθησιακή διαδικασία, καταφεύγει και πάλι στον λαϊκισμό.

Παρότι η τηλεκπαίδευση πλέον εφαρμόζεται σε έκτακτες συνθήκες και σε άλλες χώρες της Ε.Ε., δεν ξέρω αν υπάρχει άλλη που να μπορεί τόσο άμεσα και με τόσο ήπιο τρόπο να μεταφέρει όλη τη διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία σε εξ αποστάσεως. Τι προτείνει δηλαδή ο κ. Φίλης, όταν τα σχολεία μένουν κλειστά για τρεις ή τέσσερις ημέρες, μία εβδομάδα ίσως, εξαιτίας των καιρικών φαινομένων; Σκοτάδι; Να μην κάνουν τίποτα τα παιδιά; Ας το παραδεχτεί. Προφανώς και τα παιδιά πρέπει να παίζουν, το παιχνίδι είναι πολύ σημαντικό και γι’ αυτό υπάρχει άπλετος χρόνος. Είναι άλλωστε ένας από τους λόγους για τους οποίους επεκτείναμε το ολοήμερο σχολείο, ώστε τα παιδιά να ολοκληρώνουν τη μελέτη τους στο σχολείο και μετά να έχουν χρόνο για να παίζουν και να περνούν ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους τους. Ο λαϊκισμός στην Παιδεία έχει ήδη κοστίσει πολύ. Αν ήταν ο κ. Φίλης υπουργός Παιδείας, για τουλάχιστον τέσσερις ημέρες τα παιδιά δεν θα είχαν απολύτως καμία επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία, φανταστείτε τι θα γινόταν στην πανδημία. Σκοτάδι για μήνες.

Υπάρχει περίπτωση να πάμε σε… ακυβερνησία στα πανεπιστήμια, εξαιτίας της μη συγκρότησης συμβουλίων διοίκησης; Τι σημαίνει αυτό για τους φοιτητές;

Ο νέος νόμος για τα πανεπιστήμια εφαρμόστηκε αμέσως. Σε επτά από τα δέκα πανεπιστήμια που είχαν το τελευταίο διάστημα διαδικασίες ανάδειξης, οι διαδικασίες αυτές ολοκληρώθηκαν πολύ γρήγορα, χωρίς προβλήματα, γεγονός που καταδεικνύει ότι το νέο πλαίσιο εφαρμόζεται κανονικά. Σε τρία σημειώνεται αδυναμία συμφωνίας και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει συγκεκριμένο πλαίσιο που προβλέπει ότι, επί αδυναμίας συγκρότησης νέων οργάνων διοίκησης, η διαδικασία ξεκινά και πάλι από την αρχή. Σε αυτό το στάδιο είμαστε. Δεν είναι κάτι που βλέπουμε πρώτη φορά. Συμβαίνει και σε άλλα όργανα. Λύσεις υπάρχουν και η εξεύρεσή τους εναπόκειται στη βούληση της πανεπιστημιακής κοινότητας για επίτευξη συμφωνίας ή διαφορετικά, σε περίπτωση μη συμφωνίας, στη δυνατότητα για επανεκκίνηση της διαδικασίας.

Πιστεύετε τελικά ότι δεν θα έχουμε μέσα στις Πανελλαδικές εκλογική αναμέτρηση;

Το πρόγραμμα των Πανελλαδικών εξετάσεων το ανακοινώσαμε για πρώτη φορά από την περασμένη χρονιά, από σεβασμό στους υποψηφίους, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους, ώστε να τους στηρίξουμε στον προγραμματισμό τους. Οι Πανελλαδικές φέτος θα ξεκινήσουν την 1η Ιουνίου και θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος του μήνα και είναι σαφές ότι δεν πρόκειται να επηρεαστούν από την εκλογική αναμέτρηση, καθώς ο χρόνος διεξαγωγής τους έχει συμπεριληφθεί στον συνολικό κυβερνητικό σχεδιασμό του πρωθυπουργού.

Βλέπουμε να διαμορφώνεται ένα τοξικό κλίμα. Από τη μια ο ΣΥΡΙΖΑ θα επιβάλει την επαναφορά της δημοκρατίας με το καλό ή με το άγριο και από την άλλη η δεύτερη φορά Αριστερά θα είναι αλλιώς. Ετσι θα πάμε στις εκλογές;

Ετσι επιδιώκει ο ΣΥΡΙΖΑ να πάμε στις εκλογές. Η έλλειψη πειστικών επιχειρημάτων τον οδηγεί όλο και πιο βαθιά στον λαϊκισμό και τη λάσπη. Η τεράστια αδυναμία του, όταν συγκρίνεται η δική του διακυβέρνηση με τη διακυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, τον οδηγεί σε ακραίες συμπεριφορές, που προσβάλλουν τη λειτουργία των θεσμών. Είμαστε αποφασισμένοι να εμποδίσουμε τη μετατροπή της προεκλογικής περιόδου σε μια τοξική και άγονη αντιπαράθεση. Επιδίωξή μας δεν είναι να συγκρουστούμε, είναι να συγκριθούμε με τον ΣΥΡΙΖΑ. Για να καταδειχτεί, για μία ακόμα φορά, ότι απέναντι στη θετική πορεία, τη σιγουριά, την ανάπτυξη, τη στήριξη της κοινωνίας, την ισχυρή θέση της Ελλάδας, που διασφαλίζει η Νέα Δημοκρατία, υπάρχει η επιστροφή στις ίδιες πολιτικές, στις ίδιες αντιλήψεις και στις ίδιες πρακτικές που ζήσαμε επί ΣΥΡΙΖΑ. Πολιτικές που απέτυχαν, αντιλήψεις που διέλυσαν τη μεσαία τάξη, πρακτικές που έθεσαν σε κίνδυνο τη θέση της χώρας μας στην Ευρώπη.

Μιλάτε με τους πολίτες και φυσικά με αυτούς που ζουν στη Βόρεια Αθήνα, όπου θα είστε και πάλι υποψήφια. Τι σας λένε; Πού πιστεύετε ότι θα κριθεί το αποτέλεσμα της κάλπης;

Από τις συζητήσεις μου με τους πολίτες, παντού και περισσότερο στον Βόρειο Τομέα της Αθήνας, διαπιστώνω ότι δύο είναι τα κύρια στοιχεία που θα κρίνουν το αποτέλεσμα των εκλογών. Το πρώτο είναι η σύγκριση Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑ, τόσο σε επίπεδο αποτελεσμάτων διακυβέρνησης όσο και σε επίπεδο ηγετών, πρωθυπουργών. Το δεύτερο είναι η επιθυμία για πρόοδο, για ανάπτυξη και σταθερότητα στη χώρα – σε συνδυασμό με το πρώτο στοιχείο, το πρόσωπο και το κόμμα που εμπιστεύονται οι πολίτες ότι μπορεί να τις διασφαλίσει. Και στα δύο αυτά στοιχεία, κάθε ημέρα που περνά, ενισχύεται η πολιτική κυριαρχία της Νέας Δημοκρατίας. Οι δεσμεύσεις της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη έγιναν πράξη. Υλοποιήσαμε πολιτικές που άλλαξαν την Ελλάδα. Αναβαθμίζουμε την εκπαίδευση, από το νηπιαγωγείο έως το πανεπιστήμιο, ώστε να προσφέρει σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες, που επιτρέπουν στα παιδιά μας να διεκδικήσουν τα όνειρά τους. Η πατρίδα μας αποτελεί σήμερα παράγοντα σταθερότητας και αξιόπιστο εταίρο που πρωταγωνιστεί στην Ευρώπη. Αναπτύσσεται με ρυθμούς πολύ υψηλότερους από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Πετυχαίνει ρεκόρ επενδύσεων. Μειώνει την ανεργία. Αυξάνει τις συντάξεις και τον κατώτατο μισθό. Στηρίζει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις για να αντιμετωπίσουν την παγκόσμια ενεργειακή και πληθωριστική κρίση. Παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες που βελτιώνουν την ποιότητα της καθημερινότητάς μας. Σε αντίθεση με τον λαϊκισμό, την αναποτελεσματικότητα, την αβεβαιότητα του ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Δημοκρατία προσφέρει υπευθυνότητα, αποτελεσματικότητα, σιγουριά για τη θετική πορεία της πατρίδας μας.

Η αξιολόγηση πιστεύετε ότι αυτή τη φορά θα γίνει πραγματικότητα;

Η αξιολόγηση είναι ήδη πραγματικότητα και μάλιστα δομείται σε τρία επίπεδα. Το πρώτο αφορά στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, το δεύτερο στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος και το τρίτο αφορά στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποία ξεκίνησε φέτος για πρώτη φορά ύστερα από 41 ολόκληρα χρόνια. Η αξιολόγηση στα δύο πρώτα επίπεδα διενεργείται πλέον για δεύτερη χρονιά και ήδη έχουμε απτά αποτελέσματα. Θα σας δώσω δύο παραδείγματα: Επισκέφθηκα ένα σχολείο στην περιφέρεια, το οποίο μέσω της αξιολόγησης σχολικής μονάδας διαπίστωσε ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης ως προς την εξωστρέφεια του σχολείου, επί της οποίας δεν είχε αναλάβει δράσεις. Στη βάση της ανατροφοδότησης που έλαβε από τον σύμβουλο εκπαίδευσης για πρώτη φορά φέτος, λοιπόν, το σχολείο και οι μαθητές του συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα.

Αντιστοίχως η αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος, η «ελληνική PISA», διαπίστωσε συγκεκριμένες ανάγκες στο γυμνάσιο και σε ζητήματα γλωσσικών δεξιοτήτων και μαθηματικών, οι οποίες ενσωματώθηκαν στον σχεδιασμό των αντίστοιχων νέων προγραμμάτων σπουδών που βρίσκονται σε πιλοτική εφαρμογή, προ της εισαγωγής τους σε όλα τα σχολεία της χώρας. Ως προς την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, κινείται σε δύο άξονες.

Ο πρώτος αφορά στην επιστημονική κατάρτιση, δηλαδή εάν για παράδειγμα τα μαθηματικά που διδάσκει ο εκπαιδευτικός είναι σωστά και πλήρη, αλλά και στο παιδαγωγικό κομμάτι, εάν δηλαδή ο εκπαιδευτικός μπορεί αποτελεσματικά να μεταλαμπαδεύσει γνώσεις και δεξιότητες. Ο δεύτερος αφορά την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια. Ο χαρακτήρας της αξιολόγησης είναι καθαρά βελτιωτικός. Σε περίπτωση θετικής αξιολόγησης, οι εκπαιδευτικοί παίρνουν επιπλέον μόρια, τα οποία χρησιμοποιούνται για την επαγγελματική τους ανέλιξη σε θέσεις ευθύνης, γεγονός που συνεπάγεται και μισθολογική άνοδο. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι χρήζουν βελτίωσης, τότε προβλέπεται υποχρεωτική επιμόρφωση.