– Τι είπε η Νίκη Κεραμέως για κατά την εισήγηση των προωθούμενων διατάξεων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής .

Η ίδια υπενθύμισε ότι το υπουργείο προχώρησε πέρυσι σε 4.500 μόνιμους ειδικής αγωγής και άμεσα προχωρά «σε 11.700 μόνιμους στην γενική εκπαίδευση τους πρώτους μετά από 12 χρόνια»

Αναφορικά με την αυτονομία σχολικής μονάδας, η κυρία Κεραμέως είπε πως «πάνω από το 80% των αποφάσεων λαμβάνεται σε κεντρικό επίπεδο. Σε άλλες χώρες με αποκεντρωμένη διοίκηση το ποσοστό είναι 35%. Στόχος αποτελεί η απελευθέρωση της δημιουργικής πρωτοβουλίας των εκπαιδευτικών που γνωρίζουν καλύτερα από όλους τις ανάγκες του σχολείου. Ενδεικτικές ρυθμίσεις είναι: ελεύθερη επιλογή βιβλίου (πολλαπλό βιβλίο) ώστε οι εκπαιδευτικοί να επιλέγουν το που θέλουν να διδάξουν. Ολο αυτό το υλικό θα είναι διαθέσιμο σε ψηφιακή βιβλιοθήκη για να κατευθύνουν οι εκπαιδευτικοί τους μαθητές σε πηγές. Ελευθερία ως προς τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών. Σήμερα υπάρχει ένα αναλυτικό πλάνο για το πότε πρέπει να μπαίνουν διαγωνίσματα και πόσες ώρες. Εμείς λέμε ότι οι εκπαιδευτικοί ξέρουν καλύτερα και τους αφήνουμε να αξιολογούν με τον τρόπο που αυτοί ξέρουν τους μαθητές τους».

Για τον μηχανισμό αξιολόγησης των εκπαιδευτικών υπογράμμισε ότι ο χαρακτήρας του είναι βελτιωτικός και όχι τιμωρητικός.

«Κανένα σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί αν πρώτα δεν αξιολογηθεί. Αν δεν καταγραφούν τα θετικά σημεία και εκείνα που επιδέχονται βελτίωσης» εξήγησε η υπουργός.

Παράλληλα, σημείωσε ότι η θετική θα δίνει μόρια στους εκπαιδευτικούς ώστε να ανελιχθούν στην πυραμίδα διοίκησης ενώ σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης θα ενεργοποιούνται επιμορφωτικές διαδικασίες.

Αναφορικά με την ενίσχυση των δομών εκπαίδευσης η κυρία Κεραμέως επισήμανε ότι το υπουργείο προχωρά άμεσα σε θέσπιση 1.100 οργανικών θέσεων για ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.

Πέραν αυτών, η υπουργός υπενθύμισε ότι ήδη έχουν θεσπιστεί και θα εφαρμοστούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο: η δίχρονη προσχολική αγωγή σε κάθε Δήμο της χώρας, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, 123 νέα προγράμματα σπουδών, διπλάσια πειραματικά και πρότυπα σχολεία.