Η σχέση ασθενή – γιατρού, η αντίδραση στην ασθένεια, η ενσυναίσθηση στο εργασιακό περιβάλλον, η επαγγελματική εξουθένωση και τα ιατρικά λάθη, οι τεχνικές εκπαίδευσης φοιτητών σε νοσοκομειακούς χώρους, οι στρατηγικές ανάπτυξης της κριτικής σκέψεις στους φοιτητές των ΑΕΙ, είναι ορισμένα από τα θέματα που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του προγράμματος εκπαιδευτών που διοργανώνει το Τμήμα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ().

Το πρόγραμμα αναβιώνει ύστερα από επτά χρόνια και τα μαθήματα, που αρχίζουν αύριο, θα πραγματοποιούνται κάθε δεύτερη Τετάρτη στο ισόγειο του κτιρίου της Γραμματείας Ιατρικής, στην αίθουσα μεταπτυχιακών μαθημάτων (ώρες 17.00 με 20.30). Στόχος του προγράμματος είναι η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών εκπαίδευσης στη Σχολή Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ.

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών, που απευθύνεται στα νέα μέλη του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), στους ακαδημαϊκούς υποτρόφους και στους επιστημονικούς συνεργάτες της Σχολής, μπορούν να το παρακολουθήσουν 40 άτομα και μέχρι στιγμής έχουν δηλώσει συμμετοχή 25.

“Ο σκοπός του προγράμματος είναι να δώσουμε κάποιες κατευθυντήριες οδηγίες για το πώς να βελτιώσουν οι εκπαιδευτές το εκπαιδευτικό έργο το οποίο παρέχουν και να βοηθούν τους φοιτητές να αναπτύξουν τη δική τους σκέψη. Παραδείγματος χάριν θα εκπαιδεύονται στο πώς να μιλούν στους ασθενείς για την ασθένειά τους, πώς να προσεγγίζουν τους ασθενείς και πώς να προσεγγίζουν τους συγγενείς τους. Δεν παρέχουμε επιστημονικές γνώσεις γιατί αυτές παρέχονται κατά τη διάρκεια των σπουδών, αλλά παρέχουμε τις γνώσεις για να βελτιώσουν την προσωπικότητά τους και να ασκούν καλύτερα το έργο τους. Στόχος είναι η ανάπτυξη των λεγόμενων ήπιων δεξιοτήτων, δηλαδή των χαρακτηριστικών εκείνων που βοηθούν έναν επιστήμονα να ασκήσει καλύτερα το έργο του” ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Τμήματος Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας ΑΠΘ, καθηγητής Αστέριος Καραγιάννης.