Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, και λαμβάνοντας υπόψη τα σοβαρά προβλήματα που εμφανίστηκαν στη λειτουργία των σχολείων την προηγούμενη σχολική χρονιά 2017-2018, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειοψηφία των Ολοήμερων σχολείων  να λειτουργήσει με πλήρες πρόγραμμα στις αρχές Νοεμβρίου 2017, ανατρέποντας έτσι τον προγραμματισμού χιλιάδων οικογενειών μαθητών/τριών, έχει να επισημάνει τα εξής:

Το Ολοήμερο σχολείο έχει έντονο εκπαιδευτικό και κοινωνικό περιεχόμενο. Σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει υψηλούς παιδαγωγικούς στόχους, όπως είναι η παιδαγωγική αξιοποίηση του απογευματινού χρόνου παραμονής των παιδιών στο σχολείο, με την πλήρη ευθύνη και εποπτεία των εκπαιδευτικών. Το πρόγραμμά του περιλαμβάνει υποχρεωτική  μελέτη και προετοιμασία των μαθητών/τριών για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, από υπεύθυνο δάσκαλο,  καθώς και μαθήματα και δραστηριότητες που αναβαθμίζουν το ρόλο του σχολείου, όπως η εισαγωγή στην Πληροφορική, η Ξένη Γλώσσα, ο Αθλητισμός, η Θεατρική Αγωγή, η Μουσική, τα Εικαστικά και οι Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων, αντικείμενα που διαμορφώνουν συνθήκες ανοικτού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και ελκυστικότερης μάθησης.

Θεωρώντας λοιπόν απαράδεκτο το γεγονός του εκφυλισμού και της υποβάθμισης ενός τόσου σημαντικού θεσμού όπως του Ολοήμερου Σχολείου, τόσο από κοινωνική, όσο και παιδαγωγική άποψη, καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ.:

  1. Να προχωρήσει άμεσα στην κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών, ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη, αποτελεσματική  και αξιοπρεπής λειτουργία των Ολοήμερων σχολείων από την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων στις 12 Σεπτεμβρίου.
  2. Να στηρίξει έμπρακτα το Ολοήμερο σχολείο, αναβαθμίζοντας τη λειτουργία του, με την επαναφορά της καταργημένης θέσης του Υπεύθυνου Ολοήμερου από εκπαιδευτικό ΠΕ 70, σε όλα τα Ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν με δύο(2) και άνω τμήματα μαθητών/τριών, και τη διάθεση και δεύτερου εκπαιδευτικού ΠΕ 70 σε όλα τα Ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν με τέσσερα(4) και άνω τμήματα μαθητών/τριών.

 

  1. Σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα θα πρέπει να δοθεί στη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος στα σχολεία Ειδικής Αγωγής, με την τροποποίηση των επιμέρους συμβάσεων με τους ιδιώτες μεταφορείς, ώστε να εξασφαλιστεί η εξυπηρέτηση των μαθητών/τριών μετά τη λήξη του Ολοήμερου Προγράμματος στις 16:00, αλλά και με την τοποθέτηση επιπλέον Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.)  και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π.) για την κάλυψη των αναγκών του Ολοήμερου Προγράμματος.