Το εκπαιδευτικό κίνημα μάχεται για ποιοτική αναβάθμιση όλων των σχολείων και είναι αντίθετο στην κατηγοριοποίηση και την έμμεση αξιολόγηση των σχολείων, που επιλέγει το , πιστό στο ιδεολόγημα της δήθεν αριστείας, αναφέρει η ΣΥΝΕΚ Λάρισας σε ανακοίνωση της.

Η ανακοίνωση:

Ως ΣΥΝΕΚ καταθέσαμε στο ΔΣ κείμενο για τα θέματα της κινητοποίησης που δεν πλειοψήφισε καθώς θετικά εκτός από εμάς που το καταθέσαμε απάντησε μόνο η ΠΕΚ. ΔΑΚΕ – ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ούτε απάντησαν, ούτε πρότειναν τροποποιήσεις, ούτε κατέθεσαν άλλα κείμενα. Η κ. Πατσή δεν πήρε μέρος στη δια περιφοράς συζήτηση. Οι συνάδελφοι και συναδέλφισσες ας βγάλουν τα συμπεράσματά τους για τη στάση καθεμιάς παράταξης. Θα αναφερθούμε αναλυτικά μετά την κινητοποίηση.

ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ

Εκδόθηκε στις 11-05-2021 η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για τη μετατροπή των 1ου Γυμνασίου και 1ου ΓΕΛ Λάρισας σε Πειραματικά.

Η συγκεκριμένη απόφαση εκδόθηκε έπειτα από τη μονοπρόσωπη εισήγηση της προσωρινής Διευθύντριας Δ.Ε. Λάρισας, η οποία έλαβε χώρα εν κρυπτώ, αγνοώντας παντελώς τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων και την εκπαιδευτική κοινότητα με μοναδικό στόχο να μην υπάρξουν αντιδράσεις στα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια. Αρνήθηκε δε να ενημερώσει την ΕΛΜΕ σε συνάντηση στις 26/4 για την πρότασή της.

Καταγγέλλουμε τους ηθικούς και φυσικούς αυτουργούς αυτής της απόφασης: την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την Διευθύντρια Δ.Ε. Λάρισας, η οποία παρότι πρώην συνδικαλίστρια με την παράταξη της ΔΑΚΕ επέλεξε να καταθέσει τη συγκεκριμένη εισήγηση, ακολουθώντας τον αντιδημοκρατικό κατήφορο της κυβέρνησης, συντασσόμενη απόλυτα με την πολιτική του επιτελικού κράτους και αγνοώντας επιδεικτικά την εκπεφρασμένη βούληση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Το εκπαιδευτικό κίνημα μάχεται για ποιοτική αναβάθμιση όλων των σχολείων και είναι αντίθετο στην κατηγοριοποίηση και την έμμεση αξιολόγηση των σχολείων, που επιλέγει το Υπουργείο Παιδείας, πιστό στο ιδεολόγημα της δήθεν αριστείας. Αν η κυβέρνηση ήθελε αναβάθμιση της εκπαίδευσης θα προχωρούσε σε μόνιμες προσλήψεις και επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, θα θωράκιζε τα σχολεία με μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας και προσωπικό γραμματειακής υποστήριξης, θα δημιουργούσε 20αρια τμήματα, και άλλα πολλά, έτσι ώστε όλα τα σχολεία να διαθέτουν την υλικοτεχνική και εκπαιδευτική ποιότητα που χρειάζονται όλοι οι μαθητές μας.

Στη συγκεκριμένη επιλογή αποτυπώνεται η προσπάθειά τους για ένα εκπαιδευτικό σύστημα άκρατου ανταγωνισμού, με το ένα σχολείο αντίπαλο στο άλλο, εκπαιδευτικούς ενάντια σε εκπαιδευτικούς. Οδηγεί σε κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών και στη συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων.

Τα σχολεία αυτά θα διοικούνται από μια ειδική Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) που διορίζεται εξολοκλήρου από το υπουργείο και αποφασίζει για όλα τα ζητήματα, όλων των Προτύπων – Πειραματικών. Για τον τρόπο επιλογής των μαθητών, για την επιλογή των διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολείων, για το ωρολόγιο πρόγραμμα, τη διδακτέα ύλη, τον τρόπο και τις μεθόδους διδασκαλίας, ακόμα και για τη χρηματοδότηση των σχολείων.

Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων έχουν χάσει αυτή τη στιγμή τις οργανικές τους θέσεις. Ακόμη και το διδακτικό ωράριο τίθεται υπό αμφισβήτηση αφού θα μπορεί να τροποποιείται κατά το δοκούν.

Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, ατομική αξιολόγηση την οποία ο κλάδος απέρριψε σε συντριπτικό ποσοστό είναι σε πρώτη προτεραιότητα.

Μαθητές και γονείς δε γνωρίζουν σε ποιο σχολείο, πόσο κοντά ή μακριά από τον τόπο κατοικίας τους θα φοιτήσουν τα παιδιά.

Συνδέονται άμεσα τα σχολεία αυτά με «χορηγούς» με παρέμβασή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Οι προτάσεις και οι πράξεις του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης απέχουν πολύ από τις εκπεφρασμένες θέσεις του κλάδου.