Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας ακολουθούν κατά γράμμα τη λαϊκή ρήση «βρήκαμε παπά, να θάψουμε πέντε – έξι», όπου ο «παπάς» είναι η πανδημία ως ευκαιρία να επιτεθούν και να «θάψουν» ό,τι εργασιακό δικαίωμα μας έχει απομείνει.

Στην προκειμένη περίπτωση, ξανά εν μέσω lockdown και περιορισμών, φέρνουν μέσα στο σχέδιο νόμου για την στο άρθρο 114, νέο τρόπο πρόσληψης εκπαιδευτικών. Δεν έφτανε που με τον «νόμο – σφαγείο» Γαβρόγλου οι συνάδελφοι αναπληρωτές επιδίδονται στο μάζεμα οποιασδήποτε πιστοποίησης και δεξιότητας προκειμένου να προσληφθούν για 9 μήνες (στην καλύτερη περίπτωση), δεν έφτανε που με πρόσχημα την πανδημία προσλαμβάνονται ως 3μηνίτες, έρχεται τώρα το νέο φρούτο-τρόπος πρόσληψης που ακούει στο όνομα «Τοπική πρόσκληση πρόσληψης ωρομισθίων».

Σύμφωνα με αυτό το άρθρο, «σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατά τις οποίες αντικειμενικοί λόγοι δεν επιτρέπουν την πρόσληψη προσωρινού αναπληρωτή» θα μπορεί να γίνεται πρόσληψη αναπληρωτή από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης και αν υπάρχει έλλειψη ωρομισθίων τότε ο Διευθυντής Εκπαίδευσης θα καταρτίζει πίνακες σε τοπικό επίπεδο.

Ήδη, σαν έτοιμοι από καιρό, Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας υλοποιούν κατά γράμμα το «σχέδιο Πισσαρίδη», που μεταξύ άλλων προβλέπει την αποκέντρωση της εκπαίδευσης με πέρασμα των αρμοδιοτήτων πρόσληψης στην Τοπική Διοίκηση και στους Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Αυτό θα σημάνει κατάφωρη παραβίαση των πινάκων που έχουν δημιουργηθεί, αφού το ποιος θα δουλεύει δε θα σχετίζεται με την κατάταξή του στους τελευταίους πίνακες αλλά θα εξαρτάται από τις «εξαιρετικές περιπτώσεις» που θα συντρέχουν σε τοπικό επίπεδο!

Επιπλέον, οι «εξαιρετικές περιπτώσεις» και οι «αντικειμενικοί λόγοι» θα εμφανίζονται μετά την πρώτη φάση, για την κάλυψη των χιλιάδων ωρών που παραμένουν ακάλυπτες στις σχολικές μονάδες και προφανώς η επιλογή του ωρομισθίου θα κοστίζει λιγότερο από έναν αναπληρωτή πλήρους ωραρίου.

Τέλος, οι συνάδελφοι θα εξαρτώνται πλήρως από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, αφού αυτός θα έχει την ευθύνη να εκδώσει την τοπική πρόσκληση και την κύρωση του πίνακα, ανοίγοντας με αυτόν τον τρόπο τους ασκούς του Αιόλου σε κάθε λογής ρουσφέτια και πελατειακές σχέσεις. Υπενθυμίζουμε πως υπάρχει αρνητική πείρα από την περίοδο που με συνέντευξη στον Διευθυντή του σχολείου αργότερα ο Διευθυντής εκπαίδευσης κανόνιζε την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και την Ενισχυτική Διδασκαλία. Διαδικασία που σταμάτησε με την ένταξη και αυτών των προγραμμάτων στους πίνακες οι οποίοι τώρα θα παρακάμπτονται.

Εδώ και τώρα, το Υπουργείο να πάρει πίσω το νομοθετικό έκτρωμα που προωθεί ακόμα περισσότερο τη μισή δουλειά, τη μισή ζωή, που υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Οι συνάδελφοι, συσπειρωμένοι στα σωματεία τους, να δυναμώσουν τον αγώνα για μόνιμη, σταθερή δουλειά, για μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν στην εκπαίδευση.