Στην εφημερίδα «Η βραδυνή της Κυριακής» παραχώρησε συνέντευξη η Υφυπουργός Παιδείας και μίλησε μεταξύ άλλων για το νέο σύστημα στην εκπαίδευση.

Αναλυτικά η συνέντευξη

Τι είπε γιατην πιθανότητα διενέργειας γραπτού διαγωνισμού , τις αιτήσεις των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής για τη συγκρότηση νέων πινάκων, για τους νέους μόνιμους διορισμούς και την ενδοσχολκή βία.

Αναλυτικά οι ερωτήσεις του δημοσιογράφου και οι απαντήσεις της κας Μακρή
Επεξεργάζεστε ένα νέο σύστημα διορισμών στην Εκπαίδευση. Θα επαναφέρετε το γραπτό διαγωνισμό για το μόνιμο διορισμό των εκπαιδευτικών;

Έχουμε αναφερθεί, επανειλημμένα, η υπουργός κ. Κεραμέως και εγώ, στην υλοποίηση ενός νέου και δίκαιου συστήματος στο Δημόσιο, για τους εκπαιδευτικούς.

Τους τελευταίους μήνες, βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών, σχεδιάζουμε, οργανώνουμε και επεξεργαζόμαστε αυτό το νέο σύστημα μόνιμων διορισμών συνεχίζοντας την προσπάθεια για τον εμπλουτισμό του ανθρώπινου δυναμικού της Εκπαίδευσης.

Δε θέλαμε να το εφαρμόσουμε από την αρχή, καθώς ήταν επιτακτική η ανάγκη να προχωρήσουμε, ταχύτατα, σε διορισμούς.

Να υπενθυμίσω ότι κατά τη διάρκεια της κυβερνητικής μας θητείας πραγματοποιήσαμε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, ύστερα από δώδεκα ολόκληρα χρόνια, ικανοποιώντας ένα δίκαιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας, και στην Ειδική Αγωγή κατά το σχολικό έτος 2020-2021, τους πρώτους στα χρονικά της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Συνεπώς, μέσα στα δύο πρώτα χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας διορίσθηκαν, συνολικά, 16.200 εκπαιδευτικοί, εν μέσω αντίξοων καταστάσεων και πανδημίας. Στόχος μας είναι η υλοποίηση πρόσθετων μόνιμων διορισμών προκειμένου να αντιμετωπισθούν και να καλυφθούν ι όσο το δυνατό περισσότερο οι ανάγκες της Εκπαίδευσης.

Από πότε υπολογίζετε, περίπου, να ισχύσει το νέο σύστημα; Είναι εφικτό να ισχύσει την επόμενη χρονιά;

Σύμφωνα με τον μέχρι τώρα προγραμματισμό και χωρίς να μπορώ, αυτή τη στιγμή, να γίνω πιο συγκεκριμένη, ο χρονικός ορίζοντας για να τεθεί σε εφαρμογή το νέο σύστημα διορισμών τοποθετείται μετά τη λήξη ισχύος των πινάκων Γενικής Εκπαίδευσης.

Έληξαν πριν από λίγες ημέρες οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής για τη συγκρότηση νέου πίνακα για μόνιμους διορισμούς και αναπληρωτών. Φέτος προβλέπεται να διοριστούν εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής. Οι διορισμοί μονίμων θα γίνουν από το νέο πίνακα ή από τους παλιούς;

Περισσότεροι από 80.160 εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στις προκηρύξεις της Ειδικής Αγωγής έναντι μόλις 45.000 πριν οπό δύο χρόνιο.

Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις και οι Υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και το ΑΣΕΠ, μέσα από συντονισμένες ενέργειες, αποτελεσματική συνεργασία και αίσθημα ευθύνης απέναντι στους 80.160 εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής θα πράξουν τα δέοντα, ώστε τα αποτελέσματα να βγουν έγκαιρα. Βάσει των πινάκων που θα προκύψουν, θα τοποθετηθούν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στα σχολεία όλης της χώρα την ερχόμενη σχολική χρονιά, ενώ οι διορισμοί θα γίνουν από τους παλιούς πίνακες, που έχουν ισχύ μέχρι τον Αύγουστο.

Θα γίνουν αυτό το καλοκαίρι και διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση; Πόσους μόνιμους συνολικά υπολογίζετε να διορίσετε;

Η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως έχει απευθύνει το αίτημα για μόνιμους διορισμούς προς τον υπουργό Εσωτερικών, θέτοντας σε απόλυτη προτεραιότητα την αναγκαιότητα να αφήσουμε πίσω μας την στρεβλή εφαρμογή του αναπληρωτή εκπαιδευτικού, ο οποίος για πάρα πολλά χρόνια βρίσκεται στο καθεστώς αυτό.

Για εμάς, το στοίχημα είναι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να αναπληρώνουν σε μία έκτακτη συνθήκη τους συναδέλφους τους μόνιμους.

Η ενδοσχολική βία έχει μπει σε πολλά σχολεία, με μαθητές πολλές φορές να εκφοβίζουν ή να χτυπούν άλλους συμμαθητές. Οι καθηγητές δηλώνουν ανήμποροι, καθώς το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να δίνουν μία ή δύο ημέρες αποβολή. Τι πρέπει να γίνει;

Θέλουμε να δημιουργήσουμε μία νέα δυναμική φιλοσοφία πρόληψης των φαινομένων βίας για την ολιστική αντιμετώπισή τους.

Η σχολική βία και ο εκφοβισμός, τόσο ως προς την παραδοσιακή έκφρασή τους όσο και ως προς τη διαδικτυακή διάστασή τους, απειλούν τη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών.

Η ενδυνάμωση ήπιων δεξιοτήτων μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων, όπως η καλλιέργεια του αλληλοσεβασμού, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, του σεβασμού στη διαφορετικότητα, οι τακτικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, η θέσπιση Συμβούλου Σχολικής Ζωής, η δημιουργία 2.800 θέσεων για ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και ο διαρκής σχεδιασμός προγραμμάτων και δράσεων ενημέρωσης από κοινού με άλλους Οργανισμούς, Δήμους, φορείς, είναι οι ενέργειες που στοχεύουν στην πάταξη εκδηλώσεων ενδοσχολικής βίας.

Και αν χρειαστεί να αλλάξουμε το πλαίσιο και να εφαρμόσουμε μία αυστηρότερη εκδοχή του, η αλλαγή αυτή, θα γίνει.