Δε τίθεται θέμα νομίζω, για το αν θεωρούμε τη δημιουργική γραφή ένα από τα καλύτερα διδακτικά μέσα που μπορεί να διαθέτει ένα σχολικό πρόγραμμα. Οι ωφέλειες είναι πολλαπλές και σε όλους τους τομείς ψυχονοητικής ανάπτυξης. Πώς όμως, οργανώνουμε ένα τέτοιο εγχείρημα;



Κατ’αρχάς μη περιμένετε από καμία εγκύκλιο να σας θεσμοθετήσει την ομάδα δημιουργικής γραφής του σχολείου σας. Αν είστε φιλόλογοι και έχετε έναν συνεργάσιμο και υποστηρικτό διευθυντή, οργανώστε το με τη συνεργασία ενός ακόμη συναδέλφου σας που αγαπάει τη λογοτεχνία. Ζητήστε από τα παιδιά να σας δηλώσουν πόσοι ενδιαφέρονται και ξεκινήστε!
Μία ομάδα οχτώ παιδιών είναι αρκετή. Ζητήστε τους να σας στείλουν ή να σας δώσουν σε hard copy ό,τι έχουν γράψει μέχρι τότε, ποίημα ή πεζό. Αν δεν έχουν γράψει δε πειράζει, αρκεί που θέλουν να πειραματιστούν. Αν μαζεύονται πολλά παιδιά κάντε δύο τμήματα, ένα για ποίηση, ένα για πεζό. Αν ένα από τα δύο είδη λόγου υπερτερεί κατά πολύ, κάντε μεικτά και τα δύο τμήματα, σαν εισαγωγή δηλαδή και στα δύο είδη λόγου.
Το πιο σημαντικό, έχουμε πει, ότι για να αισθάνεστε άνετοι και να έχετε πλήρη εποπτεία του δημιουργικού στόχου σας, θα πρέπει να έχετε παρακολουθήσει τουλάχιστον δύο αντίστοιχα τμήματα ενηλίκων. Πολλά οργανώνονται σε ετήσια κλιμακα στις δύο μεγάλες πολεις της χωρας μας, κάποια απ’ αυτά προσφέρονται και εξ αποστάσεως ή με επισκέψεις των συντονιστών τους στην επαρχία. Συνήθως οργανώνονται σε χειμερινό και εαρινό κύκλο (για αρχάριους-προχωρημένους), πράγμα που σημαίνει ότι, αν το σχεδιάσετε μέσα σε μία χρονιά μετά την παρακολούθηση δύο συνεχόμενων σεμιναρίων (από τον ίδιο ή και διαφορετικό φορέα) θα είστε έτοιμοι την επόμενη σχολική χρονιά να υλοποιήσετε τη σχολική σας ομάδα δημιουργικής γραφής. Μπορείτε να ζητήσετε και τη βοήθεια των δικών σας δασκάλων στην αρχή. Η εμπειρία μου έχει δείξει ότι οι άνθρωποι που ασχολούνται με τη δημιουργική γραφή είναι πολύ ευπρόσιτοι και κατατοπιστικοί όταν τους ζητήσετε τη γνώμη ή τη βοήθεια τους.

Μ. Λαζαρίδου