Ενας καλός λύκος αναγκάζεται να γίνει πρόσφυγας όταν μαύρα πουλιά διεκδικούν την περιοχή του. Φεύγει και στη διαδρομή συναντάει την Κοκκινοσκουφίτσα και τα τρία γουρουνάκια που είναι και αυτά πρόσφυγες. Συναντούν στον δρόμο τους εμπόδια και πολλές φορές φοβούνται αλλά τελικά καταφέρνουν να φτάσουν στο δάσος υποδοχής όπου τα ζώα τους δέχονται με χαρά και ζουν αρμονικά όλα μαζί, βοηθώντας το ένα το άλλο.

«Υπάρχουμε μαζί», είναι το παραμύθι που έγραψε η εκπαιδευτικός προσχολικής αγωγής και συγγραφέας Εύη Μιχαλοπούλου, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά για το προσφυγικό ζήτημα, στο πλαίσιο προγράμματος του Δικτύου δημιουργικής γραφής διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δυτικής Θεσσαλονίκης.

«Μια φορά και ένα καιρό, ένας καλός και εργατικός λύκος ζούσε στο δάσος των αναμνήσεων. Κρατούσε φιλία με όλα τα ζώα του δάσους. Η δουλειά του ήταν να μαζεύει φρέσκα βότανα και να τα πουλάει στον ξύλινο πάγκο του στα υπόλοιπα ζώα του δάσους . Αυτή ήταν η όμορφη και ήρεμη ζωή του. Ξαφνικά όμως, η ζωή του άλλαξε όταν ένα σμήνος μαύρων πουλιών τάραξαν το δάσος! Φόβος και πόλεμος στο δάσος!» διηγείται στο παραμύθι της η κ.Μιχαλοπούλου, παραλληλίζοντας, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τον λύκο με τον πρόσφυγα και το δάσος, τον τόπο όπου ζουν τα παιδιά, το σχολείο, την αυλή.

«Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2017 στο 1ο Νηπιαγωγείο Κύμινων Θεσσαλονίκης όπου διαβάστηκε και συζητήθηκε το παραμύθι και τα νήπια το απεικόνισαν με τρία κολάζ- αφίσες» λέει η κ.Μιχαλοπούλου στο περιθώριο ημερίδας που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα από το Δίκτυο Δημιουργικής Γραφής, με θέμα «Παιχνίδια έκφρασης και δημιουργική γραφή».

 

Ο λύκος μαζί με την κοκκινοσκουφίτσα και τα τρία γουρουνάκια!

 

«Όταν ο λύκος αναγκάζεται να φύγει, συναντάει στο δρόμο τους ήρωες άλλων παραμυθιών, όπως την κοκκινοσκουφίτσα και τα τρία γουρουνάκια που επίσης προσπαθούν να προστατευτούν. Στο δρόμο ζουν το φόβο και την απομάκρυνση αλλά μετά από μέρες περιπλάνησης, θα βρουν ένα δάσος που θα τους υποδεχτεί με αγάπη και καλοσύνη». Χαρούμενο είναι το τέλος του παραμυθιού που έγραψε η εκπαιδευτικός, με τους υπόλοιπους ήρωες του παραμυθιού να παραλληλίζονται με φίλους και συγγενείς και το δάσος υποδοχής, η χώρα όπου ζουν όλοι μαζί, με ελπίδες για το μέλλον.

Σύμφωνα άλλωστε με τον διευθυντή της περιφερειακής εκπαίδευσης δυτικής Θεσσαλονίκης Χρήστο Γεωργίου, το Δίκτυο Δημιουργικής Γραφής λειτούργησε για πρώτη χρονιά φέτος με στόχο, μέσα από διάφορες μορφές τέχνης, την κοινωνικοποίηση, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και την έκφραση γενικότερα.

«Ηδη, εκπαιδευτικοί του Δικτύου, έχουν υλοποιήσει «Παιχνίδια Έκφρασης και Δημιουργικής Γραφής» σε 50 νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, καθώς το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές μέχρι και Β΄Δημοτικού» διευκρίνισε.

Περίπου 6000 πρόσφυγες στη Θεσσαλονίκη

 

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε στην ημερίδα η νομικός Δωροθέα Κοκοζίδου από το γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας για τους Πρόσφυγες στη Θεσσαλονίκη, 6000 πρόσφυγες και αιτούντες άσυλο φιλοξενούνται στη Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων οι 4500 στον αστικό ιστό και οι υπόλοιποι στις δύο ανοιχτές δομές, στα Διαβατά και τα Λαγκαδίκια.

«Απ΄αυτούς», είπε η κ.Κοκοζίδου, «οι μισοί είναι Σύριοι και οι υπόλοιποι από το Ιράκ, το Αφγανιστάν, το Ιράν ενώ το 80% του πληθυσμού τους, είναι αιτούντες άσυλο στην Ελλάδα».

Εικόνα από κολάζ του 1ου Νηπιαγωγείου Κυμίνων