Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το γιορτινό καλάθι του νοικοκυριού θα περιλαμβάνει , μεταξύ άλλων ,επιπλέον κρέατα, τσουρέκια, βασιλόπιτες, παιχνίδια και δώρα.

Πιο αναλυτικά, , όπως τόνισε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, κατά το 13ο συνέδριο του ΙΕΛΚΑ «The agile retail Era: Doing business in extreme environment».

Οπως είπε ο κ. Αναγνωστόπουλος, στο γιορτινό καλάθι θα ενταχθούν προϊόντα αυξημένης εποχικής ζήτησης, ιδιαίτερα αυτά που αφορούν στα παιδιά (χριστουγεννιάτικα παιχνίδια ή δώρα) αλλά και επιπλέον είδη κρέατος, γλυκίσματα και επιλογές όπως το τσουρέκι και οι βασιλόπιτες, ενώ σχεδιάζεται να ενταχθούν κι άλλοι κλάδοι που συμμετέχουν στην εορταστική αγορά αλλά αυτό θα συμβεί με δεδομένο ότι δεν δημιουργούνται στρεβλώσεις στην αγορά.

Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ανέφερε ότι αυτό που θα συμβεί όταν παρέλθει η τρέχουσα κρίση και εφόσον εξομαλυνθεί η κατάσταση στην Ουκρανία, είναι ότι ένα κομμάτι των ανατιμήσεων θα υποχωρήσει σε χαμηλότερα επίπεδα αλλά πρόσθεσε: «Η οικονομική ιστορία έχει αποδείξει ότι οι τιμές που ανεβαίνουν δεν επιστρέφουν ποτέ στο επίπεδο από το οποίο ξεκίνησαν, είναι σαφές αυτό. Αυτό ονομάζεται στην οικονομική επιστήμη ακαμψία των τιμών προς τα κάτω».

Ο κ. Αναγνωστόπουλος ανέφερε ότι για να μπορέσουν οι τιμές να επιστρέψουν όσο το δυνατόν σε χαμηλότερα επίπεδα αυτό δεν εξαρτάται μόνο από τις επιχειρήσεις εξαρτάται και από την καταναλωτική συμπεριφορά. Είναι πάρα πολύ σημαντικό, είπε, ο καταναλωτής να συνεχίσει να ψάχνει και να δίνει έμφαση στην καλύτερη σχέση ποιότητας και κόστους.

Στο πλαίσιο αυτό το κράτος και ειδικότερα η γενική γραμματεία Εμπορίου, θα προσπαθήσει όπως ανέφερε ο κ. Αναγνωστόπουλος να ενημερώσει τους καταναλωτές και να τους δώσει περισσότερα εργαλεία για να παρακολουθούν το επίπεδο των τιμών και τις προσφορές προκειμένου αυτό να επιτρέψει στις τιμές να αποκλιμακωθούν όσο αυτό είναι αυτό οικονομικά δυνατό.