Σοβαρές ανισότητες στην εκπαιδευτική εμπειρία των παιδιών στην Ελλάδα καταγράφει έρευνα του , γεγονός που προκαλεί έντονη ανησυχία για τις ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση. Η βουλευτής Β’ Πειραιώς Σοφία Ασημακοπούλου κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή προς την , Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και την Υπουργό Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, ζητώντας απαντήσεις για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων.

Στην ερώτησή της, η κ. Ασημακοπούλου επισημαίνει ότι σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, τα παιδιά στη χώρα μας βιώνουν συχνά κοινωνική απομόνωση, έλλειψη υποστήριξης και περιορισμένη φροντίδα για την ψυχική και συναισθηματική τους ανάπτυξη. Όπως τονίζει, τα φαινόμενα αυτά θέτουν υπό αμφισβήτηση την αποτελεσματικότητα των υφιστάμενων πολιτικών και την προτεραιότητα που δίνεται στην προστασία των παιδιών.

Δείτε εδώ 

Η βουλευτής παραπέμπει επίσης στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία «Δρόμοι προς τη σχολική επιτυχία» (Pathways to School Success), που αποσκοπεί στη βελτίωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων για όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως κοινωνικού ή οικονομικού υπόβαθρου. Όπως σημειώνει, η εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα για τη δημιουργία πιο δίκαιων και ευημερούντων κοινωνιών, υπό την προϋπόθεση ότι το εκπαιδευτικό σύστημα λειτουργεί χωρίς αποκλεισμούς.

Η κ. Ασημακοπούλου καλεί τις δύο υπουργούς να διευκρινίσουν πώς σκοπεύει η κυβέρνηση να περιορίσει τις κοινωνικές ανισότητες που επηρεάζουν την εκπαιδευτική καθημερινότητα, ειδικά στις περιοχές με αυξημένες ανάγκες. Ζητά επίσης να ενημερωθεί εάν προγραμματίζεται η ενίσχυση στρατηγικών πρόληψης, παρέμβασης και αντιστάθμισης σε όλα τα επίπεδα της σχολικής εκπαίδευσης, καθώς και ποια μέτρα προβλέπονται για την ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη των μαθητών.

Δείτε 

Η βουλευτής υπογραμμίζει ότι η προστασία των παιδιών και η ενίσχυση της αποτελούν όχι μόνο κοινωνική υποχρέωση αλλά και εθνική επιταγή, ζητώντας από την Πολιτεία να αναλάβει ουσιαστική δράση για τη μείωση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων.