08-04-16 Χαιρετισμός του Νίκου Φίλη στο 6ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, χαιρέτησε σήμερα, μέσω τηλεδιάσκεψης, το 6ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (www.digifest.info), που διεξάγεται παράλληλα σε δεκαεπτά πόλεις της χώρας, υπό την αιγίδα του υπουργείου.

Στην καινοτόμο αυτή δράση δίνεται η δυνατότητα να παρουσιαστούν μαθητικά έργα ψηφιακής δημιουργίας που εκπονήθηκαν στα μαθήματα Πληροφορικής όλων των βαθμίδων.

Ο χαιρετισμός του υπουργού:

Αισθάνομαι ιδιαίτερη χαρά για τον χαιρετισμό που απευθύνω σήμερα, σε όλους εσάς τους εκπαιδευτικούς, αλλά ιδιαίτερα στους μαθητές από τόσα πολλά μέρη της χώρας μας. Επικοινωνούμε δε ηλεκτρονικά, αξιοποιώντας τα νέα εργαλεία που μας δίνουν οι Τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνιών. Τεχνολογίες που εσείς γνωρίζετε πολύ καλύτερα αφού παρουσιάζεται τις ψηφιακές σας δημιουργίες και συμμετέχετε σε εκπαιδευτικά εργαστήρια και διαδραστικές δραστηριότητες. Είναι ευκαιρία να παρουσιάσετε τα έργα σας τα οποία έχετε δημιουργήσει στο πλαίσιο των μαθημάτων Πληροφορικής, των βιωματικών δράσεων, των ερευνητικών εργασιών ή άλλων δράσεων στο σχολείο, με τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.

Πραγματικά θα ήταν πολύ ενδιαφέρον για μένα να μπορούσα να τα παρακολουθήσω όλα αυτά και από κοντά.

Με τη διοργάνωση αυτού του Φεστιβάλ δίνεται η δυνατότητα σε εσάς να επικοινωνήσετε και να ανταλλάξετε καλές πρακτικές με μαθητές από άλλα σχολεία άλλων περιοχών, να παρουσιάσετε τις εργασίες σας σε εκπαιδευτικούς, σε γονείς-κηδεμόνες, αλλά και πολίτες τόσο σε τοπικό όσο και σε πανελλήνιο (μέσα από τις ιστοσελίδες των τοπικών φεστιβάλ, αλλά και τις μεταδόσεις από το Διαδίκτυο) επίπεδο. Με αυτόν τον τρόπο ανοίγετε τα σχολεία σας στην κοινωνία μας.

Ξέρω ότι δουλέψατε πολύ για να παρουσιάσετε όλα αυτά, αλλά δουλεύοντας με τους συμμαθητές σας σε ομάδες, θα είδατε ότι είναι πολύ πιο δημιουργικό αυτό και σας οδήγησε στην ανάπτυξη της εφευρετικότητάς σας και συμμετείχατε ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία σε όλη τη χρονιά και θα ήταν μεγάλη χαρά για εσάς και ευκαιρία να καλλιεργήσετε όχι μόνο τις δεξιότητες με τις νέες τεχνολογίες αλλά και τις κοινωνικές δεξιότητες. Γι’ αυτό και μεγάλη σημασία έχει η συμμετοχή σε όλα αυτά, από τα οποία όλοι βγαίνετε κερδισμένοι.

Το Υπουργείο Υπουργείου Παιδείας Έρευνας & Θρησκευμάτων στέκεται αρωγός σε όλες αυτές τις προσπάθειες και να τις ενισχύσουμε:

  • Ξεκινήσαμε τις διαδικασίες προμήθειας και εκσυγχρονισμού όλων των ψηφιακών υποδομών όλων των σχολείων. Με την διαδικασία αυτή θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε κενά στον εξοπλισμό των σχολείων όχι μόνο σε υπολογιστές αλλά και σε οτιδήποτε άλλο ζητήσουν τα σχολεία, όπως εκπαιδευτικά ρομπότ με στόχο να αποκτήσουν όλα τα σχολεία εργαστήρια Ανοιχτών Τεχνολογιών
  • Προωθούμε το Ανοιχτό Λογισμικό και τις Ανοιχτές Τεχνολογίες. Οι ανοιχτές τεχνολογίες είναι ο βασικός πυλώνας ανάπτυξης της παιδείας μας. Η γνώση είναι δημοκρατικό κοινωνικό αγαθό, πρέπει να είναι ανοιχτή. Οφείλουμε να ενθαρρύνουμε την ανοιχτότητα σε όλες τις υπηρεσίες και τις υποδομές μας, ώστε να πετύχουμε τα πολλαπλασιαστικά οφέλη της συνεργασίας και της ανταλλαγής γνώσεων.

Θα ήθελα να ευχηθώ να έχει επιτυχία το φεστιβάλ και εμείς θα είμαστε πάντα πλάι σας σε τέτοιες πρωτοβουλίες.

To 6ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας () αποτελεί μια πρωτοβουλία δεκατεσσάρων (14) Σχολικών Συμβούλων Πληροφορικής για την ανάδειξη του έργου που παράγεται στο Ελληνικό σχολείο. Είναι ένα θεσμός ο οποίος αναδεικνύει τα έργα των μαθητών τα οποία έχουν δημιουργηθεί στο πλαίσιο των μαθημάτων Πληροφορικής, των βιωματικών δράσεων, των ερευνητικών εργασιών ή άλλων δράσεων στο σχολείο, με τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ εκτίθενται και παρουσιάζονται μαθητικές ψηφιακές δημιουργίες, διεξάγονται ομιλίες, εκπαιδευτικά εργαστήρια και διαδραστικές δραστηριότητες για μαθητές και επισκέπτες από διακεκριμένα πρόσωπα της Πληροφορικής και της Εκπαίδευσης.

Μέσα από αυτή τη διοργάνωση δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να επικοινωνήσουν και να ανταλλάξουν καλές πρακτικές με μαθητές από άλλα σχολεία άλλων περιοχών, να παρουσιάσουν τις εργασίες τους σε εκπαιδευτικούς, σε γονείς-κηδεμόνες, αλλά και πολίτες τόσο σε τοπικό όσο και σε πανελλήνιο (μέσα από τις ιστοσελίδες των τοπικών φεστιβάλ, αλλά και τις μεταδόσεις από το Διαδίκτυο) επίπεδο. Η συμμετοχή στο Φεστιβάλ, αποτελεί κίνητρο που οδηγεί σε ανάπτυξη της εφευρετικότητας των μαθητών και ενισχύει την ενεργή συμμετοχής τους στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία σε όλη τη χρονιά. – είναι χαρά για τα παιδιά και ευκαιρία καλλιέργειας κοινωνικών δεξιοτήτων.

Το Μαθητικό Φεστιβάλ δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα αλλά επιβραβεύεται κάθε συμμετοχή.

Από το 2013, με μεγάλη επιτυχία σε πανελλήνιο επίπεδο σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας ως μια καλή πρακτική (η οποία είχε ξεκινήσει το 2011 στο Ηράκλειο Κρήτης ως Φεστιβάλ και παράλληλα από το 2012 στα Χανιά ως έκθεση έργων μαθητικής δημιουργίας). Το 5ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (ΜΦΨΔ) προσέλκυσε πέρυσι δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες γα να παρακολουθήσουν έργα από 7160 μαθητές και 500 σχολεία.

Το 2016, το 6ο ΜΦΨΔ θα διεξαχθεί παράλληλα σε 17 πόλεις: Άγιο Νικόλαο Κρήτης, Αγρίνιο, Ιωάννινα, Καβάλα, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Κομοτηνή, Λάρισα, Μυτιλήνη, Πάτρα, Πύργο Ηλείας, Ρόδο, Τρίκαλα, Φλώρινα, Χανιά και Χίο την Τετάρτη 6, Πέμπτη 07, την Παρασκευή 08 και το Σάββατο 09 Απριλίου 2016.

Στο 6ο ΜΦΨΔ συμμετέχουν με έργα τους περισσότεροι από 7.300 μαθητές, 870 εκπαιδευτικοί από 450 σχολεία και 580 έργα, από είκοσι περιφερειακές ενότητες.

Το Φεστιβάλ αποτελεί ένα σπουδαίο θεσμό για την εκπαιδευτική κοινότητα, ένα σημείο συνάντησης σχολείου και κοινωνίας και τελεί και φέτος υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (159244/Δ2/09-10-2015). Πέρυσι, το 5ο Φεστιβάλ είχε τιμήσει με την παρουσία του ο τότε Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, συμμετέχοντας από το Υπουργείο στην τηλεδιάσκεψη μεταξύ των πόλεων.

Επιπλέον, το Φεστιβάλ, έχει τη Στήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.Κα.Π), της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδος (Ε.Π.Ε), της Ελληνικής Εταιρίας Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Ε.Π.Υ) και της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (Ε.Τ.Π.Ε), ενώ αρωγοί είναι το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, κατά τόπους Δήμοι, Περιφέρειες, και άλλοι Τοπικοί Φορείς.