: Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας καταγγέλλει την πολιτική της κυβέρνησης, την πολιτική διακρίσεων και αποκλεισμού στη δημόσια Παιδεία, την πολιτική που εκβιαστικά ωθεί την ήδη πτωχευμένη ελληνική οικογένεια να πληρώσει για τη μόρφωση των παιδιών της, ενώ, συνεχίζοντας τις επιλογές των προκατόχων της, αντιμετωπίζει την εκπαίδευση σαν προσοδοφόρο εμπόρευμα.

 

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΑΠΟ ΤO ΕΕΤΕ:

Έχουν περάσει τρία χρόνια από τότε που η κυβέρνηση πήρε την κατάπτυστη απόφαση και προχώρησε στην ουσιαστική κατάργηση του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου και της Μουσικής από το πρόγραμμα του Λυκείου.

Το επιχείρημα του Υπουργείου Παιδείας (μετά τη γενική κατακραυγή, τις κινητοποιήσεις, τα δικαστήρια) ότι δύνανται να λειτουργούν απογευματινά Τμήματα ενίσχυσης για την προετοιμασία των υποψηφίων για την εισαγωγή σε σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που απαιτείται εξέταση σε «ειδικά μαθήματα» (όπως το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο, μουσική κ.ά.), δεν έλυσε κανένα πρόβλημα.

Δεν μπορεί να υπάρξει «ενισχυτική» διδασκαλία σε γνωστικό αντικείμενο που δεν διδάσκεται στο βασικό πρόγραμμα του σχολείου, ενώ τα ελάχιστα τμήματα αυτά υπάρχουν μόνο σε σχολικές μονάδες στα μεγάλα αστικά κέντρα με ωρολόγιο πρόγραμμα που δυσκολεύει την παρουσία μαθητών, είναι δίωρα και ξεκινούν την ίδια ώρα που τελειώνει το ημερήσιο πρόγραμμα, δηλ. οι μαθητές που βρίσκονται σε άλλες περιοχές πρέπει να διακτινιστούν για να προλάβουν να τα παρακολουθήσουν.

μόνο για τα δημόσια πανεπιστήμια… Ειδικότερα, η ΕΒΕ για τα μαθήματα ειδικότητας είναι πολύ υψηλές.

Η «έξωση» των μαθημάτων τέχνης έχει συνέπειες για την διαμόρφωση της προσωπικότητας και την θεραπευτική επίδραση της δημιουργίας μέσα από την τέχνη στον ψυχισμό του νέου ανθρώπου.

Θέλουν να φτιάξουν ένα σχολείο στείρο και “ακίνδυνο”, με μαθητές περιορισμένων δυνατοτήτων, στα πλαίσια των επιταγών της αγοράς. Με νέους ανθρώπους χωρίς κριτική σκέψη και δημιουργικό πνεύμα, χωρίς αντιστάσεις, που πρέπει να αγοράσουν το δικαίωμα να είναι ενεργά μέλη της κοινωνίας. Να μπορούν να αγοράσουν το δικαίωμα να σπουδάσουν, αφού ωθούνται από το επίσημο κράτος στα φροντιστήρια και σε ιδιωτικές δομές.

Η απόφαση αυτή του υπουργείου περιφρονεί την ελληνική οικογένεια, την ίδια στιγμή που την έχει εξαντλήσει οικονομικά και της στερεί το στοιχειώδες δικαίωμα της μόρφωσης των παιδιών της.

Όμως, το απαράδεκτο φαινόμενο που αναδείχτηκε για τρίτη χρονιά φέτος, του αποκλεισμού αριστούχων υποψηφίων από τις σχολές επιλογής τους, καθώς και η δραματική μείωση εισαχθέντων σε πολλές πανεπιστημιακές σχολές, λόγω της αυξημένης ΕΒΕ στα μαθήματα ειδικότητας που δεν διδάσκονται στο σχολείο, οδηγώντας μαθητές και γονείς να στραφούν στην ιδιωτική εκπαίδευση αν έχουν τη δυνατότητα και μπορούν να πληρώσουν για να σπουδάσουν σε ιδιωτικά κολλέγια και σχολές, εκθέτει ανεπανόρθωτα την κυβέρνηση που σαφέστατα και απροκάλυπτα πια, προβάλλει τις πολιτικές επιλογές της. Εκείνες που πριμοδοτούν την ιδιωτική εκπαίδευση, που θέλουν να υποβαθμίσουν τα δημόσια σχολεία και πανεπιστήμια, που θέλουν ακόμα και να καταργήσουν το άρθρο 16 το οποίο ορίζει ότι όλοι οι Έλληνες έχουν το δικαίωμα δωρεάν Παιδείας, τα πανεπιστήμια είναι δημόσια και η Παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους.

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας

καταγγέλλει την πολιτική της κυβέρνησης, την πολιτική διακρίσεων και αποκλεισμού στη δημόσια Παιδεία, την πολιτική που εκβιαστικά ωθεί την ήδη πτωχευμένη ελληνική οικογένεια να πληρώσει για τη μόρφωση των παιδιών της, ενώ, συνεχίζοντας τις επιλογές των προκατόχων της, αντιμετωπίζει την εκπαίδευση σαν προσοδοφόρο εμπόρευμα.

Απαιτούμε
Ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά στην ολοκληρωμένη μόρφωση
Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Να γίνει το δημόσιο σχολείο κύτταρο γνώσης, εποικοδομητικής σκέψης, δημιουργικής δράσης, κοινωνικοποίησης και πολύπλευρης πνευματικής ανάπτυξης με τεχνικό και τεχνολογικό εξοπλισμό,

Προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.
Χαρακτηρισμό των εικαστικών μαθημάτων ως «εργαστηριακά», ανάπτυξη δημιουργικών εργαστηρίων, ανάδειξη της Τέχνης και του Πολιτισμού.

Οι τέχνες να διατρέχουν όλο το δωδεκάχρονο σχολείο. Το σχέδιο (ελεύθερο και γραμμικό) να υπάρχει επί πλέον ως δίωρο επιλογής στο Λύκειο, για τους μαθητές που θέλουν να συνεχίσουν ανάλογες σπουδές, μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
Γενναία χρηματοδότηση για τη δημόσια Παιδεία και όχι πριμοδότηση στην ιδιωτική πρωτοβουλία.