– Αυτό είναι το στατιστικό «προφίλ» των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων – Όσα ανέφερε ο φυσικός και εκπαιδευτικός αναλυτής Αργύρης Μυστακίδης από την Καβάλα, μετά τη .

Δείτε τα μαθήματα που δυσκόλεψαν περισσότερο τους υποψήφιους.

«Ο χαρακτήρας των πανελλαδικών εξετάσεων είναι διαγωνιστικός, οπότε η βαθμολογική επίδοση ενός υποψηφίου πρέπει να κρίνεται σε σύγκριση με τις επιδόσεις των συνυποψηφίων του. Η είναι πάντα φορτισμένη συναισθηματικά, τόσο για τους υποψηφίους που αισθάνονται ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις τους, όσο και γι’ αυτούς που δεν είναι», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μυστακίδης.

«Συγχαίρουμε θερμά την πρώτη κατηγορία υποψήφιων αλλά και τη δεύτερη για την προσπάθειά τους. Συνιστούμε δε, στη δεύτερη κατηγορία υποψηφίων, μια ψύχραιμη αποτίμηση της προσπάθειάς τους, σε δεύτερο χρόνο και αφού παρέλθει η συναισθηματική φόρτιση. Υπάρχουν πάντοτε επιλογές και δυνατότητες για όλους», προσθέτει.

Υπογραμμίζει, δε, ότι όπως προκύπτει από τη στατική επεξεργασία, οι βαθμολογικές επιδόσεις των φετινών υποψηφίων σε σχέση με αυτές των περσινών, ανά ομάδα προσανατολισμού, στις βαθμολογικές κλίμακες 0-10, 10-13, 13-15, 15-18 και 18-20, παρουσιάζουν κάποιες σημαντικές μεταβολές. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τα μαθήματα φαίνεται να παρουσιάζουν η Χημεία και η Βιολογία, που όπως φαίνεται από τη στατιστική ανάλυση δυσκόλεψαν ιδιαίτερα τους υποψηφίους. Όσον αφορά το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, αυτό αποδείχθηκε πιο εύκολο για όλους τους υποψήφιους.

Αναλυτικά η στατική επεξεργασία της βαθμολογίας ανά μάθημα που έκανε ο κ. Μυστακίδης έχει ως εξής:

Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο:

Αρχαία Ελληνικά

Παρουσιάζεται μείωση των γραπτών (-8,1%) στην κλίμακα 10-15 και μετατόπιση των επιδόσεων (σχεδόν εξίσου) στην κλίμακα 0-10 (+4,3%) καθώς και στην κλίμακα 15-20 (+3,8%).

Ιστορία

Υπάρχει μικρή αύξηση των γραπτών (+3,5%) στην κλίμακα 0-13 και αντίστοιχη μείωση στην κλίμακα 13-20, κυρίως από τα άριστα γραπτά (18-20).

Λατινικά

Παρουσιάζεται σημαντική μείωση των γραπτών κάτω από τη βάση (-13,2%) και μετατόπιση των βαθμολογιών κυρίως στην περιοχή 15-20.

Ν. Γλώσσα & Λογοτεχνία

Σημαντική αύξηση γραπτών (+9,1%) στην κλίμακα 15-18. Γενικά το μάθημα τις Νεοελληνικής Γλώσσας & Λογοτεχνίας αποδείχθηκε πιο εύκολο φέτος για τους υποψηφίους όλων των ομάδων προσανατολισμού.

Στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο:

Μαθηματικά

Παρατηρείται Ισχυρή μείωση των γραπτών κάτω από τη βάση (-17,5%) και σημαντική αύξηση γραπτών στην κλίμακα 15-18 (+9,4%).

Φυσική

Υπάρχει μείωση των γραπτών στις ενδιάμεσες κλίμακες 10-18 (-8,1%) και μετακίνησή τους σχεδόν εξίσου στις κλίμακες 0-10 και 18-20. Βλέπουμε δηλαδή μια σημαντική μείωση της λεγόμενης «μεσαία τάξης» των υποψηφίων.

Χημεία

Κι εδώ η «μεσαία τάξη» εμφανίζει σημαντική μείωση (-10,1%) με μετακίνηση των γραπτών κυρίως κάτω από τη βάση (+8,3%).

Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία

Πολύ καλύτερες επιδόσεις και σε αυτό το πεδίο με τα γραπτά (+12,7%) να μετακινούνται στην κλίμακα 15-18. Σημαντική αύξηση και στο πεδίο Επιστημών Υγείας των γραπτών στην κλίμακα 15-20 με ποσοστό +9,7%.

Στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο:

Βιολογία

Δυσκόλεψε η Βιολογία τους υποψηφίους. Σημαντική αύξηση γραπτών κάτω από τη βάση (+8,6%) με αντίστοιχη μείωση κυρίως από την βαθμολογική κλίμακα 13-18 (-9,4%).

Χημεία

Η Χημεία επίσης δυσκόλεψε τους υποψηφίους των σπουδών Υγείας με αποτέλεσμα τη μείωση των γραπτών σε όλες τις κλίμακες πάνω από τη βάση και αντίστοιχη αύξηση των γραπτών κάτω από τη βάση κατά 8%. Η μείωση γραπτών είναι μεγαλύτερη στις μεσαίες βαθμολογίες 13-18.

Φυσική

Μικρή αύξηση των γραπτών κάτω από τη βάση (+2,6%) με αντίστοιχη μείωση στα γραπτά πάνω από τη βάση και κυρίως στην κλίμακα 15-20.

Στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο:

Μαθηματικά

Ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις από πέρσι με μικρή μείωση των γραπτών κάτω από τη βάση (-3,5%) και αντίστοιχη αύξηση βαθμολογιών πάνω από τη βάση και κυρίως στην κλίμακα 15-20.

Οικονομία

Το μάθημα της Οικονομίας δυσκόλεψε αρκετά των υποψηφίους φέτος σε σχέση με την περσινή χρονιά με ισχυρή μείωση των αριστούχων (-6,8%) και επίσης ισχυρή αύξηση των γραπτών κάτω από τη βάση (+9,5%).

Πληροφορική

Αισθητή αύξηση αριστούχων κατά 4,8% και αντίστοιχη μείωση επιδόσεων σε όλες τις άλλες βαθμολογικές κλίμακες.

Όπως υπογραμμίζει ο κ. Μυστακίδης, «εκκρεμεί η ανακοίνωση του μέσου όρου (ΜΟ) σε κάθε Ομάδα Προσανατολισμού (ΟΠ) και η συνακόλουθη και πολύ κρίσιμη επίσημη ανακοίνωση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) που προκύπτει ως ποσοστό του ΜΟ ανά ΟΠ, με συντελεστή που κυμαίνεται από 0,8 έως και 1,2 και έχει οριστεί ξεχωριστά από κάθε τμήμα. Η ΕΒΕ θα καθορίσει και τη δυνατότητα κάθε υποψηφίου να επιλέξει ένα τμήμα ή όχι».

Σημειώνει, δε, πως το τελευταίο στάδιο στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων είναι η σύνταξη και η υποβολή του μηχανογραφικού δελτίου κάθε υποψηφίου και είναι εξίσου σημαντικό με τις ίδιες τις εξετάσεις. «Πρέπει να αντιμετωπίζεται με τη δέουσα ωριμότητα. Οι σωστές επιλογές θα διαμορφώσουν τη μελλοντική πορεία κάθε υποψηφίου και θα κάνουν τη διαδρομή του ευκολότερη και πιο αποδοτική», αναφέρει χαρακτηριστικά.