: Στις φετινές , ιστορική αναμένεται να είναι η πτώση  σύμφωνα με τους ειδικούς. Δείτε στο που θα σημειωθεί κατρακύλα!

Τι ισχύει σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα για τις :

Στο 1ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ μικρή πτώση στις περιφερειακές των ανθρωπιστικών, νομικών και κοινωνικών επιστημών. Το ίδιο, όμως, δεν θα ισχύσει για τις κεντρικές αντίστοιχες σχολές Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Στο 2ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ, αναμένεται μικρή πτώση για τις βάσεις 2020 στα περισσότερα περιφερειακά τμήματα, ωστόσο αυτό δεν δείχνει να επηρεάζει τα περιζήτητα και υψηλόβαθμα τμήματα της Αθήνας.

Στο 3ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ, και όσον αφορά στην περιζήτητη Ιατρική Αθήνας αναμένεται άνοδος των μορίων, κάτι που δεν φαίνεται στα περιφερειακά τμήματα του πεδίου αυτού.

Στο 4ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ η εικόνα είναι θολή και αναμένονται αυξομειώσεις στις βάσεις και πτώση στις χαμηλόβαθμες σχολές του πεδίου.

Πτώση Βάσεις 2020: Αναλυτικά τα πεδία

1ο επιστημονικό πεδίο – Ανθρωπιστικές Σπουδές

Στο 50% μειώθηκαν οι αριστούχοι (18-20) στο ειδικό μάθημα των Αγγλικών με αποτέλεσμα οι εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για πιθανή πτώση των υψηλόβαθμων σχολών της Αγγλικής Φιλολογίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πέρυσι η Αγγλική Φιλολογία στο ΑΠΘ έφτασε τα 19.312 μόρια και η αντίστοιχη της Αθήνας τα 18.633 μόρια.

Στις Νομικές αναμένεται οριακή πτώση, όπως και στις Ψυχολογίες, με συγκρατημένες απώλειες σε σχέση με πέρσι. Οι χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων συνηγορούν στην παραπάνω εκτίμηση, δεδομένου ότι μόλις 849 έγραψαν από 18.000 μόρια και πάνω.

2ο επιστημονικό πεδίο – Θετικές και Τεχνολογικές Σπουδές

Για τις υψηλόβαθμες αρχιτεκτονικές οι εκτιμήσεις δεν είναι ξεκάθαρες ακόμα, καθώς ενώ στο Ελεύθερο Σχέδιο οι αριστούχοι μειώθηκαν (62 έναντι 105 πέρσι), στο Γραμμικό οι επιδόσεις ήταν πολύ καλύτερες με 222 να γράφουν από 18 έως 20 έναντι 129 πέρσι. Υπενθυμίζεται ότι η Αρχιτεκτόνων στο ΕΜΠ πέρσι έφτασε τα 19.050 μόρια ενώ η αντίστοιχη στη Θεσσαλονίκη τα 16.952 μόρια.

Στις πολυτεχνικές σχολές των κεντρικών Ιδρυμάτων αναμένεται να σημειωθεί πτώση σε σχέση με πέρσι, όμως τα ποσοστά των απωλειών θα διογκώνονται στα περιφερειακά Ιδρύματα. Οι κεντρικές σχολές θα «κρατήσουν», όμως στις περιφέρειες αναμένεται να καταγραφεί γεωμετρική πτώση. Υπενθυμίζεται ότι στο εν λόγω πεδίο δεκάδες σχολές πέρσι είχαν βάση εισαγωγής κάτω των 10.000 μορίων.

3ο επιστημονικό πεδίο – Επιστήμες Υγείας

Καθίζηση των βάσεων στο επιστημονικό πεδίο που διαχρονικά καταγράφει τις καλύτερες επιδόσεις αναμένεται φέτος. Κάτω από το κατώφλι των 18.000 μορίων αναφέρουν οι εκτιμήσεις ότι θα «πέσει» η τελευταία Ιατρική. Η πτώση στο εν λόγω πεδίο, όπως όλα δείχνουν, θα επηρεάσει κυρίως τις περιζήτητες σχολές που κινήθηκαν πέρσι από 16.000 μόρια και πάνω.

Ιατρικές και Βιολογίες αναμένεται να καταγράψουν αισθητή πτώση, ενώ μικρότερης κλίμακας θα είναι η πτώση που θα καταγραφεί στις σχολές κάτω από 16.000 μόρια. Ενδεικτικά φέτος μόλις 457 υποψήφιοι έγραψαν πάνω από 18.000 μόρια.

4ο επιστημονικό πεδίο – Οικονομίας και Πληροφορικής

Πτώση των υψηλόβαθμων σχολών και αυξομειώσεις στις υπόλοιπες αναμένονται στο εν λόγω πεδίο. Τα Μαθηματικά αποδείχθηκαν «βατερλώ» για τους υποψηφίους του εν λόγω επιστημονικού πεδίου, καθώς μόλις το 24,41% έγραψε πάνω από τη βάση, ενώ το 75,59% κάτω από 10. Μόλις το 1,73% έγραψε από 18 και πάνω, δηλαδή 404 υποψήφιοι, όταν 11.485 από τους συνολικά 23.269 έγραψαν από 0 έως 5. Αντίθετα, το μάθημα της Οικονομίας σχεδόν τριπλασίασε τους αριστούχους της. Στους 6.345 έφτασαν οι υποψήφιοι που έγραψαν από 18 έως 20, όταν πέρσι ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 2.906.


Πτώση Βάσεις 2020: Οι μεγάλοι κερδισμένοι

Tα ευχάριστα νέα αφορούν κυρίως τους υποψηφίους του 2ου επιστημονικού πεδίου, οι οποίοι θα εισαχθούν όλοι.

Κατά τα λοιπά, οι 94.918 υποψήφιοι που πήραν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις «πάτωσαν» στα περισσότερα μαθήματα, ενώ στα Μαθηματικά η πανωλεθρία επαναλήφθηκε, αφού το 58,84% έγραψε βαθμούς κάτω της βάσης.

Και στην Ισταρία η εικόνα δεν είναι καλύτερη, καθώς οι μισοί υποψήφιοι δεν κατάφεραν να πιάσουν τη βάση (50,8%). Εξαιρετικά χαμπλές είναι οι επιδόσεις τόσο στη Χημεία (48,28% κάτω της βάσης) όσο και στην Πλήροφορική, όπου το 44,75% επίσης έγραψε κάτω από τη βάση.

Εξαιρετικά υψηλό είναι φέτος το ποσοστό των αναβαθμολογήσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, καθώς έφτασε στο 17,17%, γεγονός που φανερώνει την αποτυχία της συνεξέτασης για πρώτη φορά των μαθημάτων αυτών (Νεοελληνική Γλώσσα με Λογοτεχνία).

Σχετικά καλύτερες εμφανίζονται οι επιδόσεις των υποψηφίων μόνο σε Κοινωνιολογία, Βιολογία, Οικονομία και Νεοελληνική Γλώσσα.
Να σημειωθεί πως φέτος καταργήθηκαν οι συντελεστές βαρύτητας, αλλάζοντας και τον τρόπο υπολογισμών των μορίων. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως δεν υπάρχουν μαθήματα που δίνουν περισσότερα μόρια για τις βάσεις, όπως υπήρχαν μέχρι και το 2019 τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας.
Έτσι κάθε μάθημα δίνει τώρα 250 μόρια σε αντίθεση με το 2019.

Η αλλαγή αυτή θα επηρεάσει το συνολικό αριθμό μορίων που συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι, γιατί δεν γράφουν σε όλα τα μαθήματα τον ίδιο βαθμό.

Αν, δηλαδή, ένας υποψήφιος έγραφε και στα 4 μαθήματα 15, τότε θα συγκέντρωνε 15.000 μόρια είτε με το ένα σύστημα είτε με το άλλο.
Τις προϋποθέσεις, με βάση τις οποίες θα έχουν τη δυνατότητα μαθητές του λυκείου που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος (2020-21), διευκρίνισε το υπουργείο Παιδείας.

Ειδικότερα, με βάση τον πρόσφατα ψηφισθέν νόμο (4692/2020), προβλέπεται η εγγραφή εφ’ όσον κατά τη διάρκεια φοίτησης σε ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ ο μαθητής έχει διακριθεί στη Βαλκανική, την Ευρωπαϊκή ή τη Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών, Πληροφορικής ή Ρομποτικής, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας ή Οικονομικών και του έχει απονεμηθεί πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο (χρυσό, αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο) ή έχει διακριθεί στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό για Νέους Επιστήμονες (EUCYS), την Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών (EUSO), με την απονομή σε αυτούς του πρώτου, δεύτερου ή τρίτου βραβείου, είτε έχει διακριθεί στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Μαθηματικών Κοριτσιών (EGMO) με την απονομή σε αυτές του πρώτου, δεύτερου ή τρίτου βραβείου.
Επιπλέον, προϋπόθεση για την εγγραφή των κατόχων απολυτηρίου ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με το υπουργείο, είναι η επίτευξη μέσου όρου βαθμών στα μαθήματα που εξετάστηκαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις τουλάχιστον ίσου με το μισό του μέγιστου.

Τα παραπάνω θα ισχύουν από το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 και αφορούν τους κατόχους απολυτηρίου ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, που εκδίδεται από το σχολικό έτος 2019-20 και εφεξής.