Από τη δευτερολογία του πρωθυπουργού στη βουλή :
“…το πρόγραμμα στο δημοτικό σχολείο το μειώσαμε γιατί είναι αποδεδειγμένο ότι δεν μπορούν τα παιδιά αυτής της ηλικίας να έχουν ένα τόσο βαρυφορτωμένο πρόγραμμα…κι αυτό δεν το λέμε εμείς…το λένε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί…”

του Δ. Μπράτη


Σχόλιο 1 : Είναι βέβαιο ότι ο κ.Φίλης , ενημερώνοντας τον πρωθυπουργό,αξιοποίησε στο έπακρο τις ανακοινώσεις παρατάξεων που επί χρόνια χαρακτήριζαν το ολοήμερο παιδοφυλακτήριο και τα σχολεία ΕΑΕΠ παιδαγωγικά κάτεργα.
Σχόλιο 2 : Αν τα κριτήρια για τις αλλαγές στο σχολείο ήταν παιδαγωγικά-κι όχι οικονομικά- τότε θα διεξαγόταν ουσιαστικός διάλογος με όλους τους φορείς-τουλάχιστον για ένα χρόνο-και δεν θα άλλαζε ο τύπος σχολείου σε μια μέρα με μια απλή υπουργική απόφαση.
Σχόλιο 3: Το σχολείο “Φίλη” λειτουργεί με 8000 λιγότερους εκπκούς σε σχέση με αυτό που υπήρχε. Στην ΠΕ 2500 περίπου εκπαιδευτικοί που δούλευαν πέρυσι θα μείνουν φέτος άνεργοι. Αλήθεια με τόσες χιλιάδες λιγότερους εκπκούς θα γίνει αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης;
Σχόλιο 4 : Οι περικοπές που προβλέπει το 3ο μνημόνιο για την παιδεία θα έχει ως συνέπεια του χρόνου τα πράγματα να είναι ακόμη χειρότερα.Και γι αυτό ο πρωθυπουργός,δυστυχώς,δεν είπε λέξη.