: Το εξέδωσε Εγκύκλιο για την των των μαθητών για το Α΄ και Β’ τετράμηνο του σχολικού έτους 2020- 2021 στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την .

Πότε σταματούν τα μαθήματα με

Ερωτηθείσα για την απόφαση, η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Βάνα Παπαευαγγέλου υποστήριξε ότι «εισηγηθήκαμε την αναβολή του ανοίγματος των σχολείων για δύο λόγους. Το πιο σημαντικό κριτήριο από την έναρξη της πανδημίας είναι η εικόνα στις ΜΕΘ και η εικόνα στις ΜΕΘ δεν βελτιώθηκε. Ετσι οποιαδήποτε κινητικότητα εντός και εκτός των σχολείων θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα. Αμφισβητήθηκε επίσης το όφελος του ανοίγματος των σχολείων αφού παρέμειναν 7 ημέρες μέχρι τις διακοπές των Χριστουγέννων».

Σχολεία: Πότε σταματά η τηλεκπαίδευση για τα Χριστούγεννα

Στην τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε  ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε την πεποίθησή του πως στις 7 Ιανουαρίου και δεν θα χρειαστεί περαιτέρω παράταση, καθώς θα υπάρχει μείωση των κρουσμάτων.

Η μόνη εκκρεμότητα, που πλέον διευθετήθηκε, ήταν να αποσαφηνιστεί το πότε θα σταματήσει η τηλεκπαίδευση για τα σχολεία, δηλαδή τα μαθήματα, για τα Χριστούγεννα. Σε ενημέρωση που εξέδωσε, το υπουργείο Παιδείας αναφέρει αρχικά ότι «παρατείνεται η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων έως την 7η Ιανουαρίου 2021» και επισημαίνει ότι οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά έως τις 23 Δεκεμβρίου 2020.

«Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση () συνεχίζεται στα σχολεία μας από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο έως τις 23 Δεκεμβρίου 2020» σημειώνει καταλήγοντας το υπ. Παιδείας.

Τι ισχύει για τις γονέων

Ενα άλλο σημαντικό ερώτημα που απασχολεί τους γονείς παιδιών που φοιτούν στα -υπό αναστολή λειτουργίας- σχολεία της χώρας αφορά τις άδειες ειδικού σκοπού. Ερωτηθείς αν δικαιούνται άδεια ειδικού σκοπού οι εργαζόμενοι γονείς κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων o δικηγόρος – εργατολόγος Γιάνης Καρούζος δήλωσε στο iefimerida:

«Η άδεια ειδικού σκοπού ως διευκόλυνση για τους εργαζόμενους γονείς, που έχουν τέκνα που φοιτούν έως τη Γ’ τάξη Γυμνασίου των σχολείων, έχει παραταθεί και εξακολουθεί να υφίσταται για όσο χρονικό διάστημα, οι σχολικές δομές θα αναστέλλουν υποχρεωτικά τη λειτουργία τους. Ωστόσο, για το διάστημα των εορτών, κατά το οποίο έτσι και αλλιώς οι σχολικές μονάδες ακόμα και κατά τη συνήθη πορεία των πραγμάτων θα παρέμεναν κλειστές, οι εργαζόμενοι φαίνεται να μη δικαιούνται τη σχετική άδεια. Όμοια αντιμετώπιση είχε υιοθετηθεί άλλωστε και για το διάστημα εορτών του Πάσχα, με το ίδιο σκεπτικό από το οικείο Υπουργείο.»

Πέτσας: Τι είπε για το άνοιγμα των σχολείων και τον εμβολιασμό των μαθητών

Τα σενάρια για το

Το επόμενο μεγάλο «στοίχημα» είναι το άνοιγμα των σχολείων, με το σχεδιασμό να προβλέπει επαναλειτουργία μετά τα Φώτα. Στο ζήτημα αναφέρθηκε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha.

Ο πρωθυπουργός επισήμανε χαρακτηριστικά ότι «θέλουμε τα παιδιά να γυρίσουν στην τάξη το συντομότερο δυνατόν και αυτή τη στιγμή ο προγραμματισμός είναι στις 7 Ιανουαρίου». Το υπουργείο Παιδείας, σε αυτή τη φάση, εστιάζει στο άνοιγμα των σχολείων σε αυτή την ημερομηνία, έχοντας κάνει όμως την προετοιμασία για όλα τα ενδεχόμενα και αναμένοντας τις οδηγίες των ειδικών.

Υπενθυμίζεται ότι το τελευταίο διάστημα το σύστημα της τηλεκπαίδευσης λειτουργεί απρόσκοπτα για όλες τις βαθμίδες των σχολείων, από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο.

: Τι μπορεί να το αποτρέψει

Υπάρχει όμως και το κακό σενάριο της περαιτέρω παράτασης της αναστολής λειτουργίας των σχολείων, καθώς ο μεγάλος αστάθμητος παράγοντας είναι ένας: η πανδημία του . Τα τελευταία στοιχεία, μάλιστα, δείχνουν ότι η πίεση στη χώρα παραμένει μεγάλη. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός θανάτων από τις 20 Νοεμβρίου και μετά κινείται σταθερά γύρω στους 100, ενώ την Τρίτη ανέρχονταν σε 102.

Αυτή την ανησυχία των ειδικών έρχεται να εντείνει το άνοιγμα του λιανεμπορίου καθώς και η αύξηση των κοινωνικών επαφών κατά τα Χριστούγεννα. Χθες, ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου Αθανάσιος Εξαδάκτυλος υποστήριξε ότι ειδικά για συγκεκριμένες ζώνες της χώρας «δεν θα είναι καθόλου καλή ιδέα να ανοίξει το λιανεμπόριο στις 14 Δεκεμβρίου και δεν ξέρω και πόσο καλή είναι και για την υπόλοιπη Ελλάδα».

Από την πλευρά της, η καθηγήτρια Αθηνά Λινού τόνισε ότι «είναι μεγάλος ο κίνδυνος διασποράς και στα κομμωτήρια, γιατί ερχόμαστε σε πολύ κοντινή επαφή, είναι αδύνατον να κρατηθεί η απόσταση των δύο μέτρων». Επιπλέον, ο επίκουρος καθηγητής Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Γκίκας Μαγιορκίνης σημείωσε ότι «η χαλάρωση των μέτρων σε αυτή τη φάση θα μπορούσε να φέρει έντονη πίεση στο σύστημα υγείας. Η επιδημία μπορεί να γίνει εκρηκτική ανά πάσα στιγμή».

: Πώς θα βαθμολογηθούν οι μαθητές σε Γυμνάσια – Λύκεια

Το εξέδωσε Εγκύκλιο για την αξιολόγηση των των μαθητών για το Α΄ και Β’ τετράμηνο του σχολικού έτους 2020- 2021 στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Σύμφωνα με την υπ’ αρ. 167603/ΓΔ4/2020 εγκύκλιο που υπέγραψε η , κα Σ. Ζαχαράκη, η αξιολόγηση των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Α΄ Τετράμηνο θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Στο Γενικό Λύκειο, σύμφωνα με άρθρο 103, παρ.1 του Ν. 4610/2019, για την αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας κατά τετράμηνο ο/η διδάσκων/ουσα συνεκτιμά τη συμμετοχή του/της στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του/της για το συγκεκριμένο μάθημα, την επίδοσή του/της στις γραπτές δοκιμασίες, τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι. Αν λείπει κάποιο από τα προαναφερθέντα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων, σύμφωνα με το άρθρο 103, παρ. 3 του Ν. 4610/2019.

Στο σύμφωνα με άρθρο 121, παρ.1 του προπεριγραφόμενου νόμου, για την αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας συνεκτιμώνται η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, η επιμέλεια και το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μάθημα, οι εργασίες που εκπονούνται στο σπίτι ή στο σχολείο, η επίδοση στις ενδιάμεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιμασίες, οι προαιρετικές δημιουργικές εργασίες των μαθητών και ο φάκελος εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων κάθε μαθητή όπου αυτός τηρείται, ενώ, αν λείπουν κάποια από τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός τετραμήνου διαμορφώνεται από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων, όπως τούτο προβλέπεται στο άρθρο 121, παρ. 2 του Ν. 4610/2019.

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν κάθε πρόσφορο τρόπο διεξαγωγής των γραπτών εξετάσεων και ηλεκτρονικής αποστολής των θεμάτων αξιολόγησης και των απαντήσεων των μαθητών/τριών, καθώς επίσης και:

  • Το εργαλείο «Ασκήσεις» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class, στο οποίο περιλαμβάνονται θέματα αυτόματης βαθμολόγησης, θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου) και θέματα συνδυασμού αυτόματης βαθμολόγησης και ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου).
  • Το εργαλείο «Εργασίες» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class: υποβολή από τους/τις μαθητές/τριες αρχείων απαντήσεων με συγκεκριμένη προθεσμία και ώρα υποβολής κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
  • Το εργαλείο «e-me assignments» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία και ανάθεση εργασιών.
  • Το εργαλείο «e-portfolio» της πλατφόρμας e-me: Οργάνωση και προβολή της δουλειάς μαθητών/τριών.
  • Την εφαρμογή «e-me content» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την ανάπτυξη διαφόρων τύπων διαδραστικών μαθησιακών αντικειμένων.
  • Το εργαλείο της ψηφοφορίας/δημοσκόπησης (polling) της πλατφόρμας .

Για όλα τα ανωτέρω εργαλεία παρατίθενται σύνδεσμοι και παραρτήματα με οδηγίες χρήσης/παραδείγματα.