Αίτημα για τη μονιμοποίηση όλων των θεατρολόγων Ειδικής Αγωγής που υπηρετούν ως αναπληρωτές διατύπωσε με επίσημη επιστολή του ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ), σε συνεργασία με την ομάδα αναπληρωτών του κλάδου. Η επιστολή, με αποδέκτες την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, εστιάζει στην ανάγκη ενίσχυσης της θεατρικής αγωγής στα ειδικά σχολεία με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Κεντρικός ρόλος της θεατρικής αγωγής στην Ειδική Εκπαίδευση

Οι θεατρολόγοι ΠΕ91.01 ΕΑΕ αποτελούν, σύμφωνα με τον ΠΕΣΥΘ, κρίσιμο παράγοντα για τη δημιουργία περιβάλλοντος ένταξης και αποδοχής στα ειδικά σχολεία. Μέσα από τη θεατρική αγωγή, οι μαθητές με αναπηρίες αποκτούν δυνατότητες έκφρασης, κοινωνικοποίησης και προσωπικής ενδυνάμωσης, γεγονός που καθιστά αναγκαία τη σταθερή παρουσία αυτών των εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο.

Εξαντλημένος πίνακας, πολλαπλές προσλήψεις και κενά

Η επιστολή επισημαίνει ότι ο βασικός πίνακας θεατρολόγων ΠΕ91.01 ΕΑΕ περιλαμβάνει μόλις 18 άτομα και ήδη τείνει να εξαντληθεί, την ώρα που έχουν πραγματοποιηθεί 40 προσλήψεις αναπληρωτών, καλύπτοντας τις αυξημένες ανάγκες σε σχολικές μονάδες.

Παράλληλα, στις προσλήψεις περιλαμβάνονται και άτομα από τον επικουρικό πίνακα, κάτι που καταδεικνύει την αδυναμία κάλυψης των πραγματικών αναγκών με τον υπάρχοντα αριθμό μόνιμων εκπαιδευτικών.

Επείγουσα ανάγκη για σύσταση οργανικών θέσεων στην Αττική

Έμφαση δίνεται στην Περιφέρεια Αττικής, όπου οι λειτουργικές ελλείψεις είναι ιδιαίτερα έντονες. Παρότι η περιοχή εμφανίζει σημαντικές ανάγκες, σύμφωνα με τους θεατρολόγους δεν υπάρχει πρόθεση δημιουργίας νέων οργανικών θέσεων, προκαλώντας αναστάτωση και αίσθημα ανασφάλειας στους αναπληρωτές που υπηρετούν για χρόνια στην περιοχή.

Οι συχνές μετακινήσεις, η υπηρεσία σε πολλαπλά σχολεία και η αβεβαιότητα για το εργασιακό τους μέλλον δημιουργούν, όπως σημειώνεται, εμπόδια στη σταθερότητα των παιδαγωγικών σχέσεων με μαθητές και οικογένειες.

Ζητείται στήριξη και σε άλλες κρίσιμες περιοχές

Πέρα από την Αττική, ο ΠΕΣΥΘ καταθέτει αίτημα για σύσταση νέων οργανικών θέσεων σε μια σειρά περιοχών όπου διαχρονικά υπηρετούν αναπληρωτές θεατρολόγοι καλύπτοντας πάγιες ανάγκες. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η Αχαΐα, η Θεσσαλονίκη, η Κρήτη, η Αιτωλοακαρνανία και η Θεσσαλία – ειδικά η Λάρισα. Η προτεραιοποίηση αυτών των περιοχών κρίνεται αναγκαία λόγω της σταθερής παρουσίας των ίδιων εκπαιδευτικών που κάθε χρόνο καλύπτουν επαναλαμβανόμενα κενά.

Ανενεργές οργανικές θέσεις 

Την ίδια στιγμή, στην επιστολή σημειώνεται ότι υπάρχουν ήδη συσταθείσες οργανικές θέσεις (π.χ. σε Βοιωτία και Κορινθία) οι οποίες παραμένουν ανενεργές, γεγονός που προκαλεί ερωτήματα για την αξιοποίησή τους. Ο ΠΕΣΥΘ ζητά από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αξιοποιήσει πλήρως τον κύριο πίνακα και να προχωρήσει άμεσα σε μόνιμους διορισμούς βάσει των πραγματικών αναγκών του εκπαιδευτικού συστήματος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται, τα λειτουργικά κενά είναι εκτεταμένα και καταγράφονται τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στην Πρωτοβάθμια, καταγράφονται ανάγκες μεταξύ άλλων σε περιοχές όπως:

Α’ Αθήνας (4), Β’ Αθήνας (2), Γ’ Αθήνας (1), Δ’ Αθήνας (1), Α’ Πειραιά (2), Ανατολική Αττική (1), Α’ Θεσσαλονίκης (3), Β’ Θεσσαλονίκης (1), Ηράκλειο Κρήτης (3), Χανιά (2), Αχαΐα (2), Ημαθία (1), Έβρος (1), Βοιωτία (1), Κορινθία (1), Αιτωλοακαρνανία (2), Ιωάννινα (1), Ηλεία (1), Αργολίδα (2), Σέρρες (1), Σάμος (1), Κοζάνη (2), Χαλκιδική (1), Λέσβος (1), Λάρισα (3).

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τα μεγαλύτερα κενά εντοπίζονται στη Δυτική Αττική (2), καθώς και σε Δ’ και Γ’ Αθήνας, με ένα κενό σε κάθε μία.

Δείτε επίσης