Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε.Σητείας ο Μύσων «Παράταση προθεσμίας υποβολής .» Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Σητείας « ο Μύσων»  θεωρεί απαράδεκτη τη στάση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, η οποία απορρίπτει το αίτημα των αναπληρωτών συναδέλφων για νέο άνοιγμα του πληροφορικού συστήματος του , ώστε:

  1. Να γίνει η εγγραφή στους πίνακες όσων έχουν αποκτήσει πτυχίο έπειτα από τη θερινή εξεταστική των πανεπιστημιακών τμημάτων.
  2. Να προσμετρηθεί ολόκληρη η προϋπηρεσία των συναδέλφων που εργάζονται κατά το φετινό σχολικό έτος
  3. Να συμπληρωθούν επιπλέον στοιχεία, όπως για παράδειγμα η απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου.

Διερωτόμαστε ευλόγως για την επίμονη άρνηση από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας για νέο άνοιγμα του , αφού δεν “κοστίζει”.

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Σητείας « Μύσων»  καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε νέο άνοιγμα του πληροφορικού συστήματος για να πραγματοποιηθούν όλες οι παραπάνω ενέργειες μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Θέμα 2ο : «Διασφάλιση του Δημόσιου Νηπιαγωγείου και των εργασιακών δικαιωμάτων των Νηπιαγωγών σχετικά με τις διεκδικήσεις του Συλλόγου Βρεφονηπιοκόμων»

Ύστερα από ανακοίνωση που είδε το φως της δημοσιότητας  του Συλλόγου Βρεφονηπιοκόμων οφείλουμε να θυμίσουμε ότι οι ρόλοι των Νηπιαγωγών και των Βρεφονηπιοκόμων είναι διακριτοί και διαφορετικοί, καθώς και οι ρόλοι των Νηπιαγωγείων και των Παιδικών Σταθμών.

Οι ισχυρισμοί των εργαζομένων του Συλλόγου Βρεφονηπιοκόμων να ενταχθούν στα Νηπιαγωγεία και στο Υπουργείο Παιδείας και να εξομοιωθεί το πτυχίο τους με τα πτυχία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης δεν έχουν παιδαγωγική και επιστημονική βάση.  Επιπλέον, διαθέτουν τελείως διαφορετικό εργασιακό καθεστώς, και συνάμα υπάγονται σε άλλο Υπουργείο.

Θυμίζουμε ότι στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται και φοιτούν παιδιά ηλικίας 4-6 ετών, η φοίτηση των παιδιών 5-6 ετών είναι υποχρεωτική. Φυσικά  τα παιδιά έχουν  δικαίωμα εγγραφής στους Παιδικούς Σταθμούς από την ηλικία των 6 μηνών έως την ηλικία εγγραφής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Γιατί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανήκουν τα Νηπιαγωγεία και εκεί φοιτούν από την ηλικία των 4 ετών. Οι συντεχνιακές διεκδικήσεις επικαλυπτόμενες πίσω από επιχειρήματα περί επιστημονικών και Ευρωπαϊκών δεδομένων τα οποία δεν ευσταθούν προσπαθούν να εμπλέξουν έναν ολόκληρο κλάδο σε περιπέτειες.

Το νομικό πλαίσιο για τη λειτουργία των Νηπιαγωγείων είναι σαφές και καλούμε το Υπουργείο να προχωρήσει άμεσα στη θέσπιση Δίχρονης Υποχρεωτικής φοίτησης στα Νηπιαγωγεία.

Απαιτούμε δέσμευση από τον Υπουργό Παιδείας για την προστασία των Νηπιαγωγείων και των Νηπιαγωγών αναφορικά με το παραπάνω θέμα.

Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να θέσει και  τα τυπικά προσόντα ως κριτήριο στην κατάρτιση πινάκων αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής.  Η τροπολογία που πέρασε μέσα στις διακοπές του Πάσχα , αγνοώντας τη βασική θέση της Κλάδου  για  κριτήρια το βασικό πτυχίο και την προϋπηρεσία καταλαβαίνουμε ότι αυτό ανοίγει την πόρτα σε όποιον θέλει να διεκδικήσει θέση στην Α/θμια. Τα  πρόσθετα τυπικά προσόντα δεν μπορούν να είναι αυτά που θα κατατάσσουν τους συναδέλφους στον πίνακα. Για να μην είμαστε κοντόφθαλμοι αρκετοί με τυπικά προσόντα θα μπορούσαν να διεκδικήσουν θέσεις ειδικοτήτων στην Α/ θμια πράγμα που έχει κατατεθεί από αρκετούς κλάδους στο παρελθόν.  Συνεπώς συνάδελφοι με πτυχίο ΑΤΕΙ βρεφονηπιοκομίας θα έχουν τη δυνατότητα, με την απόκτηση ενός πρόσθετου τυπικού προσόντος, να ενταχθούν στους πίνακες. Οι βρεφονηπιοκόμοι δεν έχουν ούτε την παιδαγωγική αλλά ούτε και την επιστημονική επάρκεια, να διδάξουν σε δομές της προσχολικής Αγωγής. Ακόμα  διαθέτουν τελείως διαφορετικό εργασιακό καθεστώς, και συνάμα υπάγονται σε άλλο Υπουργείο.

Θέμα 3ο : Απάντηση στην ανακοίνωση της Ομοσπονδίας  ΠΟΕ- ΟΤΑ σχετικά με την δίχρονη προσχολική Αγωγή.

Μετά την ανακοίνωση του Υπουργείου για δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση βγήκε ανακοίνωση της ΠΟΕ –ΟΤΑ που αντιδρά στην απόφαση του Υπουργείου απέναντι σε ένα πάγιο αίτημα του κλάδου. Οι αντιδράσεις εστιάζονται στο φόβο της αποδυνάμωσης των παιδικών σταθμών.

Στους παιδικούς σταθμούς εργάζονται απόφοιτοι ΑΤΕΙ και ΙΕΚ ενώ στο Νηπιαγωγείο απόφοιτοι ΑΕΙ Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης. Το νηπιαγωγείο υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας ενώ οι παιδικοί Σταθμοί στους Δήμους. Οι προσλήψεις στα νηπιαγωγεία γίνονται σε οργανικά ή λειτουργικά κενά μετά από διορισμό μέσω ΑΣΕΠ ή πίνακα προϋπηρεσίας ή προσωρινή κάλυψη με πρόσληψη αναπληρωτών σε «λειτουργικά» κενά. Η κάλυψη αναγκών στους Παιδικούς Σταθμούς γίνονται με  συμβάσεις ορισμένου ή αορίστου χρόνου από ΟΑΕΔ και προγράμματα voucher και ό, τι άλλο κονδύλι καταφέρει να εξοικονομήσει ο εκάστοτε Δήμος. Καταλαβαίνουμε πως οι εργασιακές σχέσεις αλλά και το καθεστώς πρόσληψης διαφέρουν.

Οι συντεχνιακές διεκδικήσεις απέχουν από την επιστημονική κατάρτιση που πρέπει να έχουν οι λειτουργοί της προσχολικής αγωγής. Ακόμα ανοίγει ένα σοβαρό ζήτημα για τα εργασιακά δικαιώματα όσων στελεχώνουν τις δομές της προσχολικής αγωγής. Η υπαγωγή του σχολείου στους Δήμους δεν είναι νέο αφού είναι θέση του προγράμματος της ΝΔ του ΣΕΒ και της ΚΕΔΕ. Η υπαγωγή στους δήμους με τη δημιουργία ενιαίου συστήματος Προσχολικής Αγωγής θα είναι η αρχή για να πάνε όλες οι δομές της Α/θμιας σε ανάλογο καθεστώς. Οι εργασιακές σχέσεις , οι προσλήψεις  και η στελέχωση των δομών αυτών μόνο ερωτηματικά εγείρει αφού θα πραγματοποιηθεί το αίτημα των βρεφονηπιοκόμων για στελέχωση των δομών προσχολικής αγωγής.  Το  καθεστώς κουπονιών και voucher ανοίγει την πόρτα στο σχολείο της αγοράς και στις ελαστικές σχέσεις εργασίας που διέπουν όλες αυτές τις δομές.

Το Νηπιαγωγείο αποτελεί τα θεμέλια του οικοδομήματος της εκπαίδευσης. Δε θα δεχτούμε να υπαχθεί στους πλέον αναρμόδιους και να το διαχειρίζονται και να το στελεχώνουν.

  1. Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να εφαρμόσει άμεσα τη δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, να μεριμνήσει για την εγγραφή των προνηπίων.
  2. Ζητούμε από τον Υπουργό να ξεκαθαρίσει ότι η στελέχωσή τους θα γίνεται μόνο από απόφοιτους Παιδαγωγικών Τμημάτων, απαντώντας στις όποιες συντεχνιακές διεκδικήσεις.
  3. Ακόμα ζητούμε από τη ΔΟΕ να παρέμβει απαντώντας στις ανακοινώσεις  του ΔΣ της  ΠΟΕ ΟΤΑ και να δεσμεύσει τον Υπουργό Παιδείας.

Απαιτούμε δέσμευση από τον Υπουργό Παιδείας για την προστασία των Νηπιαγωγείων και των Νηπιαγωγών αναφορικά με το παραπάνω θέμα.

Θέμα 4ο : «Διαμαρτυρία για τις ελάχιστες μεταθέσεις του 2017»

Η ανακοίνωση των μεταθέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση την Πέμπτη 27-4-2017 επιβεβαίωσε τις δυσοίωνες προβλέψεις για τον λιγοστό αριθμό αιτήσεων που θα ικανοποιηθούν και συγκεκριμένα οι φετινές μεταθέσεις και οι μεταθέσεις του 2011 ,να  βρίσκονται στα χαμηλότερα ποσοστά των τελευταίων πενήντα χρόνων.

Είναι ολοφάνερο ότι με τον αυθαίρετο τρόπο υπολογισμού των οργανικών κενών, εξαφανίστηκαν χιλιάδες οργανικά κενά, με αποτέλεσμα χιλιάδες αιτήσεις συναδέλφων να μην ικανοποιηθούν. Από τις 4.844 αιτήσεις γενικής αγωγής ικανοποιήθηκαν 528, ποσοστό 10,9% κι αυτό γιατί υιοθετήθηκε η εκτίμηση των Περιφερειακών Διευθυντών για 1.675 όταν τα κενά που στάλθηκαν από τα ΠΥΣΠΕ και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης να ανέρχονται σε 3.084 κενά δασκάλων. Άμεσο αποτέλεσμα είναι, η ανατροπή του οικογενειακού προγραμματισμού χιλιάδων συναδέλφων καθώς και η οικονομική εξουθένωση όσων ζουν μακριά από τον τόπο τους.

Ζητούμε να διενεργηθούν συμπληρωματικές μεταθέσεις στα πραγματικά κενά άμεσα.