Η Δημόσια Εκπαίδευση εξακολουθεί να λειτουργεί χωρίς επικαιροποιημένο για Διευθυντές, Υποδιευθυντές και εκπαιδευτικούς, μια πραγματικότητα που παραμένει αμετάβλητη εδώ και είκοσι τρία χρόνια και επιβαρύνει καθημερινά τη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Η απουσία καθορισμένου πλαισίου ρόλων έχει οδηγήσει σε ασάφειες, υπέρμετρες επιβαρύνσεις και μια διοικητική πρακτική που στηρίζεται περισσότερο σε ερμηνείες παρά σε σαφείς θεσμικές προβλέψεις.

Οι Διευθυντές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τονίζουν ότι η θεσμική κανονικότητα αποτελεί πλέον επιτακτική ανάγκη, καθώς η λειτουργία των σχολείων βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον υπερβάλλοντα ζήλο των εκπαιδευτικών και όχι σε ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο. Με αυτή τη διαπίστωση ζητούν την άμεση θεσμοθέτηση επικαιροποιημένου Καθηκοντολογίου και την καθαρή αποτύπωση ρόλων και ευθυνών, προκειμένου να ενισχυθεί τόσο η παιδαγωγική όσο και η διοικητική αποτελεσματικότητα των σχολικών μονάδων.

Αναλυτικά η ανακοίνωσή τους:

«Άμεση θεσμοθέτηση επικαιροποιημένου Καθηκοντολογίου-Απαραίτητη η άμεση θεσμική τακτοποίηση ρόλων και ευθυνών»

Εδώ και 23 χρόνια, η Δημόσια Εκπαίδευση λειτουργεί χωρίς επικαιροποιημένο και σαφώς ορισμένο Καθηκοντολόγιο για Διευθυντές, Υποδιευθυντές και εκπαιδευτικούς. Η απουσία ενός σύγχρονου πλαισίου ρόλων δημιουργεί ασάφειες, επιβαρύνει υπέρμετρα τις σχολικές μονάδες και υπονομεύει την αποτελεσματική άσκηση της παιδαγωγικής και διοικητικής ευθύνης.
Η πραγματικότητα που διαμορφώνεται:
• Διευθυντές και εκπαιδευτικοί καλούνται να αναλαμβάνουν συνεχώς αλλότρια καθήκοντα που παρεμποδίζουν το παιδαγωγικό τους έργο
• Διευθυντές και εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν σαφή καθορισμένα όρια ευθύνης
• Η λειτουργία του σχολείου στηρίζεται κυρίως στον υπερβάλλοντα ζήλο των ανθρώπων του
• Η διοίκηση συχνά βασίζεται σε ερμηνείες και όχι σε θεσμικό πλαίσιο
Η ανάγκη θεσμικής κανονικότητας είναι πλέον αδιαμφισβήτητη.
Ζητούμε και προτείνουμε:
1.Άμεση θεσμοθέτηση επικαιροποιημένου Καθηκοντολογίου για Διευθυντές, Υποδιευθυντές και εκπαιδευτικούς.
2.Σαφή αποτύπωση αρμοδιοτήτων και ευθυνών, ώστε να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα της διοίκησης.
3.Θεσμική κατοχύρωση του παιδαγωγικού ρόλου και της ηγετικής αποστολής των Διευθυντών.
4.Στήριξη των σχολικών μονάδων με πόρους, επιμόρφωση και επαρκή στελέχωση(γραμματειακή υποστήριξη, επιστάτες, τραπεζοκόμους).
Η Ένωση Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης υπογραμμίζει ότι η θεσμική οργάνωση της σχολικής διοίκησης αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας σε άμεσο διάλογο και συνεργασία, με στόχο την οριστική επίλυση ενός ζητήματος που χρονίζει αδικαιολόγητα και επηρεάζει αρνητικά τη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Για το Δ.Σ.