Η υφυπουργός Εργασίας, αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, παρουσίασε τα βασικά σημεία του νέου πλαισίου για την προσχολική αγωγή.

Τα βασικά σημεία

Η κ. Μιχαηλίδου παρουσίασε τα βασικά σημεία του σχεδίου σε σε διαδικτυακή συζήτηση που διοργάνωσε η διαΝΕΟσις. Η κ. Μιχαηλίδου τόνισε ότι από τη Δευτέρα, 5 Ιουλίου, ξεκίνησε στην πλατφόρμα δημόσια ανοικτή διαβούλευση για το νέο πλαίσιο , που -όπως επεσήμανε η υφυπουργός-  «είναι καθαρά παιδοκεντρικό και σκοπό έχει να μετατρέψει τους βρεφονηπιακούς σταθμούς σε έναν μηχανισμό ουσιαστικής ανάπτυξης των δεξιοτήτων των παιδιών».

Πέρα από το κτιριολογικό και τη στελέχωση των δομών, στο επίκεντρο μπαίνουν οι ανάγκες των παιδιών. Εξού και το πρόγραμμα «Κυψέλη» δομείται γύρω από συγκεκριμένες δραστηριότητες, οι οποίες στοχεύουν στην παροχή ερεθισμάτων για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους.

Με αυτόν τον τρόπο, τόνισε η Δόμνα Μιχαηλίδου, διασφαλίζεται η μέγιστη ανάπτυξη των ικανοτήτων των παιδιών με πλούσια ερεθίσματα και θα προσφέρονται ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά, ενώ συμπλήρωσε ότι το νέο πλαίσιο θα επικεντρώνεται και στην πρώιμη ανίχνευση και στον εντοπισμό μαθησιακών δυσκολιών ή άλλων διαταραχών.

«Εξασφαλίσαμε τους πόρους για την υλοποίηση του σχεδίου μας από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουμε ένα πολύ αναλυτικό πλάνο, το οποίο βασίζεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, στην πρώιμη παρέμβαση, στην ανάπτυξη ενός δικτύου μεντόρων που θα είναι σε επικοινωνία με τους », δήλωσε η υφυπουργός Εργασίας, η οποία αναφέρθηκε και στην πρόταση σύστασης Εθνικού Συμβουλίου Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης. Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής της διαΝΕΟσις Διονύσης Νικολάου, δήλωσε: «Σκοπός μας είναι να φέρουμε στο δημόσιο διάλογο θέματα μακροχρόνιας κοινωνικής και αναπτυξιακής προοπτικής και να προτείνουμε συγκεκριμένες και τεκμηριωμένες προτάσεις για την επίλυσή τους.

Τέτοια θέματα που έχουμε αναδείξει είναι το δημογραφικό, η ακραία φτώχεια, η έρευνα και η καινοτομία και πολλά άλλα. »Κοινός παρονομαστής στην επιλογή των θεμάτων μας είναι η αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας με κοινωνική συνοχή, αλλά και η ανάπτυξη δεξιοτήτων για όλο τον πληθυσμό, με ιδιαίτερη έμφαση όμως στο πρώτο στάδιο της ανθρώπινης ζωής, αυτό δηλαδή, της προσχολικής ηλικίας.

«Στο πλαίσιο αυτό, είμαστε ευτυχείς που αναλάβαμε την επιστημονική υποστήριξη ενός νέου πλαισίου προσχολικής αγωγής παιδιών έως τεσσάρων ετών, μίας εξαιρετικής πρωτοβουλίας που ανέλαβε η κυρία Μιχαηλίδου. Υλοποιούμε έτσι και το δικό μας όραμα για μία ουσιαστική συμβολή στις μεγάλες μεταρρυθμίσεις που απαιτεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα και πρέπει να αρχίζει από τη νηπιακή ηλικία».