Σύμφωνα με τον αιρετό κ. Κωτσόπουλο, η κατάσταση με τα εκπαιδευτικά κενά σε όλες τις περιοχές της χώρας παραμένει τραγική, αποκαλύπτοντας μια πολιτική που δεν θέτει σε προτεραιότητα τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών.

Η Γ’ Φάση για το 2025-26 θα διενεργηθεί αρχές του επόμενου μήνα μετά την ολοκλήρωση των νέων γνωματεύσεων για την Παράλληλη Στήριξη από τα ΚΕΔΑΣΥ, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες.

Ποιες προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ αναμένουμε από εδώ και πέρα

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των Αιρετών ΚΥΣΕΕΠ Σ. Λάππα και Β. Βούγια και ενώ η Αίτηση-Δήλωση προτιμήσεων στο ΟΠΣΥΔ για τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες από τους 127 προσληφθέντες αναπληρωτές ΕΕΠ-ΕΒΠ στα πλαίσια της Β2 Φάσης πραγματοποιείται σήμερα Παρασκευή 10 Οκτωβρίου, η πληροφόρηση με SMS της σχολικής μονάδας τοποθέτησης τη Δευτέρα 13 Οκτωβρίου και η ανάληψη υπηρεσίας από την Τρίτη 14 έως και την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2025, οι προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ που αναμένονται στο προσεχές διάστημα είναι οι παρακάτω:

A. 242 Ψυχολόγοι ΠΕ23 στα πλαίσια της πράξης «Υποστήριξη εγγραμματισμών και κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης», όπου έχει εκδοθεί το ΦΕΚ Β 5356/8-10-2025 στο οποίο καθορίζονται οι σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης όπου θα ασκούν καθήκοντα οι 242 Ψυχολόγοι ΠΕ23. Εδώ να τονίσουμε ότι λαμβάνουμε μηνύματα από συναδέλφους Ψυχολόγους οι οποίοι επισημαίνουν το παράδοξο ότι αρκετά ΕΠΑΛ που έχουν ενταχθεί σε ΣΔΕΥ τα βλέπουν να περιλαμβάνονται και στο ΦΕΚ στο οποίο καθορίζονται οι σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για το Πρόγραμμα που προαναφέραμε. Ασφαλώς κάτι πρέπει να γίνει μ αυτό από τους αρμόδιους του ΥΠΑΙΘΑ.

B. 350 Κοινωνικοί Λειτουργοί ΠΕ30 και 350 Ψυχολόγοι ΠΕ23 στα πλαίσια της Πράξης «Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού Ψυχολόγου και του Κοινωνικού Λειτουργού, σχολικό έτος 2025-2026»

Γ. Επίσης αναμένουμε προσλήψεις για τις ανάγκες τη υποστήριξης μαθητών από Σχολικό Νοσηλευτή ΠΕ25 και ΕΒΠ και κάποιες ελάχιστες που θα αφορούν κάλυψη κενών που προκύπτουν από μη αναλήψεις, παραιτήσεις κλπ.

Δ. Τέλος πολύ σύντομα θα εκδοθεί και η 1η Ειδική Πρόσκληση για πρόσληψη αναπληρωτών Σχολικών Νοσηλευτών ΠΕ25 και Εργοθεραπευτών ΠΕ29 – για προσλήψεις 51 ΠΕ25 και 25 ΠΕ29 μιλά ο πάντα έγκυρος εκπαιδευτικός αναλυτής “Patreas”, ενώ ο εκπαιδευτικός Μάριος Μαγιολαδίτης μιλά για κενά ΠΕ29 στην Ειδική Πρόσκληση σε ΚΕΔΑΣΥ: 16, κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ: ΠΕ25: 51 ΠΕ29: 8 + 1 ΕΝΓ, ΔΕ01: 1 ΕΝΓ, ΠΕ30: 1 ΕΝΓ). Πέρσι είχαμε προσλήψεις 87 μελών ΕΕΠ κλάδων ΠΕ25-Σχολικών Νοσηλευτών και ΠΕ29-Εργασιοθεραπευτών-Εργοθεραπευτών και 75 εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ87.02-Νοσηλευτικής, σύνολο 162, την 9η Οκτωβρίου 2024, στα πλαίσια της τότε 1ης Ειδικής Πρόσκλησης.

Υπενθυμίζουμε ότι ανακοινώθηκαν οι ακόλουθες προσλήψεις  για την κάλυψη λειτουργικών τα οποία προέκυψαν από μη-αναλήψεις ή παραιτήσεις ήδη προσληφθέντων αναπληρωτών, προσλαμβάνονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

(α) 10 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ),

(β) 149 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση, και

(γ) 7 εκπαιδευτικοί κλάδου ΤΕ16 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων.

Επιπλέον, διατίθεται για πρόσληψη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, ένας (1) προσωρινός αναπληρωτής κλάδου ΠΕ83. Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Τρίτη 14 έως και την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2025.

Δείτε ακόμα 

Προσλήψεις αναπληρωτών 2025: Τι αναμένεται για τι γ' φάση

Σύμφωνα με τον αιρετό κ. Κωτσόπουλο, η κατάσταση με τα εκπαιδευτικά κενά σε όλες τις περιοχές της χώρας παραμένει τραγική, αποκαλύπτοντας μια πολιτική που δεν θέτει σε προτεραιότητα τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών.

Πρόκειται για μια πολιτική λιτότητας, στενότητας και περιορισμένων πόρων, που αφήνει σχολεία με ελλείψεις ακόμη και έναν μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στερώντας από τους μαθητές τη διδασκαλία όλων των μαθημάτων τους. Όσο κι αν επιχειρείται να παρουσιαστεί ως «εξορθολογισμός», η πραγματικότητα δείχνει πως βιώσιμη λύση δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς την εξασφάλιση επαρκών πιστώσεων και τη διάθεση των απαραίτητων κονδυλίων για την πλήρη κάλυψη των αναγκών.

Η τραγική αυτή εικόνα και τα συνεχιζόμενα ελλείμματα επιβεβαιώνονται καθημερινά από τους αιρετούς μας σε ολόκληρη τη χώρα. Οι αιρετοί των ΣΥΝΕΚ στα ΠΥΣΔΕ καταγράφουν τα στοιχεία και οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους.

Ενδεικτικά αναφέρουμε, στη Δυτική Θεσσαλονίκη 157 κενά στη Γενική Παιδεία και 63 στην ΕΑΕ, στη Γ΄ Αθήνας περισσότερες από 2.250 χαμένες διδακτικές ώρες την εβδομάδα και 100 κενά εκπαιδευτικών, στη Δράμα 336 ώρες στη Γενική και 92 στην ΕΑΕ, ενώ στη Δ΄ Αθήνας, μετά τις τελευταίες προσλήψεις (60 στη Γενική, 3 στην ΕΑΕ – ΤΕ, ΣΜΕΑΕ – και 32 στην Παράλληλη Στήριξη), καλύφθηκε μόλις το 60% των λειτουργικών αναγκών της Γενικής Εκπαίδευσης και ένα απογοητευτικό 2% της ΕΑΕ. Στην Κορινθία, το ποσοστό κάλυψης των κενών στη Γενική Παιδεία μετά τη Β΄ φάση προσλήψεων ανήλθε μόλις στο 27,2% κοκ.

Οι αριθμοί αυτοί διαψεύδουν κάθε επικοινωνιακή προσπάθεια ωραιοποίησης. Τα σχολεία λειτουργούν με σοβαρές ελλείψεις και οι μαθητές στερούνται βασικά μορφωτικά δικαιώματα. Γονείς και εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται δικαιολογημένα, δημόσια και στα μέσα ενημέρωσης, για τις ελλείψεις. Για μια εικόνα που δεν μπορεί πλέον να δικαιολογηθεί. Παρά τις διαβεβαιώσεις του ΥΠΑΙΘΑ ότι «τα κενά θα καλυφθούν άμεσα», η πραγματικότητα είναι αμείλικτη.

Οι ελλείψεις παραμένουν και τα σχολεία συνεχίζουν να λειτουργούν με σοβαρές ανεπάρκειες. Η αιτία δεν βρίσκεται, όπως επιχειρείται να παρουσιαστεί, στις νόμιμες άδειες των εκπαιδευτικών, αλλά στις ανεπαρκείς πιστώσεις και στην πολιτική επιλογή της δημοσιονομικής στενότητας. Την ίδια στιγμή, το υπάρχον προσωπικό εξαναγκάζεται σε εξαντλητικά ωράρια και υποχρεωτικές υπερωρίες, συχνά έως και πέντε ώρες την εβδομάδα, ενώ επιβαρύνεται με πρόσθετο διοικητικό έργο και υπερβολική γραφειοκρατία που το απομακρύνουν από τον ουσιαστικό του ρόλο, τον διδακτικό και παιδαγωγικό.

Η μόνη πραγματική λύση είναι η άμεση διάθεση επαρκών πιστώσεων και η πλήρης κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών, ώστε κανένα σχολείο και κανένας μαθητής να μη μείνει πίσω.

Δείτε επίσης